Reizen 2024

Been there, done that, got the T-shirt? Vertel op !
User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Reizen 2024

Post by F M »

Muug wrote: 09 Dec 2023 13:06
FM, ge heb dan toch ergens een Excel waarin je dat bij houdt? :shock:
Nope, Garmin Basecamp, de registratie van de cols met de action cam, en een geheugen dat nog redelijk functioneert.
I am confused. Oh no, maybe not!

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Reizen 2024

Post by Koeno »

2024 heeft voor mij in petto (ja ik tel weekend-uitstapjes ook eventjes mee :p)

1. Reet d' Opale: allroad/offroad event met motomentals.
2. Pfalzerwald weekend met een bende snelle motards.
3. Reis naar Frankrijk, regio Vercors alweer met een bende snelle motards, al vermoed ik de KTM mee te nemen om daar ook eens een allroad dagje in te plannen :p

nog te beslissen:
4. een simpel Luxemburg weekendje...

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Reizen 2024

Post by Muug »

F M wrote: 09 Dec 2023 21:42een geheugen dat nog redelijk functioneert.
Ik heb nooit kunnen onthouden waar ik ben geweest. Vroeger hadden we een vriendin die van reizen van jaren geleden nog van dag tot dag kon vertellen wat ze gedaan hadden en waar ze geweest of gepasseerd waren en hoeveel dit of dat gekost had. Straf, en bangelijk.

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Reizen 2024

Post by Muug »

Koeno wrote: 10 Dec 2023 09:26 2024 heeft voor mij in petto (ja ik tel weekend-uitstapjes ook eventjes mee :p)

1. Reet d' Opale: allroad/offroad event met motomentals.
2. Pfalzerwald weekend met een bende snelle motards.
3. Reis naar Frankrijk, regio Vercors alweer met een bende snelle motards, al vermoed ik de KTM mee te nemen om daar ook eens een allroad dagje in te plannen :p

nog te beslissen:
4. een simpel Luxemburg weekendje...
Wat hebben die rappe motards toch met Duitsland :dontknow: :thumbsup:

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1218
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Reizen 2024

Post by TuttoTerreno »

Er is een ACT Croatia route op komst.

Dat lijkt me wel de uitstap waard, ook omdat ik nog nooit in Kroatië was.
edit: trailer
https://www.youtube.com/watch?v=1tXLWVoFTAo&t=40s

User avatar
Schussboelie
Posts: 485
Joined: 17 Jan 2021 17:00
Location: Lommel

Re: Reizen 2024

Post by Schussboelie »

Blackbert wrote: 08 Dec 2023 18:031 TET Finland. 2500km gravelwegen door de bossen, langs de grens met Rusland. Bochtje naar links en via de fjorden in Noorwegen weer omlaag. Even ver. Om te starten, weer kiezen: 2500 km naar Tallin en dan de boot, of via DK en S, minder ver rijden, verder varen. Terugkomen: ferry N-DK en dan 1000km naar huis. 8000km. Hmm. Iemand?
Gedaan in 2015.
Geparkeerd in Zweden tegen de Noorse grens, paar uurtjes rijden naar Stockholm en daar de nachtboot naar Helsinki op.
Zalige reis, heerlijk kamperen, overal shelters met droog brandhout te vinden.
Wij waren in juni/juli daar, wel veel regen gehad.
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Reizen 2024

Post by Muug »

En zo te lezen heb je elke dag echt veel kilometers moeten maken. Al van in het begin liep je achter op jullie schema, en constant de druk van tig kms per dag moeten maken. Je verslag gaf mij niet de indruk van een ontspannen reis. :dontknow:

User avatar
Schussboelie
Posts: 485
Joined: 17 Jan 2021 17:00
Location: Lommel

Re: Reizen 2024

Post by Schussboelie »

Muug wrote: 11 Dec 2023 13:06 En zo te lezen heb je elke dag echt veel kilometers moeten maken. Al van in het begin liep je achter op jullie schema, en constant de druk van tig kms per dag moeten maken. Je verslag gaf mij niet de indruk van een ontspannen reis. :dontknow:
Ik had inderdaad een nogal ambitieuze route uitgetekend.
Vooral Noorwegen is lastig omdat je daar nogal wat ferries moet nemen.
We zijn dan ook nog anderhalve dag verloren door mechanische problemen.
Het voordeel van die periode (juni) is dat het daar in het noorden bijzonder lang licht blijft en je dus lang kan doorrijden.
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Reizen 2024

Post by zappa »

Blackbert wrote: 08 Dec 2023 18:03 Keuzes, 't is een luxeprobleem. Maar kom. Wat er allemaal door mijn hoofd draait, wegens al veel te lang geleden.

1 TET Finland. Iemand?

2. Italia. TET is Alpen-Dolomieten. Iemand?

3. Spanje. Ttz, TET/ACT Pyreneeën, van de ene zee naar de andere. Iemand?

Mocht je nog een voorgerechtje kunnen/willen serveren, kort, dichterbij, opwarmertje :| ik zou ook nog wel eens graag met m'n husa willen rijden, als ik 't nog kan :shock:
sig nature

User avatar
Schussboelie
Posts: 485
Joined: 17 Jan 2021 17:00
Location: Lommel

Re: Reizen 2024

Post by Schussboelie »

Blackbert wrote: 08 Dec 2023 18:032. Italia. TET is Alpen-Dolomieten. Plak er de ACT route aan vast en vul op met wat Tutto hier allemaal in de groep gooit en je bent ook wel even zoet. 't Is niet zo ver heen en terug, 't weer zal normaal beter zijn en 't eten is goedkoper. Hmm. Iemand?
TET in de Dolomieten zal niet zoveel voorstellen vrees ik, daar mag je nergens offroad.
West-Italië en de hele grensstreek met Frankrijk zijn uiteraard meer dan de moeite, daar kan je je makkelijk een week bezighouden.
En inderdaad wel wat uitdagender dan de pistes in Finland.
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Reizen 2024

Post by Muug »

Schussboelie wrote: 13 Dec 2023 09:20
Blackbert wrote: 08 Dec 2023 18:032. Italia. TET is Alpen-Dolomieten. Plak er de ACT route aan vast en vul op met wat Tutto hier allemaal in de groep gooit en je bent ook wel even zoet. 't Is niet zo ver heen en terug, 't weer zal normaal beter zijn en 't eten is goedkoper. Hmm. Iemand?
TET in de Dolomieten zal niet zoveel voorstellen vrees ik, daar mag je nergens offroad.
West-Italië en de hele grensstreek met Frankrijk zijn uiteraard meer dan de moeite, daar kan je je makkelijk een week bezighouden.
En inderdaad wel wat uitdagender dan de pistes in Finland.
De Ligurische en andere kamroutes zijn BB en ik al beu gereden. :peepwall:
De terreinkennis van TT en de TET Dolomieten tracks tesamen gelegd moet het toch mogelijk zijn om interessante routes bij elkaar te knutselen, denk ik zo.

Online
User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Reizen 2024

Post by Blackbert »

Alpen waren geweldig, maar na het verhaal van Muug en Koeno vorig jaar is de goesting enigszins over: beperkingen, toegangsticketten, tol, ...

TET Italië heb ik nog niet van dichtbij bestudeerd. Als het, zoals TET B, grotendeels kleine asfaltbaantjes zijn, zou ik toch liever tot bezuiden de Povlakte doorsteken en de ACT Italië combineren met een boel Strade Bianche en andere pistes. Wikiloc staat er vol mee.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Reizen 2024

Post by Muug »

Blackbert wrote: 13 Dec 2023 12:10 Alpen waren geweldig, maar na het verhaal van Muug en Koeno vorig jaar is de goesting enigszins over: beperkingen, toegangsticketten, tol, ...

TET Italië heb ik nog niet van dichtbij bestudeerd. Als het, zoals TET B, grotendeels kleine asfaltbaantjes zijn, zou ik toch liever tot bezuiden de Povlakte doorsteken en de ACT Italië combineren met een boel Strade Bianche en andere pistes. Wikiloc staat er vol mee.
Via kleine wegjes afzakken naar de onderkant van die teletubbie, jawel. 8-)


User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1218
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Reizen 2024

Post by TuttoTerreno »

zware ritten op het programma:

Image

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Reizen 2024

Post by F M »

F M wrote: 23 Nov 2023 18:51 Alle hotels zijn geboekt.
De ritten zijn aangepast aan de hotels, er is een extra dag, dus is de lijst met passen ook gewijzigd:

Dag 1
Snelweg naar Götzis bij Bregenz
...
Het ene hotel waar we een tweepersoonskamer hadden, heb ik geannuleerd omdat ik zo een 25 km ervandaan nu een hotel met 2 eenpersoonskamers gevonden heb. Bijgevolg heb ik 3 ritten aangepast (de plaatselijke rondrit wordt ook beïnvloed), waardoor er nog 2 passen bijkomen:
Karerpas - 3e keer
Reitnerjoch - 1e keer
:rayof:

Die 2e kan voor mij een primeur worden. Op Google Streetview van 2011 is de afdaling op gravel te doen. Maar misschien is het 13 jaar later ondertussen geasfalteerd. :dontknow:

EDIT: inderdaad, in 2012 geasfalteerd voor de passage van de giro d'Italia. We blijven pure asfaltrijders...
I am confused. Oh no, maybe not!

Online
User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Reizen 2024

Post by Blackbert »

En uw moto keek er zo naar uit ... :grin:
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Reizen 2024

Post by F M »

Tuttut, luisteren zal hij ! :whip:
I am confused. Oh no, maybe not!

Online
User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Reizen 2024

Post by Blackbert »

Hmm, mijn keuzemenu van 8 december.
Scandinavië zal niet voor dit jaar zijn.
Beetje gestudeerd op Italië en Spanje. Wikiloc, Act, Tet en andere bronnen online.
Eigenlijk kwam ik eerder op Spanje uit. Van de Middellandse naar de Atlantische door de Pyreneeën, ne keer doorsteken naar de Picos en terug via de Bardenas Reales.
En toen viel mijne frank (ja ik heb er nog een paar, om te laten vallen): 9 juni bollekes kleuren. En de 20ste mijn Graspop ticket gebruiken. Blijven 9 dagen over, plus 2 om daar te geraken en terug.
ACT Pyreneeën is 5 dagen. TET zal waarschijnlijk langer duren wegens meer technische stukken. Picos schrappen en op 4 dagen (grotendeels asfalt) terugkeren, ofwel de Bardenas en dan ... , ofwel toch maar de grote cols over. Dan hebben we dat ook gedaan. 8 à 900 km op 4 dagen, moet lukken.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Reizen 2024

Post by Muug »

eh, wacht, dus enkel de ACT Pyrenejen schiet nog over? Van 10/6 t/m 19/6?

Post Reply