Reizen 2024

Been there, done that, got the T-shirt? Vertel op !
User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Reizen 2024

Post by F M »

Abajaa, mijn motorreis van dit jaar zit er al een tijdje op, dus plannen we voor volgend jaar.
Hoogstwaarschijnlijk de laatste week van juni van zaterdag tot zondag, dus 9 dagen. De eerste zaterdag in één ruk tot Bregenz, dan 7 dagen door de Dolomieten en omstreken, en de laatste zondag terug vanuit Bregenz in één ruk naar huis.
Afhankelijk van wie mee gaat (voorlopig enkel Wim waarschijnlijk) moet ik nog hotels boeken en dan de routes definitief afwerken naar de hotels toe.
Zoals Jopet lijst ik graag de passen op die in de routes zitten:
Furkajoch - 2e keer
Faschinajoch - 2e keer
Bieler höhe - Silvretta Hochalpenstrasse - 3e keer
Perfursberg - 2e keer
Piler Höhe - 2e keer
Finstermünzpass - 2e keer
Reschenpass - Resia - 3e keer
Umbrailpass - 2e keer
Stelvio naar Bormio - 4e keer
Mortirolo - 1e keer
Tonale - 3e keer
Sella di Andolo - 2e keer
Monte Bondone - 2e keer
Passo di Sommo - 1e keer
Passo della Frica - 1e keer
Passo Manghen - 1e keer
Kreither Sattel - 1e keer
Mendelpass - Passo Mendola - 3e keer
Gampenjoch - 1e keer
Jaufenpass - Passo di Giovo - 2e keer
Penserjoch - 2e keer
Panider Sattel - 1e keer
Gardena - 4e keer
Passo di Campolongo - 2e keer
Passo Pordoi - 3e keer
Passo di Fedaia - 4e keer
Passo di Valles - 4e keer
Passo Rollo - 4e keer
Passo Brocon - 3e keer
Passo di Croce d'Aune - 2e keer
Forcella di Franche - 2e keer
Forcella Aurine - 1e keer
Passo Duran - 3e keer
Forcella Staulanza - 3e keer
Passo di Giau - 4e keer
Passo di Cimabanche - 1e keer
Passo di Monte Croce di Comelico - 1e keer
Cima di Sappada - 2e keer
Monte Zoncolan - 2e keer
Passo di Tanamea - 2e keer
Vrsic pas - 2e keer
Würzenpass - 2e keer
Turracher Höhe - 1e keer
Tauernpass - 1e keer
Dientner Sattel - 3e keer
Filzensattel - 1e keer
Griessenpass - 1e keer
Pass Thurn - 1e keer
Gerlospass - 3e keer
Arbiskopf - Zillertaler Höhenstrasse - 2e keer (hoewel, de eerste keer boven moeten terugdraaien in de sneeuw)
Kuehtai Sattel - 3e keer
Hahntennjoch - 3e keer
Hochtannbergpass - 3e keer
Ruchsteig - 1e keer

Als er iemand mee wil ? Hoe meer zielen, hoe minder plaats, eeuh, hoe meer vreugde.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Reizen 2024

Post by OzzePaa »

Da's een schoon lijstje 8-) :thumbsup:
Toch nog een vierde ervan niet onder de wielen gehad :whistling: ... maar ik denk dat 3 keer 9 dagen toch niet gaat pakken hier ;) :?
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Stoffel
Posts: 482
Joined: 14 Jan 2022 21:37

Re: Reizen 2024

Post by Stoffel »

Daar kan ik alleen van dromen. Wel mooi samengevat 👍
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

Jopet
Posts: 823
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Reizen 2024

Post by Jopet »

Mooie ritten in het vooruitzicht Frans, ziet er weer pure fun uit :rayof:
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

petervdc
Posts: 3460
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Reizen 2024

Post by petervdc »

F M wrote: 09 Aug 2023 14:36 Abajaa, mijn motorreis van dit jaar zit er al een tijdje op, dus plannen we voor volgend jaar.
Als er iemand mee wil ? Hoe meer zielen, hoe minder plaats, eeuh, hoe meer vreugde.
Waw super de max !
In 2 weken mss wel ja
Keep going

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Reizen 2024

Post by F M »

En de kogel is door de kerk wat betreft de datum. Vertrek vrijdag 21 juni, terug zondag 30 juni. Een dag langer dan eerst gepland, dus komen er nog wat passen bij. :ricky: En vallen er ook een paar af. Passo Valles, Passo Fedaia, die heb ik ondertussen al genoeg gereden. Anderzijds, Passo Gardena heb ik al 3 keer gedaan, die komt er deze keer nog 2 keer bij. Dat is zowat mijn favoriete pas. :rayof:

Ik ben begonnen de hotels te boeken. Wat een prijzen tegenover een paar jaar geleden...

Als er nu nog iemand zou mee willen, dan moet hij zich snel melden. Maar het zal wel Wim en ik worden. :)
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Reizen 2024

Post by OzzePaa »

F M wrote: 14 Nov 2023 14:31 ............
Ik ben begonnen de hotels te boeken. Wat een prijzen tegenover een paar jaar geleden.
.............
Dat heb ik vorig jaar al mogen ervaren, ja ... :roll:
Kan je wel het "Evaldo" in Arabba aanbevelen : 2 keer tot volle tevredenheid verbleven.
Ideaal ook voor dagelijks extra rondje Pordoi-Gardena-Campolongo ... of andersom ;) :ricky:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Reizen 2024

Post by F M »

Als je probeert 2 eenpersoonskamers te boeken, dan wordt het nog moeilijker. Ik heb al een ander hotel in Arabba geboekt voor 2 dagen. Ik wilde eigenlijk 3 nachten boeken, want we maken daar 2 rondjes. Hoewel, het verkleinwoord is niet op zijn plaats. :lol:
Maar ik kon dat hotel dus maar voor 2 dagen vastleggen. De derde nacht heb ik een hotel geboekt in de buurt, in het begin van de Falzarego. En daar moeten we op 1 kamer slapen. Ik zal wel slapen, maar Wim gaat wakker liggen van mijn gesnurk. :mrgreen:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Reizen 2024

Post by Muug »

F M wrote: 16 Nov 2023 16:06Wim gaat wakker liggen van mijn gesnurk. :mrgreen:
Da's gemakkelijk opgelost: hij moet gewoon zijn kussen een tijdje op uw kop gedrukt houden, tot ge stil zijt. :peepwall:

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Reizen 2024

Post by F M »

Alle hotels zijn geboekt.
De ritten zijn aangepast aan de hotels, er is een extra dag, dus is de lijst met passen ook gewijzigd:

Dag 1
Snelweg naar Götzis bij Bregenz

Dag 2
Furkajoch - 2e keer
Faschinajoch - 2e keer
Bieler höhe - Silvretta Hochalpenstrasse - 3e keer
Piler Höhe - 2e keer
Norberthöhe - 1e keer
Reschenpass - Resia - 3e keer
Umbrailpass - 2e keer
Stelvio naar Bormio - 4e keer

Dag 3
Mortirolo - 1e keer
Tonale - 3e keer
Sella di Andalo - 2e keer
Monte Bondone - 2e keer
Passo di Sommo - 2e keer
Passo della Frica - 1e keer
Passo Manghen - 1e keer

Dag 4
Lavazzejoch - 1e keer
Mendelpass - Passo Mendola - 3e keer
Gampenjoch - 1e keer
Jaufenpass - Passo di Giovo - 2e keer
Penserjoch - 2e keer
Gardena - Grödner Joch - 4e keer
Passo di Campolongo - 2e keer

Dag 5
Colle Santa Lucia - 2e keer
Passo di Giau - 4e keer
Valparola - 3e keer
Wuerzjoch - 1e keer
Kofeljoch - 1e keer
Rodenecker Alm - 1e keer
Furkelpass - 1e keer
Gardena - Grödner Joch - 5e keer
Sella - 4e keer
Passo Pordoi - 3e keer

Dag 6
Passo Pordoi - 4e keer
Passo Rollo - 4e keer
Passo Brocon - 3e keer
Passo di Croce d'Aune - 2e keer
Forcella di Franche - 2e keer
Forcella Aurine - 1e keer
Passo Duran - 3e keer
Forcella Staulanza - 4e keer

Dag 7
Falzarego - 2e keer
Passo di Cimabanche - 1e keer
Passo di Monte Croce di Comelico - 2e keer
Cima di Sappada - 2e keer
Monte Zoncolan - 2e keer
Passo di Tanamea - 2e keer
Vrsic pas - 2e keer
Würzenpass - 2e keer

Dag 8 - optie 1
Turracher Höhe - 1e keer
Tauernpass - 1e keer
Dientner Sattel - 3e keer
Filzensattel - 1e keer
Griessenpass - 1e keer
Pass Thurn - 1e keer
Gerlospass - 3e keer

Dag 8 - optie 2
Krastaler Sattel - 1e keer
Grossglockner Hochalpenstrasse - 1e keer (maar 6e poging :oops: )
Gerlospass - 3e keer

Dag 9
Arbiskopf - Zillertaler Höhenstrasse - 2e keer (hoewel, de eerste keer boven moeten terugdraaien in de sneeuw)
Kuehtai Sattel - 3e keer
Hahntennjoch - 3e keer
Hochtannbergpass - 3e keer

Dag 10
Kinberg - 1e keer
snelweg naar huis

Het planplezier is voorbij. Nu nog vele maanden wachten... :(
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Reizen 2024

Post by OzzePaa »

Van al die "Lekkerbissen" op dag 2 en 8 in juni en augustus al mogen smullen :rayof: ... Zillertaler Hohenstrasse tot gans boven is klein maar zéééér fijn ; onze trike-compagnon kloeg wel over het niet al te "smooth" wegdek en dagge daar nog moest voor betalen ook ;) :lol:
In plaats van over het Hahntenjoch, grote omweg moeten maken int naar huis komen wegen diverse "landslides" :| :furious3:
Hopelijk wordt het inderdaad na plan-plezier ook rij-plezier ;) :thumbsup:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Reizen 2024

Post by F M »

OzzePaa wrote: 24 Nov 2023 15:39
In plaats van over het Hahntenjoch, grote omweg moeten maken int naar huis komen wegen diverse "landslides" :| :furious3:
Tja, het is altijd hopen op goed weer. Ik kan er van meespreken. Sylvretta, Ziller, Gerloss, en niet te vergeten, Groosgloeckner: al met regen en sneeuw te maken gehad.

Tiens, dat zijn allemaal tolwegen. Zou dat de reden zijn voor het slechte weer? :w00t:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Reizen 2024

Post by Blackbert »

Keuzes, 't is een luxeprobleem. Maar kom. Wat er allemaal door mijn hoofd draait, wegens al veel te lang geleden.

1 TET Finland. 2500km gravelwegen door de bossen, langs de grens met Rusland. Bochtje naar links en via de fjorden in Noorwegen weer omlaag. Even ver. Om te starten, weer kiezen: 2500 km naar Tallin en dan de boot, of via DK en S, minder ver rijden, verder varen. Terugkomen: ferry N-DK en dan 1000km naar huis. 8000km. Hmm. Iemand?

2. Italia. TET is Alpen-Dolomieten. Plak er de ACT route aan vast en vul op met wat Tutto hier allemaal in de groep gooit en je bent ook wel even zoet. 't Is niet zo ver heen en terug, 't weer zal normaal beter zijn en 't eten is goedkoper. Hmm. Iemand?

3. Spanje. Ttz, TET/ACT Pyreneeën, van de ene zee naar de andere. Evt nog een uitstapje naar de Picos (ligt een spectaculair stuk piste) en dan maar terug naar huis, denk ik. Hmm. Iemand?
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Reizen 2024

Post by Muug »

Ik wil echt wel, Blackbert. Gelijk hetwelk. Tegen wanneer wil je een planning rond hebben?

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Reizen 2024

Post by Blackbert »

Tegen Pasen? :dontknow:
Naar 't noorden zou wel een week of 3 zijn denk ik zo. Best ten laatste in augustus naar 't schijnt, daarboven. 't Wordt dan ook al terug donker, ergens in de avond.
Naar 't zuiden kan korter, en ook in bvb september, als de gezinnen weer thuis zitten.

2 ktmen in een bus voor de aanloop en terug is een optie.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Reizen 2024

Post by Muug »

Mijn volgorde.
1. Italië, wegens goed weer, mij onbekende regio, het lekkere eten, lang licht, mei of juni is buiten toeristisch seizoen.
2. De Noorderlus. Lage moeilijkheidsgraad, fijn rijden over mooi onderhouden gravelroads. Ik zou u nog kunnen begeleiden met onze T4 :w00t: Juli, augustus is moeilijker, ik zou dan liever met Els eens met de moto weggaan.
3. TET Piereneen. Heeft toch hoge moeilijkheidsgraad, of vergis ik me? Collega met een AT, die graag afziet, heeft daar zwaar afgezien. Misschien met mijn nog te kopen Himalayan 8-)

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Reizen 2024

Post by Muug »

F M wrote: 23 Nov 2023 18:51 Alle hotels zijn geboekt.
De ritten zijn aangepast aan de hotels, er is een extra dag, dus is de lijst met passen ook gewijzigd:

Dag 1
Snelweg naar Götzis bij Bregenz

Dag 2
Furkajoch - 2e keer
Faschinajoch - 2e keer
Bieler höhe - Silvretta Hochalpenstrasse - 3e keer
.
.
.
.
.


Het planplezier is voorbij. Nu nog vele maanden wachten... :(
FM, ge heb dan toch ergens een Excel waarin je dat bij houdt? :shock:

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2918
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Reizen 2024

Post by duibhce Kaelann »

Het toertje richting noorden kan ik zeker aanraden. Finland tegen Russisch Karelia aan is een mooie bosrijke streek. Veel opties om te kamperen met water in de buurt. De Noorse Fjorden, die behoeven ook geen reclame.

Afhankelijk van hoever noordelijk je nog zou zitten kan je in de 2e helft augustus al wel nachten rond het vriespunt tegenkomen.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Reizen 2024

Post by Muug »

duibhce Kaelann wrote: 09 Dec 2023 13:51 Afhankelijk van hoever noordelijk je nog zou zitten kan je in de 2e helft augustus al wel nachten rond het vriespunt tegenkomen.
Voor de Noren begint de herfst met half oogst. We hebben het in die periode zelf weten sneeuwen in de Hardangervidda.
Maar ook juli kan rotweer zijn. We zijn dit jaar een wandelaar tegen gekomen die al vijf weken in de regen aan het wandelen en kamperen was. Als motorrijder/buitenmens wil je ginder goed gerief hebben.

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1218
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Reizen 2024

Post by TuttoTerreno »

Blackbert wrote: 08 Dec 2023 18:03
2. Italia. TET is Alpen-Dolomieten. Plak er de ACT route aan vast en vul op met wat Tutto hier allemaal in de groep gooit en je bent ook wel even zoet. 't Is niet zo ver heen en terug, 't weer zal normaal beter zijn en 't eten is goedkoper. Hmm. Iemand?

3. Spanje. Ttz, TET/ACT Pyreneeën, van de ene zee naar de andere. Evt nog een uitstapje naar de Picos (ligt een spectaculair stuk piste) en dan maar terug naar huis, denk ik. Hmm. Iemand?

Graag.

Periode: juli en augustus gaat niet, of tenminste heel moeilijk, ervoor & erna : makkelijk.

Terzijde: ik ben niet meer de grootste fan van kamperen.

Post Reply