Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
F M wrote: ↑09 Mar 2023 14:08
Iemand een idee hoeveel de je de <CTRL>-toets gebruikt op je klavier? Ik in elk geval heel veel. Die staat dan ook heel gemakkelijk links onder op je toetsenbord. Je pink vindt hem automatisch.
Alleen bij de nieuwe laptop van het werk heeft een heel slimme mens bij Lenovo geoordeeld dat daar beter de Fn-toets staat. Nu merk ik pas hoeveel ik de <CTRL>-toets gebruik... Ik erger me dood.
In de BIOS kan je de functie van die twee toetsen verwisselen, zodat je weer gewoon weer verder kunt doen zoals je gewend bent.
Aangezien het een pc van 't werk is, zal er een wachtwoord op de bios staan, zodat je die wissel zelf niet kunt doen.
Dus effe je helpdesk contacteren en de oren van hunne kop zagen.
Succes !
Op jouw toetsenbord staat dan ctrl maar heeft fn-functie en een fn met ctrl-functie.
is het dan enkel de linkse CTRL die FN wordt, of ook de rechtse CTRL? (Of heeft jouw keyboard maar 1 ctrl?)
enkel de linkse, Koeno. De rechtse gebruik ik nooit. En voor mij is het niet verwarrend. Voor wie mijn laptop ooit eens zou willen gebruiken zal dat anders zijn
Aangrenzende provincies in de Dolomieten plannen een nieuw concept voor overlast vermindering in het berggebied. Concreet gaat het om het terugdringen van de (geluid)uitstoot. Het is nog onduidelijk in hoeverre deze beperkingen invloed hebben op (elektrische) motorrijders.
Al in juni van dit jaar is de deelstaat Zuid-Tirol, samen met de betrokken provincies, overeengekomen concepten te ontwikkelen om de Dolomieten " beter leefbaar" te maken. Het doel hiervan is om een lage-emissiezone's in te stellen.
"Ons doel is om een lage-emissiezone in en rond de Dolomieten te ontwikkelen. We richten ons op bewustwording en informatie, infrastructuur en bezoekersbeheer ", aldus gedeputeerde Mobiliteit Daniel Alfreider in de slotverklaring. In Prags (Italie) werd als proefproject een concept voor digitale bezoekers tellingen getest, inclusief tijdelijke parkeerplaatsen en het aanbieden van alternatieve mobiliteitsvoorzieningen.
Gedurende de afgeopen zomer werden met name motorrijders in de Dolomieten intensiever gecontroleerd door de carabinieri en de lokale polizia stradale. Hiervoor werden 47 lokale politieagenten speciaal opgeleid.
De Zuid-Tiroolse autoriteiten zijn van mening dat deze doelen alleen breed kunnen worden uitgevoerd, daarom is men nu om tafel gaan zitten met vertegenwoordigers van de provincies Belluno en Trentino.
Samen moet er een lage-emissiezone worden gecreëerd die de hele Dolomieten bestrijkt. Deze maatregelen hebben gevolgen voor de Sella-, Pordoi- en Campolongo-passen die vooral populair zijn bij motorrijders, evenals de Gardena-pas.
Naar het voorbeeld van het nabij Bolzano gelegen Prags, zouden er op deze routes digitale telling moeten komen. Ook de aanleg van Park & Ride-parkings en de voorziening voor openbaar vervoer staan in de planning. Daarnaast moeten bezoekers worden aangemoedigd om gebruik te maken van aangewezen routes of de fiets te nemen.
Dit betekent dat volledige of tijdelijke sluitingen voor voertuigen met verbrandingsmotoren ten gunste van elektrische aan gedreven voertuigen -zoals dat op de Sellajoch al is gebeurd- nog geen onderdeel uitmaken van het concept.
De uitvoering van het concept staat gepland voor de zomer van 2024. Tot die tijd moet het wettelijk kader worden ingedeeld, en is het wachten op de goedkeuring van de Italiaanse overheid .
Bron: Tourenfahrer.de
Ge kunt dus uwe moto parkeren en inruilen voor ne velo om die berg op en af te rijden?
Cool, ben al weg.
't Is dat ik al niet veel meer buiten kom op 2 wielen, maar als 't zo nog een paar jaar verdergaat is de lol er helemaal af.
Bon, Dolomieten ooit onveilig gemaakt op ne Varadero met Dam-uitlaten. Done
Alpen op een ZZR600 met een BOS of zoiets. Done
Alpenpistes 2 keer op de KTM met AKRA's. Done
'k zal precies van 't jaar naar de Pyreneëen moeten.
Blackbert wrote: ↑09 Mar 2023 19:24
Ge kunt dus uwe moto parkeren en inruilen voor ne velo om die berg op en af te rijden?
Cool, ben al weg.
't Is dat ik al niet veel meer buiten kom op 2 wielen, maar als 't zo nog een paar jaar verdergaat is de lol er helemaal af.
Bon, Dolomieten ooit onveilig gemaakt op ne Varadero met Dam-uitlaten. Done
Alpen op een ZZR600 met een BOS of zoiets. Done
Alpenpistes 2 keer op de KTM met AKRA's. Done
'k zal precies van 't jaar naar de Pyreneëen moeten.
ze gaan eerst de auto's tellen. En dan gaan ze, als er overlast dreigt voor de bergen, vanaf zomer '24 een maximaal auto's toelaten - mooie weekenddagen in het hoogseizoen, wellicht.
een nogal groot deel vd economie draait daar op toerisme, dat zal uiteindelijk wel voorrang krijgen op de gevoelens van de bergen.
Er zijn genoeg andere heuvels in de regio, waar doorgaans minder verkeer/overlast is.
En 2-3 uur zuidelijker zijn er genoeg quasi lege heuvels, waar ze content zijn dat er überhaupt eens iemand passeert
Het zijn gelukkig al weer de normale plaatjes
Ik had twee belangrijke settings-files kunnen redden, en de mysql database met de content was ook niet corrupt. Dus gisterenochtend heb ik gewoon alle webpages gewist, dan weer een naakte wordpress erop die ik gevoed had met die twee settings-files. Zo vond die de content perfect terug. En het Newspaper theme dat ik gekocht had viel ook vlekkeloos op zijn plaats. Dus op 2-3uur tijd was de site terug online.
Ik heb maar meteen een één op één kopie genomen van de directory met de webpages, zodat ik die bij een volgende keer gewoon kan overkopiëren.
Wachtwoorden zijn vanzelfsprekend aangepast, het is natuurlijk niet duidelijk op welke manier ze de site zijn binnengedrongen (het is ook gewoon http), dus ik ga die site wat meer in de gaten houden dan vroeger.
Ik veronderstel dan dat er ook een duidelijk prijsverschil is tussen een http en een httpS?
Of zijn er nog bijkomende technische aspecten die het moeilijker maken?
Blackbert wrote: ↑15 Mar 2023 10:31
Ik veronderstel dan dat er ook een duidelijk prijsverschil is tussen een http en een httpS?
Of zijn er nog bijkomende technische aspecten die het moeilijker maken?
https is duurder jawel.
Maar ik weet niet goed of dat een oplossing zou zijn, als er ergens in wordpress of een add-in een security hole is.
Bijkomend probleem is dat de provider, Versio, begin dit jaar werd overgenomen, en de hulpvaardigheid/beschikbaarheid/contacteerbaarheid is met een factor 10 gezakt. Terwijl de prijzen wel omhoog gaan.
Dus tegen begin volgend jaar (als er weer euro's moeten worden opgehoest) zou ik graag bij een andere provider zitten. Eén die niet onder de TWS-groep valt.