Vanzeebroeck Motors

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
Mario
Posts: 724
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Vanzeebroeck Motors

Post by Mario »

eigenlijk gaat het hier niet over die winkel maar wat reclame voor die mensen kan ook geen kwaad :mrgreen:

Gisteren met de vlo vanuit Molenbeek naar ginder gefietst, meer dan 8km enkele rit; niets bijzonders voor die paar doorgewinterde fietsers hier en bovendien grotendeels vlak, dus die komen daar niet eens hunne zitzak voor uit
reden van dit bericht:
de staat van de Bergensesteenweg en de (bijna compleet ontbrekende) infrastructuur voor fietsers
van in Molenbeek dus langs het kanaal naar Sint-Pieters-Leeuw gefietst en daar dan bij de Ikea uitgekomen.
Het ganse traject langs het kanaal is er een fiets-/wandelpad, wat op sommige plekken voor verbetering vatbaar is, dat zeker, maar het is er ten minste

dat kunde niet zeggen van de Bergensesteenweg eens ge daar naast de Ikea op komt gereden. Daar is gewoon niks voor fietsers voorzien.
Dus ge moet kiezen tussen op de rijbaan fietsen, tussen de auto's of op een krakkemikkig trottoir, erop lettend dat je de voetgangers niet hindert
was voor het eerst dat ik daar met de fiets kwam en het opent uw ogen wel; voorheen was dat in die gebuurte steevast met de auto of moto
dus ik heb dan maar 1,5 à 2 km op het trottoir gereden, wat soms ook al op een bergrit leek zodanig dat er daar hoogteverschillen zijn
een van de verkeersexperts hier enig idee waar je reglementair gezien zou moeten rijden? Heb iemand met een elektrische rolstoel gewoon om de straat zien rijden...
een gedeelte van die steenweg wordt daar nu wel heraangelegd, dus misschien (hopelijk) komt er daar iets wat op fietsinfrastructuur zou moeten lijken

en wat doet onze heiland BDW intussen?
veel wind en lawaai maken over fenomenen die hij zelf graag in het veelvoud opblaast zodat hij zich nog eens als verlosser kan opwerpen van het geknechte Vlaamsche volk ipv echte problemen op te lossen of een constructieve houding aan te nemen in een zoektocht ernaar (oplossingen, niet de echte problemen)
den boom in met die vent en zijn partij ! :peepwall:

is wel ironisch eigenlijk: Brussel wat door velen nog als een fietshel wordt afgeschilderd (en soms/vaak ook wel terecht), zorgt voor een redelijk keurig fietspad en zodra je in het fietsgekke Vlaanderen komt, zitte in de fietsfar west

zo, toch effe mij gal gespuwd :P
Last edited by Mario on 15 Apr 2023 19:33, edited 1 time in total.

User avatar
Stefke
Posts: 2913
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Vanzeebroeck Motors

Post by Stefke »

Ha, maar ge moet tot het sas van Ruisbroek fietsen via de nieuwe fietssnelweg en vandaar doorsteken via de Edward de Baerdemakerstraat naar de Bergensesteenweg. Dan kom je op 100m van Vanzeebroeck uit.
Dat fietsen in Brussel is mij laatst erg goed meegevallen moet ik zeggen. Er is de laatste jaren precies wel werk gemaakt van enige vorm van fietsinfrastructuur. Ik zou zelfs met de fiets naar concertjes kunnen gaan in de AB en Vorst Nationaal. Alleen kan ik daar niet zo direct veilige fietsparking vinden. :?

Mario
Posts: 724
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: Vanzeebroeck Motors

Post by Mario »

ah ja, kan het zo ook eens proberen als ik het ooit nog in m'n hoofd krijg om opnieuw met de fiets naar ginder te rijden
nu qua tijd zal ik er met de auto of moto (als je het omkleden meerekent) er niet veel sneller over doen als met de fiets (ongeveer 30 minuten) en met de fiets is toch een stuk relaxer als weer gefrustreerd raken door het verkeer en uw stuur daardoor zitten opfretten

heb ook nog een stukje fietssuggestiestroken gezien op de steenweg, ik denk/vermoed van zodra ik het Brussels Gewest weer binnenreed...

dat klopt wel wat je zegt over je fiets (n)ergens kwijt kunnen; er zijn redelijk wat van de fietsboxen in Brussel maar die zijn niet diefstalproof weet ik uit goede bron...
ge kunt uw fiets in mijn appartementencomplex komen stallen, alleen moet je er ook nog bij kunnen als het concert gedaan is, want dan lig ik wellicht al te maffen :lol:

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Vanzeebroeck Motors

Post by Muug »

Voor de fietser doen ze misschien veel in Brussel, maar voor de auto's is het een hel geworden.

Mario
Posts: 724
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: Vanzeebroeck Motors

Post by Mario »

daarmee dat ik met de fiets ging hé :mrgreen:
maar inderdaad, ik probeer nog zo weinig mogelijk met de auto buiten te komen...
en eind volgend jaar mag ik met de Saab 9000 er ook niet meer rondrijden, tenzij ik een heel hoge taks betaal :x :sick2: :cry:

Jopet
Posts: 823
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Vanzeebroeck Motors

Post by Jopet »

Muug wrote: 15 Apr 2023 21:13 Voor de fietser doen ze misschien veel in Brussel, maar voor de auto's is het een hel geworden.


Net zoals in de andere LEZ zones zoals o.a. Antwerpen en Gent....
Grootste voordeel voor die steden, sinds de invoering van die LEZ zones hebben ze mij daar niet meer gezien en dus hebben ze geen last meer van mij en/of mijn vervuilende voertuigen.

Helaas vind ik persoonlijk dat ze in Europa die LEZ zones volledig verkeerd aanpakken, ook in veel buitenlandse LEZ zones mag je niet meer binnen met een voertuig... tenzij je betaald, leg mij nu eens uit hoe je minder vervuilt wanneer je betaald. Neen of je doet het goed, 0 tolerantie van motorvoertuigen of je doet het niet.

Brugge is gelukkig nog geen LEZ zone maar hier hebben we (reeds van in de jaren '70) een circulatieplan, rij je zuid binnen dan rij je oost buiten, rij je oost binnen rij je noord buiten enz, en nu is de binnenstad volledig betalend parkeren, binnenstad en delen van de randgemeentes zijn zone 30, en heel de kern van de binnenstad is fietszone geworden, sommige winkelstraten zijn autoluw wat betekend dat ze elke dag (Steenstraat) of in het weekend (Zuidzandstraat - Geldmuntstraat en Noordzandstraat) tussen 13 en 18u verkeersvrij zijn.
En die combinatie werkt wel degelijk, er zijn nooit geen files meer tijdens de piekuren van het verkeer dat de binnenstad wilt verlaten, er is nu bijna altijd parkeerplaats als je ergens in de binnenstad moet zijn (wat ook zalig is voor de bewoners), heb je bvb iets besteld in een winkel in de binnenstad kun je indien nodig er 's morgens toch met de auto om gaan.
De grote parkings in de randgemeenten zijn gratis (met bushalte natuurlijk), de grote parking aan het station kost max 6,10 per dag (+ gratis busticket naar het centrum inbegrepen), gewoon parkeren in Brugge is dan weer wat duurder, maar omdat er alternatieven genoeg zijn zie ik niet in waarom je met de auto in 't stad zou parkeren als het is om daar gans de dag rond te wandelen. Moet je iets afhalen in een winkel betaal je maar 10 cent voor een 15 minuten ticket.
Dus zonder LEZ zone is het verkeer in de binnenstad opmerkelijk gedaald maar dan zijn er natuurlijk nog steeds mensen die niet tevreden zijn. Nu beginnen sommige bewoners te klagen over de bussen die in de binnenstad rijden, want doordat er zoveel minder verkeer is in de binnenstad kunnen de bussen dus op sommige plaatsen aan 30 km/u rijden waar ze vroegen maar stapvoets konden rijden door het vele autoverkeer en dus maken die nu meer lawaai en trillen de huizen..... dus zijn er bewoners die eisen dat het bus verkeer ook aan banden moet gelegd worden, wat ondertussen op een paar plaatsen als gedaan wordt, dat ouderen en minder mobile mensen daardoor in de problemen komen trekken ze hun niet aan, als zij maar rustig wonen in 't stad :wall:
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

User avatar
Schussboelie
Posts: 485
Joined: 17 Jan 2021 17:00
Location: Lommel

Re: Vanzeebroeck Motors

Post by Schussboelie »

Mario wrote: 15 Apr 2023 16:04een van de verkeersexperts hier enig idee waar je reglementair gezien zou moeten rijden?
Op de rijbaan uiteraard, met een fiets heb je nooit op het trottoir mogen rijden.

De bokkensprong die je daarna maakt vind ik eerlijk gezegd nogal pover.
Hoe je de schuld voor de ondermaatse inrichting en staat van de openbare weg in Sint-Pieters-Leeuw, zonder omzien in de schoenen van de burgemeester van een andere stad schuift is eigenlijk nogal ridicuul.
Alsof er geen andere partijen aan het Vlaamse en Sint-Pieters-Leeuwse roer hebben gestaan de laatste decennia.
Ik snap dat je gefrustreerd raakt als fietser in Sint-Pieters-Leeuw en Vlaanderen (al is de rest van België, ook het Brussels Hoofdstedelijk Gewest buiten de stad Brussel niet zoveel beter) en ook dat BDW en zijn partij je niet liggen.
Dat je zelf echter niet doorhebt dat dit twee niet-gerelateerde, afzonderlijke frustraties zijn vind ik een beetje intellectueel lui.
Tenzij je me een verband kan uitleggen natuurlijk, dan neem ik dat terug.
Je beticht een ander ervan geen constructieve houding aan te nemen maar dit soort simplificaties is allesbehalve constructief, integendeel zelfs.

Jopet wrote: 15 Apr 2023 23:39Helaas vind ik persoonlijk dat ze in Europa die LEZ zones volledig verkeerd aanpakken, ook in veel buitenlandse LEZ zones mag je niet meer binnen met een voertuig... tenzij je betaald, leg mij nu eens uit hoe je minder vervuilt wanneer je betaald. Neen of je doet het goed, 0 tolerantie van motorvoertuigen of je doet het niet.
En zo is het natuurlijk nooit goed.
Als men het doet zoals jij suggereert dan sluit men van de ene op de andere dag mensen uit van toegang tot de LEZ, tenzij ze een andere auto kopen.
Neem van mij aan dat het ontradende effect van de betaling wel degelijk werkt, en in het slechtste geval wordt er toch tenminste naar het principe "de vervuiler betaalt" in gang gezet.
Die kost zorgt ervoor dat mensen met een vervuilende auto enkel nog de LEZ betreden indien echt noodzakelijk of voor speciale gelegenheden.
Denk aan oldtimers of oudere voertuigen voor huwelijken, treffens, meetings, vieringen...
In de meeste gevallen is er ook een beperking aan het aantal keren dat dit kan, voor Antwerpen is dat bijvoorbeeld 8 keer per jaar.
Dat lijkt mij toch veel billijker dan een absoluut verbod.
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

Mario
Posts: 724
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: Vanzeebroeck Motors

Post by Mario »

Schussboelie wrote: 16 Apr 2023 12:33
Mario wrote: 15 Apr 2023 16:04een van de verkeersexperts hier enig idee waar je reglementair gezien zou moeten rijden?
De bokkensprong die je daarna maakt vind ik eerlijk gezegd nogal pover.
Hoe je de schuld voor de ondermaatse inrichting en staat van de openbare weg in Sint-Pieters-Leeuw, zonder omzien in de schoenen van de burgemeester van een andere stad schuift is eigenlijk nogal ridicuul.
Alsof er geen andere partijen aan het Vlaamse en Sint-Pieters-Leeuwse roer hebben gestaan de laatste decennia.
Ik snap dat je gefrustreerd raakt als fietser in Sint-Pieters-Leeuw en Vlaanderen (al is de rest van België, ook het Brussels Hoofdstedelijk Gewest buiten de stad Brussel niet zoveel beter) en ook dat BDW en zijn partij je niet liggen.
Dat je zelf echter niet doorhebt dat dit twee niet-gerelateerde, afzonderlijke frustraties zijn vind ik een beetje intellectueel lui.
Tenzij je me een verband kan uitleggen natuurlijk, dan neem ik dat terug.
Je beticht een ander ervan geen constructieve houding aan te nemen maar dit soort simplificaties is allesbehalve constructief, integendeel zelfs.
dat was dan ook voor een groot stuk om (met mezelf) te lachen; als het slecht gaat, kijkt het volk voor oplossingen toch naar de/een leider of diegene die zich als zodanig tracht op te werpen (een sterke man/vrouw)?
al blijf ik wel bij het gedeelte mbt dit heerschap dat zogezegd eens vanalles ging regelen eens hij en zijn partij aan de macht waren
we hebben gezien wat dat gebracht heeft; zo goed als niets qua structurele veranderingen/verbeteringen, tenzij mogelijk voor wie al veel geld had
tuurlijk, hier moet je altijd in coalities stappen dus kun je nooit je eigen programma volledig uitvoeren maar het electoraat vanalles wijsmaken dat je in de verste verte niet kunt waarmaken en dan jarenlang zo hoog van de toren blijven blazen en amechtig trachten relevant te blijven door weer een nieuwe tegenstander uit je hoed te toveren

bovendien gaat uw argument dat BDW burgemeester is van een andere stad ook maar half op, want hij is veel meer dan dat, met op veel plekken meer dan gewoon een vinger in de pap, alleen al wegens het feit dat zijn wil binnen zijn partij zo goed als wet is, over wat voor onderwerp het ook gaat
en zijn rol van burgemeester van Antwerpen verwart hij wanneer het hem uitkomt maar al te vaak met die van vooraanstaand lid van de (federale) oppositie zelfs wanneer het een materie betreft die zijn stad erg beroert, dus tja
ik moet hem niet maar hij is ongetwijfeld intelligent genoeg om geweten te hebben dat zijn simplistische "oplossing" voor de drugscriminaliteit gewoon niet zou werken; en als dat inderdaad blijkt met de vinger naar de federale overheid wijzen
een federale overheid die hij bovendien mee verder heeft helpen uitkleden en van middelen ontzeggen om doeltreffend(er) te kunnen werken, komaan hé zeg
maar ja, sommigen zijn wellicht op sommige vlakken ideologisch dermate verblind dat ze het niet willen zien...

de Bergensesteenweg daar is hoogstwaarschijnlijk een gewestweg, dus als dat klopt is het Vlaams gewest bevoegd
hoelang delen de nationalisten daar al de lakens uit en wie waren de laatste ministers van Verkeer; Ben Weyts op z'n minst 1 legislatuur, nu is het die Lydia Peeters maar die heeft ook nog niet veel gerealiseerd (en Open VLD dus minder in de pap te brokken)?
misschien staat dat daar wel op de lijst van zwarte punten die ze hopen tegen kweetniwanneer afgevinkt te hebben, als die intussen mogelijk al weer aangegroeid is met andere zwarte punten

maar dankzij Stefke zijn tip kan ik in de toekomst hopelijk vermijden dat ik nog langs dat traject naar ginder moet

petervdc
Posts: 3460
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Vanzeebroeck Motors

Post by petervdc »

Jopet wrote: 15 Apr 2023 23:39 Brugge is gelukkig nog geen LEZ zon
Mijn favoriete bus 16 hier in Brugge doet er 10 min langer over naar het station want die moet nu een ommetoer doen omdat bewoners van een bepaalde straat klager over het lawaai.
Pff seg, wat mag je wél nog op de duur.
Ga helemaal op de buiten wonen hé dan.
In de buurt van Zaventem misschien, kun je daar ook klagen over het lawaai...
Keep going

User avatar
Schussboelie
Posts: 485
Joined: 17 Jan 2021 17:00
Location: Lommel

Re: Vanzeebroeck Motors

Post by Schussboelie »

Mario wrote: 16 Apr 2023 12:41
Schussboelie wrote: 16 Apr 2023 12:33
De bokkensprong die je daarna maakt vind ik eerlijk gezegd nogal pover.
Hoe je de schuld voor de ondermaatse inrichting en staat van de openbare weg in Sint-Pieters-Leeuw, zonder omzien in de schoenen van de burgemeester van een andere stad schuift is eigenlijk nogal ridicuul.
Alsof er geen andere partijen aan het Vlaamse en Sint-Pieters-Leeuwse roer hebben gestaan de laatste decennia.
Ik snap dat je gefrustreerd raakt als fietser in Sint-Pieters-Leeuw en Vlaanderen (al is de rest van België, ook het Brussels Hoofdstedelijk Gewest buiten de stad Brussel niet zoveel beter) en ook dat BDW en zijn partij je niet liggen.
Dat je zelf echter niet doorhebt dat dit twee niet-gerelateerde, afzonderlijke frustraties zijn vind ik een beetje intellectueel lui.
Tenzij je me een verband kan uitleggen natuurlijk, dan neem ik dat terug.
Je beticht een ander ervan geen constructieve houding aan te nemen maar dit soort simplificaties is allesbehalve constructief, integendeel zelfs.
dat was dan ook voor een groot stuk om (met mezelf) te lachen; als het slecht gaat, kijkt het volk voor oplossingen toch naar de/een leider of diegene die zich als zodanig tracht op te werpen (een sterke man/vrouw)?
al blijf ik wel bij het gedeelte mbt dit heerschap dat zogezegd eens vanalles ging regelen eens hij en zijn partij aan de macht waren
we hebben gezien wat dat gebracht heeft; zo goed als niets qua structurele veranderingen/verbeteringen, tenzij mogelijk voor wie al veel geld had
tuurlijk, hier moet je altijd in coalities stappen dus kun je nooit je eigen programma volledig uitvoeren maar het electoraat vanalles wijsmaken dat je in de verste verte niet kunt waarmaken en dan jarenlang zo hoog van de toren blijven blazen en amechtig trachten relevant te blijven door weer een nieuwe tegenstander uit je hoed te toveren

bovendien gaat uw argument dat BDW burgemeester is van een andere stad ook maar half op, want hij is veel meer dan dat, met op veel plekken meer dan gewoon een vinger in de pap, alleen al wegens het feit dat zijn wil binnen zijn partij zo goed als wet is, over wat voor onderwerp het ook gaat
en zijn rol van burgemeester van Antwerpen verwart hij wanneer het hem uitkomt maar al te vaak met die van vooraanstaand lid van de (federale) oppositie zelfs wanneer het een materie betreft die zijn stad erg beroert, dus tja
ik moet hem niet maar hij is ongetwijfeld intelligent genoeg om geweten te hebben dat zijn simplistische "oplossing" voor de drugscriminaliteit gewoon niet zou werken; en als dat inderdaad blijkt met de vinger naar de federale overheid wijzen
een federale overheid die hij bovendien mee verder heeft helpen uitkleden en van middelen ontzeggen om doeltreffend(er) te kunnen werken, komaan hé zeg
maar ja, sommigen zijn wellicht op sommige vlakken ideologisch dermate verblind dat ze het niet willen zien...

de Bergensesteenweg daar is hoogstwaarschijnlijk een gewestweg, dus als dat klopt is het Vlaams gewest bevoegd
hoelang delen de nationalisten daar al de lakens uit en wie waren de laatste ministers van Verkeer; Ben Weyts op z'n minst 1 legislatuur, nu is het die Lydia Peeters maar die heeft ook nog niet veel gerealiseerd (en Open VLD dus minder in de pap te brokken)?
misschien staat dat daar wel op de lijst van zwarte punten die ze hopen tegen kweetniwanneer afgevinkt te hebben, als die intussen mogelijk al weer aangegroeid is met andere zwarte punten

maar dankzij Stefke zijn tip kan ik in de toekomst hopelijk vermijden dat ik nog langs dat traject naar ginder moet
Ik weet niet of je het bewust doet Mario, maar je leest duidelijk niet goed wat ik schrijf.
Ik schrijf immers letterlijk dat "ik snap dat BDW en zijn partij je niet liggen", ik heb het voor de duidelijkheid nog even vet gemarkeerd in de originele quote hierboven.
Nergens in mijn post pleit ik hem vrij of onthef ik hem van zijn zonden en tekortkomingen.
Als ik hem de burgemeester van een andere stad noem is dat gewoon een vaststelling, geen argument à décharge.
Jij lijkt echter uit mijn post af te leiden dat ik wel een fan ben, in ieder geval voel je je erdoor aangespoord om extra tegen hem te argumenteren.
Dat is respectievelijk niet het geval en onnodig.
Ik weet immers ook wel dat zijn invloed veel verder reikt dan het Schoon Verdiep.
Al merk je terecht op dat hij federaal in de oppositie zit, je kan hem in die positie moeilijk betichten van slecht beleid.

Ik blijf het wel fundamenteel incorrect en zelfs oneerlijk vinden dat je enkel hem en zijn partij vermeldt en overlaad met deze erfzonde.
Voor Peeters en Weyts was Crevits Vlaams Minister van Mobiliteit (2009-2014) en daarvoor was het 14 jaar (van 1995 tot 2009 dus) een socialist.
En voor de volledigheid:
- N-VA maakt deel uit van de Vlaamse regering sinds 2004 en ze leveren de minister-president sedert 2014, => 19 jaar;
- CD&V (voorheen CVP) zit er, met uitzondering van de periode 1999-2004 al van bij het begin in 1981 onafgebroken bij en leverde over die tijdspanne in totaal voor 28 jaar de MP, => 37 jaar;
- Open VLD (voorheen PVV) maakte van 1981 tot 1992, van 1999 tot 2009 en van 2014 tot nu deel uit van de Vlaamse regering, => 30 jaar;
- SP.A (SP) van 1981 tot 1985 en van 1988 tot 2014, tussen 2003 en 2009 zat ook Spirit apart in de Vlaamse regering maar die partij is ook integraal opgegaan in de SP.A, => 30 jaar.

De Volksunie (wel degelijk een heel andere partij dan de N-VA, ook al liggen de roots van de tweede in de eerste) en Groen (Agalev), die kun je terecht weinig aanwrijven maar al de rest heeft op zijn minst evenveel of meer boter op het hoofd dan de N-VA.
En eigenlijk zelfs nóg meer want die drie traditionele partijen maken ook al geregeld deel uit van de nationale regeringen van voor 1981 en de Bergensesteenweg ligt daar al veel langer dan dat.
Het is vooral ook de voorafgaande gebrekkelijke ruimtelijke planning die het nu zo moeilijk maakt.

Om een lang verhaal (ik weet het) kort te maken, ik heb geen enkel probleem met je kritiek op BDW, de N-VA of eender wie.
Ik vind het gewoon ongepast, onnodig en oneerlijk om in je frustratie over een bepaald reëel, maar niet direct gerelateerd maatschappelijk probleem, eenzijdig hen als enige schuldige aan te wijzen.
Dat slaat nergens op maar ook in je tweede reactie doe je het toch weer.

Tot slot hoop ik dat je met je sneer over ideologische blindheid niet wil insinueren dat ik een ideologische Vlaams-nationalist en/of BDW-fanaat zou zijn.
Het is niet omdat ik me opstel tegen de koppeling van de belabberde staat van één specifieke gewestweg aan één specifieke persoon en partij dat ik automatisch voor die partij en zijn voorzitter ben.
Als er één iemand zich ideologisch streng in de leer opstelt, dan ben jij het, niet in een kruistocht voor maar eerder tégen iets/iemand, dat kan immers ook.
Last edited by Schussboelie on 17 Apr 2023 15:49, edited 1 time in total.
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Vanzeebroeck Motors

Post by Muug »

Ah, een mens moet zijn frustraties toch érgens kwijt? :dontknow:
Waar moet 'm er anders mee naar toe? Zijn vrouw is dat allemaal al beu gehoord. :grin:
Geef toe, het zelfmoordgehalte hier op dit forum is al een pak minder sinds de bleit-topic in 't leven geroepen is. :lol:

Wat een LEZ betreft: het blijft gewoon een absurd verhaal, te vergelijken met zoveel jaren terug, toen men in het buitenland "propere lucht" kon aankopen. Zo kan ik met mijn T4 van 2003 elke dag duizend rondjes rijden op de ring van Gent, of Brussel of Antwerpen. Ik denk niet dat er dan in 't centrum van die steden nog sprake zal zijn van een lage emissiezone. :lipsrsealed2: En als ge dan ziet wat er in de Morvan allemaal rond rijdt :shock: :shock: :shock: dan verstaat ge er helemaal niks meer van.

Maar het ging over die winkel, dacht ik? 8-)

User avatar
Schussboelie
Posts: 485
Joined: 17 Jan 2021 17:00
Location: Lommel

Re: Vanzeebroeck Motors

Post by Schussboelie »

Muug wrote: 17 Apr 2023 14:39Ah, een mens moet zijn frustraties toch érgens kwijt? :dontknow:
In tijden van maatschappelijke polarisering, simplificaties, ondernuancering en groeiende politieke desinteresse vind ik zulke uitspraken helemaal niet zo onschuldig. :dontknow:
Zoals hoger al gezegd, iedereen mag zijn frustraties uiten over vanalles.
Nonsensicale drogredeneringen denk ik dat we daarbij best achterwege laten.
Die voeden de ontevredenheid op een ongegronde basis.




Muug wrote: 17 Apr 2023 14:39Maar het ging over die winkel, dacht ik? 8-)
Nope:
Mario wrote: 15 Apr 2023 16:04eigenlijk gaat het hier niet over die winkel
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

Mario
Posts: 724
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: Vanzeebroeck Motors

Post by Mario »

Schussboelie wrote: 17 Apr 2023 13:54 Ik weet niet of je het bewust doet Mario, maar je leest duidelijk niet goed wat ik schrijf.
Ik schrijf immers letterlijk dat "ik snap dat BDW en zijn partij je niet liggen", ik heb het voor de duidelijkheid nog even vet gemarkeerd in de originele quote hierboven.
Nergens in mijn post pleit ik hem vrij of onthef ik hem van zijn zonden en tekortkomingen.
Als ik hem de burgemeester van een andere stad noem is dat gewoon een vaststelling, geen argument à décharge.
Jij lijkt echter uit mijn post af te leiden dat ik wel een fan ben, in ieder geval voel je je erdoor aangespoord om extra tegen hem te argumenteren.
Dat is respectievelijk niet het geval en onnodig.

Ik weet immers ook wel dat zijn invloed veel verder reikt dan het Schoon Verdiep.
Al merk je terecht op dat hij federaal in de oppositie zit, je kan hem in die positie moeilijk betichten van slecht beleid.

Ik blijf het wel fundamenteel incorrect en zelfs oneerlijk vinden dat je enkel hem en zijn partij vermeldt en overlaad met deze erfzonde.
Voor Peeters en Weyts was Crevits Vlaams Minister van Mobiliteit (2009-2014) en daarvoor was het 14 jaar (van 1995 tot 2009 dus) een socialist.
En voor de volledigheid:
- N-VA maakt deel uit van de Vlaamse regering sinds 2004 en ze leveren de minister-president sedert 2014, => 19 jaar;
- CD&V (voorheen CVP) zit er, met uitzondering van de periode 1999-2004 al van bij het begin in 1981 onafgebroken bij en leverde over die tijdspanne in totaal voor 28 jaar de MP, => 37 jaar;
- Open VLD (voorheen PVV) maakte van 1981 tot 1992, van 1999 tot 2009 en van 2014 tot nu deel uit van de Vlaamse regering, => 30 jaar;
- SP.A (SP) van 1981 tot 1985 en van 1988 tot 2014, tussen 2003 en 2009 zat ook Spirit apart in de Vlaamse regering maar die partij is ook integraal opgegaan in de SP.A, => 30 jaar.

De Volksunie (wel degelijk een heel andere partij dan de N-VA, ook al liggen de roots van de tweede in de eerste) en Groen (Agalev), die kun je terecht weinig aanwrijven maar al de rest heeft op zijn minst evenveel of meer boter op het hoofd dan de N-VA.
En eigenlijk zelfs nóg meer want die drie traditionele partijen maken ook al geregeld deel uit van de nationale regeringen van voor 1981 en de Bergensesteenweg ligt daar al veel langer dan dat.
Het is vooral ook de voorafgaande gebrekkelijke ruimtelijke planning die het nu zo moeilijk maakt.

Om een lang verhaal (ik weet het) kort te maken, ik heb geen enkel probleem met je kritiek op BDW, de N-VA of eender wie.
Ik vind het gewoon ongepast, onnodig en oneerlijk om in je frustratie over een bepaald reëel, maar niet direct gerelateerd maatschappelijk probleem, eenzijdig hen als enige schuldige aan te wijzen.
Dat slaat nergens op maar ook in je tweede reactie doe je het toch weer.

Tot slot hoop ik dat je met je sneer over ideologische blindheid niet wil insinueren dat ik een ideologische Vlaams-nationalist en/of BDW-fanaat zou zijn.
Het is niet omdat ik me opstel tegen de koppeling van de belabberde staat van één specifieke gewestweg aan één specifieke persoon en partij dat ik automatisch voor die partij en zijn voorzitter ben.
Als er één iemand zich ideologisch streng in de leer opstelt, dan ben jij het, niet in een kruistocht voor maar eerder tégen iets/iemand, dat kan immers ook.
ik heb nu amper tijd om te reageren, maar toch dit

volgens mij begrijp jij me ook verkeerd op een aantal vlakken:
nergens heb ik het over u of viseer ik jou; ik kan heus nog het onderscheid maken tussen uw standpunt over wat ik aanvankelijk postte en uw politieke opvattingen/voorkeuren die ik bovendien helemaal niet ken
't is niet omdat je tegen mij inging dat ik er zomaar van uitging dat jij een BDW-fan bent
ik kan misschien niet aan uw intelligentie tippen, maar wat dat betreft kon ik nog wel de zaken gescheiden houden

waar ik het heb over ideologische blindheid, verwijs ik rechtstreeks naar De Wever, die gewoon niet wil en kan zien dat zijn aanpak van de drugproblematiek in het beste geval niet helpt, in een slechter geval contraproductief is, omdat hij zich wil profileren als politicus van law and order (en ik insinueer dat hij dat tegen beter weten doet)
en dat hij nog volhardt in de boosheid wat betreft eventuele toekomstige staatshervormingen, ook omdat 'ie geprogrammeerd is om de federale overheid verder te ontmantelen
mogelijk moet hij eens een reset krijgen?

Jopet
Posts: 823
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Vanzeebroeck Motors

Post by Jopet »

Muug wrote: 17 Apr 2023 14:39 Wat een LEZ betreft: het blijft gewoon een absurd verhaal, te vergelijken met zoveel jaren terug, toen men in het buitenland "propere lucht" kon aankopen. Zo kan ik met mijn T4 van 2003 elke dag duizend rondjes rijden op de ring van Gent, of Brussel of Antwerpen. Ik denk niet dat er dan in 't centrum van die steden nog sprake zal zijn van een lage emissiezone. :lipsrsealed2: En als ge dan ziet wat er in de Morvan allemaal rond rijdt :shock: :shock: :shock: dan verstaat ge er helemaal niks meer van.
Wat vooral belachelijk is aan zo'n LEZ zones zoals in Antwerpen is dat je een haven hebt waar vele tientallen (honderdtallen??) boten per dag rondvaren, 1000den trucks de haven en de ring aandoen die dagelijks in files staan, en niet enkel op de ring maar ook zeer regelmatig op de kaaien met honderden trucks staan aan te schuiven....
En wat bijvoorbeeld met al die pleziervaartuigen die in het Willemdok en Kempische dok liggen zouden die allemaal euro 6 motoren aan boord hebben?
Hoe creëer je ook nog extra files, je zorgt er voor dat trucks in de haven maar 1 uitweg krijgen... De grote kaaien van o.a. DP World K1700, EDS K1791, Mpet 1718, GIP K1795, Van Moer en nog heel wat andere bedrijven moeten allemaal via 1 rondpunt naar de St-Antoniusweg, gebeurt er iets aan de Liefkenshoektunnel of op de ring R2 (werken, ongeval of zoiets) dan staat alles daar hopeloos vast, ipv in een paar minuten naar de ring te rijden doe je er dan een uur of langer over. Vroeger konden we nog via de achterkant weg maar dat vonden ze niet leuk en dus hebben ze die weg afgezet.... Als er daar ooit iets ernstig gebeurt dan weet ik niet hoe ze dat gaan oplossen....
En dan mag Muug met zijn camper 't stad niet binnen wegens te vervuilend :dontknow:
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Vanzeebroeck Motors

Post by Muug »

Exactly my point, Jopet. :thumbsup:

User avatar
Stefke
Posts: 2913
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Vanzeebroeck Motors

Post by Stefke »

Schussboelie wrote: 16 Apr 2023 12:33 Op de rijbaan uiteraard, met een fiets heb je nooit op het trottoir mogen rijden.
Ojawel, fietsers mogen onder bepaalde voorwaarden zeker op het trottoir rijden, fietsers jonger dan 10 jaar mogen zelfs zonder voorwaarden op trottoir rijden.
Schussboelie wrote: 16 Apr 2023 12:33 En zo is het natuurlijk nooit goed.
Als men het doet zoals jij suggereert dan sluit men van de ene op de andere dag mensen uit van toegang tot de LEZ, tenzij ze een andere auto kopen.
Dat is nu niet anders, je zal maar in een LEZ wonen met oudere auto. Kan je dus gewoon op zoek naar iets recenter of iets nieuw. Het zou dan nog logischer zijn dat je nog pakweg 30 keer per jaar in een LEZ binnen mag zonder betalen, kunnen we tenminste nog een paar keer naar een expo, concert of vrienden zonder extra te moeten betalen! Op het openbaar vervoer moet je ook niet rekenen!
Last edited by Stefke on 17 Apr 2023 22:53, edited 1 time in total.

User avatar
Stefke
Posts: 2913
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Vanzeebroeck Motors

Post by Stefke »

Jopet wrote: 17 Apr 2023 21:55 En dan mag Muug met zijn camper 't stad niet binnen wegens te vervuilend :dontknow:
Nog beter, met een camper mag je LEZ Brussel wel binnen, maar niet in Gent of Antwerpen... :dontknow:

User avatar
Stefke
Posts: 2913
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Vanzeebroeck Motors

Post by Stefke »

petervdc wrote: 16 Apr 2023 16:30 Mijn favoriete bus 16 hier in Brugge doet er 10 min langer over naar het station want die moet nu een ommetoer doen omdat bewoners van een bepaalde straat klager over het lawaai.
Pff seg, wat mag je wél nog op de duur.
Ga helemaal op de buiten wonen hé dan.
In de buurt van Zaventem misschien, kun je daar ook klagen over het lawaai...
Misschien hebben die bewoners wel een punt, omdat daar vroeger misschien minder of zelfs geen bussen reden! :dontknow:
Ik heb hier sinds twee jaar ongevraagd een hondenloopweide voor mijn deur gekregen, dat is is gewoon onuitstaanbaar irritant om die keffers elke dag te moet aanhoren. Ik heb al verschillende klachten ingediend en zal er alles aan doen om dat hier weg te krijgen. Ja maar dat is toch maar efkes dat die blaffen zegt men dan... Jawel altijd efkes, 's avonds tot 21u of later en in't weekend de ganse dag door. Alleen als het strontregent zit ik hier nog +- rustig.

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1218
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Vanzeebroeck Motors

Post by TuttoTerreno »

Fight fire with fire, Stefke.

Haal de agressiefste pitbull/mastiff uit het asiel, en laat die op de hondenwei los.

De rust zal wederkeren.

Mario
Posts: 724
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: Vanzeebroeck Motors

Post by Mario »

Dag Schussboelie,
even een poging tot toelichting (denk dat dit zich hier tot een dialoog tussen jou en mij zal beperken)

mijn oorspronkelijke post werd dus veroorzaakt door de grote verrassing, zelfs (kleine) schok die ik ervaarde toen ik daar voor het eerst eens met de fiets kwam.
Voorheen kwam ik daar ook wel sporadisch maar dus met auto of moto en stond er verder niet bij stil dat de fietsinfrastructuur daar op z'n minst erbarmelijk is, en voor een stuk zelfs gewoonweg onbestaand
dit bijvoorbeeld in tegenstelling tot (denk ik toch) de Ninoofsesteenweg, toch ook niet bepaald een baan waar een fietser zich echt op z'n gemak zal voelen
dat het qua fietspaden lang niet overal in Vlaanderen snor zit, wist ik wel, maar ik had toch verwacht dat er op de Bergensesteenweg al iets van fietspad of zo zou zijn; quod non (althans voor het stuk tussen Brussel en Vanzeebroeck Motor; verder ben ik niet geweest, dus voor hetzelfde geld is er 100m verder wel opeens een fietspad, of iets wat daarvoor moet doorgaan)
ook nog eens aanstippen: er zijn daar nu werken bezig, dus mogelijk (hopelijk) hoort daar ook ruimte voor fietsers bij

Ik heb dus getracht om dat hier met wat humor te verwoorden, maar da's blijkbaar niet door iedereen gesmaakt ;)
moet kunnen, niet iedereen heeft hetzelfde gevoel voor humor
wel ben ik geschrokken door uw vaststelling dat ik hier mee aan antipolitiek zit te doen of ertoe bijdraag, terwijl ik toch dacht in mijn bewoordingen een redelijke toon te hebben aangeslagen en als ik die toer had willen opgaan harder uit de hoek had kunnen komen en ook kunnen verwijzen naar een aantal dossiers uit de actualiteit waarin veel van onze politici (niet allemaal, want ik weiger vooralsnog ze allemaal in dezelfde zak te stoppen) eens te meer een slecht figuur slaan
maar ook al ben ik het niet eens met wat je daaromtrent schreef, het heeft me wel wat aan het denken gezet, dus toch dank om me daarop te wijzen; nooit te oud om te leren

dan wat de N-VA aangaat (en mijn houding tov die partij)
die hebben zich tot voor enkele jaren geprofileerd als partij met wie alles (ten goede) zou veranderen voor de Vlaamse middenklasse en gegoeden; zij zouden radicaal anders politiek (gaan) bedrijven
met hen ging alles beter worden (maar dat beweert zo goed als elke partij)
in Vlaams-Brabant (en dat heeft voor heel België en de federale staatsorganisatie invloed gehad) kwam daar dan het geloofsartikel/mantra/dogma bovenop van de splitsing van B-H-V; daarmee zouden zo goed als alle problemen opgelost raken
en ligt Sint-Pieters-Leeuw nu net niet in dat voormalig arrondissement?
N-VA levert daar ook al zeker 2 legislaturen de burgemeester
wel, blijkbaar klopt dat niet; want ook al heeft een gemeentelijke administratie dan wellicht weinig te zeggen over de inrichting van een gewestweg, met een burgemeester en een minister die 5 jaar bevoegd is geweest voor mobiliteit en openbare werken (Ben Weyts, ook uit de streek afkomstig) die alletwee van de N-VA zijn, had het mogelijk moeten zijn om hier op dat vlak een positieve verandering te verwezenlijken
de Vlaamse minister-president was ook een N-VA'er
quod non, of toch nog niet tot op de dag van vandaag en ook niet na de splitsing van B-H-V; ik schrijf dat wel degelijk (mee) op het conto van N-VA en dat in een streek waar die partij een meer dan dominante positie bekleedt in de lokale en gewestelijke politiek
ik weet niet hoe de modale inwoner van Sint-Pieters-Leeuw hier eigenlijk tegenaan kijkt; misschien voer voor een reportage? wie weet kunnen die daar gewoon mee leven... (zou me toch verbazen)
daarnaast ik weet ook dat overheidsopdrachten en (grote) infrastructuurwerken een lang beslissingsproces kunnen hebben, maar toch
uiteindelijk vormt dat een mooie metafoor voor wat N-VA tot nu toe heeft gerealiseerd voor de gewone mens/Vlaming: teleurstellend weinig

wat verder de N-VA en mezelf betreft: we zijn tegenpolen maar dat betekent niet dat ik voor sommige N-VA'ers (de politici) geen vorm van respect kan opbrengen
- conservatisme: daar kan ik nog begrip voor opbrengen, vind het zeker niet allemaal onzinnig
- nationalisme: snap ik gewoon niet en zeker niet de wijze waarop de N-VA dit invult (of wat daar nu de hoofdstroming lijkt te zijn)
- economisch rechts en (neo-)liberaal: zijn we tegengestelden
toen BDW nog columns schreef voor De Morgen was ik het doorgaans niet met hem eens maar kon wel smaken hoe hij zijn standpunten toen verwoordde (weet niet meer of hij toen al partijvoorzitter was of nog niet, speelt een rol in hoe scherp je uit de hoek komt). Hij is overduidelijk een intelligent persoon.
op iemand als Geert Bourgeois zou ik wellicht nooit hebben gestemd maar ik kon hem als persoon (voor zover ik daarover kan oordelen uiteraard, want ken de goede man niet) wel waarderen; nog een politicus van de "oude(re) stempel" die zijn tegenstrevers toch (verbaal) respectvol behandelde, wat sterk contrasteert met hoe zijn opvolger het aanpakt en iets wat mij persoonlijk bijzonder ergert
maar hij is dus nogal respectloos uitgerangeerd
mogelijk had Bourgeois met een tweede ambtstermijn ook een beter palmares kunnen voorleggen dan Jambon
Jan Peumans of het verbale talent van een Peter De Roover (ook al kan ik het bijna nooit vinden met de inhoud van wat hij zegt), daar luister(de) ik ook nog wel graag naar
maar de richting die N-VA al jaren uitgaat qua de manier waarop politiek bedreven moet worden, neen totaal niet mijn meug

en nu probeer De Wever opnieuw volop in de schijnwerpers te staan met weer een nieuwe tegenstander (en boek), met het zoeken naar een problematiek die er hier momenteel amper is, vermoedelijk om de aandacht af te leiden van het falen van N-VA op tal van andere vlakken
past waarschijnlijk ook al in de kiescampagnes die er zitten aan te komen

bon, mogelijk ben ik nog een en ander vergeten maar het is maar 't is tijd om er hier mee te stoppen; ik zie wel of jij hier nog op zult ingaan

Post Reply