Gopro montage

Op en bij de motor, zonder elektriek
Post Reply
petervdc
Posts: 3460
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Gopro montage

Post by petervdc »

Vraagje ivm montage Gopro op de helm.

Zijn er nadelen om die aan de zijkant vd helm of voorkant (naast de knoppen voor de lucht) te kleven ?
Maw gewicht, wind turbulentie, etc

Bovenop de helm krijg ik een deel van de helm te zien op het beeld, en dat wil ik vermijden...
Keep going

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Gopro montage

Post by F M »

Een Gopro of gelijkaardig gevormde actioncam monteer je best op het kinstuk van je helm.

Dat kan met rubberstraps zijn. Dat is niet permanent, wat zowel een voordeel als een nadeel heeft. bv: https://www.bol.com/be/nl/p/bee-s-helm- ... oductImage

Ofwel een permanente mount. Op deze site kan je voor nagenoeg elke helm een aangepaste mount vinden: https://chinmounts.com/
I am confused. Oh no, maybe not!

Online
User avatar
Stefke
Posts: 2912
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Gopro montage

Post by Stefke »

F M wrote: 14 Aug 2023 14:36 Een Gopro of gelijkaardig gevormde actioncam monteer je best op het kinstuk van je helm.
Bof, ik weet dat niet. Ge plaatst die waar ge wilt toch? Ik zou die al zeker niet boven op de helm monteren. Op het kinstuk is dikwijls moeilijk. Meestal zit daar de knop om de systeemhelm te openen en een/of een ventilatierooster. Bij mij zit die op de zijkant onderaan de helm. Of de andere zit op het stuuruiteinde. In sommige landen mag er zelfs niks op de helm hangen.

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Gopro montage

Post by F M »

Stefke wrote: 14 Aug 2023 18:36
F M wrote: 14 Aug 2023 14:36 Een Gopro of gelijkaardig gevormde actioncam monteer je best op het kinstuk van je helm.
Op het kinstuk is dikwijls moeilijk. Meestal zit daar de knop om de systeemhelm te openen en een/of een ventilatierooster.
Daarom dat je die site van Chin Mounts hebt. Die zoeken het beste plaatsje voor elke helm en maken daar een mount voor, waarbij ze ervoor proberen te zorgen dat je alles van de helm kan blijven bedienen.
Een Gopro kan je moeilijk op de zijkant plaatsen gezien de vorm ervan. En bovenop de helm ben je net een teletubbie, en dan zal bij veel helmen het vizier niet opengaan.

En verboden? In Europa toch nog nergens tegengehouden hoor. En er rijden veel motorrijders rond met een actioncam.
I am confused. Oh no, maybe not!

Online
User avatar
Stefke
Posts: 2912
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Gopro montage

Post by Stefke »

Een artikel uit de Motoplus.
Image

ook te vinden in het artikel
In Denemarken, Finland en Zweden hoort een gevarendriehoek bij de verplichte uitrusting van motorrijders.

In Frankrijk moet je reservelampen bijhebben als de motorfiets geen led of xenonverlichting heeft

Online
User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Gopro montage

Post by Muug »

Nog een beetje en je moet op je moto een rood EHBO-kistje vastschroeven, of iets dergelijks.
En dat is niet om te lachen, wat ik schrijf, want in de BMW winkels verkopen ze al een tijdje EHBOzakjes, want Belgische klanten kwamen melden dat ze in Duitsland beboet waren omdat ze dat niet mee hadden. In Luxemburg kan het gebeuren dat je moto moet achterlaten omdat er bvb geen originele hendels opzitten. Echt gebeurd!
Het is ergerlijk dat zulke regels niet gewoon overal gelijk zijn. Je kan dus niet eens meer op reis zonder eerst ergens een encyclopedie ober dat land te moeten lezen.

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Gopro montage

Post by OzzePaa »

Muug wrote: 15 Aug 2023 11:51 Nog een beetje en je moet op je moto een rood EHBO-kistje vastschroeven, of iets dergelijks.
En dat is niet om te lachen, wat ik schrijf, want in de BMW winkels verkopen ze al een tijdje EHBOzakjes, want Belgische klanten kwamen melden dat ze in Duitsland beboet waren omdat ze dat niet mee hadden. In Luxemburg kan het gebeuren dat je moto moet achterlaten omdat er bvb geen originele hendels opzitten. Echt gebeurd!
Het is ergerlijk dat zulke regels niet gewoon overal gelijk zijn. Je kan dus niet eens meer op reis zonder eerst ergens een encyclopedie ober dat land te moeten lezen.
Heb inderdaad voor onze nakende Grossglockner-trip bij de ADAC 6 "Leina Reise-Set Rot" zakskes besteld, want dat blijken ze ook in Oostenrijk (soms) te controleren :roll:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Schussboelie
Posts: 485
Joined: 17 Jan 2021 17:00
Location: Lommel

Re: Gopro montage

Post by Schussboelie »

OzzePaa wrote: 15 Aug 2023 13:55
Muug wrote: 15 Aug 2023 11:51 Nog een beetje en je moet op je moto een rood EHBO-kistje vastschroeven, of iets dergelijks.
En dat is niet om te lachen, wat ik schrijf, want in de BMW winkels verkopen ze al een tijdje EHBOzakjes, want Belgische klanten kwamen melden dat ze in Duitsland beboet waren omdat ze dat niet mee hadden. In Luxemburg kan het gebeuren dat je moto moet achterlaten omdat er bvb geen originele hendels opzitten. Echt gebeurd!
Het is ergerlijk dat zulke regels niet gewoon overal gelijk zijn. Je kan dus niet eens meer op reis zonder eerst ergens een encyclopedie ober dat land te moeten lezen.
Heb inderdaad voor onze nakende Grossglockner-trip bij de ADAC 6 "Leina Reise-Set Rot" zakskes besteld, want dat blijken ze ook in Oostenrijk (soms) te controleren :roll:
Zeker weten, in 2018 was dat al onderdeel van routinecontrole.
Katalysator, uitlaten, reflector onder de nummerplaat, EHBO kitje... kwam allemaal aan bod!
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Gopro montage

Post by Koeno »

qua montage, bij mijn nexx xwed2 helm wordt vanuit Nexx een plaatje meegeleverd waarop een action camera kan gemonteerd worden.
Dit plaatje wordt bovenboven op de helm gemonteerd (tussen de zonneklep & helm zelf).
Ik vraag mij dan af of dit wel toegestaan is?

Als je hem op zijkant helm zet, pakt dan wel de linkse kant.
Ik heb dat ooit zonder nadenken op een vorige helm rechts geplakt.
ik kan dus enkel aan/uit-zetten als ik de gas loslaat, dus snel eens record duwen zat er dan niet bij....

petervdc
Posts: 3460
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Gopro montage

Post by petervdc »

kheb de gopro gemonteerd op de kin, een speciaal kitje van chinmount of zo

niet ad zij of bovenkant dus
Keep going

petervdc
Posts: 3460
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Gopro montage

Post by petervdc »

Koeno wrote: 16 Aug 2023 14:56 ik kan dus enkel aan/uit-zetten als ik de gas loslaat, dus snel eens record duwen zat er dan niet bij....
op de hero 9 zit nu een remote control :-)
Keep going

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Gopro montage

Post by Koeno »

mijn 3+ had dat ook ,maar die batterij ging snel plat.
dus snel gedaan met remoten...

de remote van de 360° gaat makkelijk 6dagen mee (proefondervindelijk getest in de alpen :D )

petervdc
Posts: 3460
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Gopro montage

Post by petervdc »

De remote van de hero 9 gaat dus een week mee !

De kin montage was niet goed, die paar 100gr vd camera trok de helm naar beneden. uiteindelijk dus bovenop gemonteerd

Zeer tevreden van de kwaliteit, én van die remote :-)
Keep going

Post Reply