No Gopro bis

Zolang er maar knopjes aan zitten
Post Reply
User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

No Gopro bis

Post by F M »

In oktober 2017 was ik op zoek naar een nieuwe helmcamera omdat mijn Drifts de geest gaven. Ik koos toen voor een Sony met optische beeldstabilisatie omdat ik dat beter vond dan de softwarematige beeldstabilisatie van de Gopro.

6 jaar later is dat sterk geëvolueerd, en is de stabilisatie en de beeldqualiteit van de huidige Gopro's een pak beter. Dus werd het tijd om een nieuwe helmcamera te kopen. De nieuwste Gopro 12? Of de Gopro11 van vorig jaar? Hmmm. die Gopro12 is nog wel heel duur. En de vorige Gopro's zijn heel goed, maar er zijn 2 zaken die mij tegenvallen. De batterijduur is niet geweldig, en er wordt veel geklaagd over 'bevriezende' Gopro's, die dus regelmatig vast hangen. Je moet dan de batterij er even uithalen om hem weer op gang te krijgen. Ik heb met Sony ook regelmatig problemen, waardoor hij niet altijd opneemt wanneer ik dat wens.

Eén van de 2 grootste concurrenten van Gopro op dit moment is DJI. Ze hebben net de DJI Osmo Action 4 uitgebracht, die concurreert met de Gopro12, ook qua beeldkwaliteit. Maar is ook prijzig. Maar de DJI Osmo Action 3 van vorig jaar scoort ook redelijk goed. Net iets minder qua beeldkwaliteit, maar hij scoort veel beter qua batterijduur en prijs, en lijkt geen problemen te hebben met vastlopen. Toen ik dit weekend merkte dat er bij Amazon eentje aangeboden werd met 14% korting, heb ik dus toegehapt. :rayof:

Vanaf nu verwacht ik betere kwaliteit voor mijn vakantiefilmpjes. Ik ga de DJI trouwens op de kin monteren, ondanks de bemerkingen van Peter.
I am confused. Oh no, maybe not!

petervdc
Posts: 3460
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: No Gopro bis

Post by petervdc »

Ik ben best tevreden met mijn gopro9. En ook van de remote control.
Was ook een soort promo, omdat het een "ouder" toestel is.

Ja probeer es op de kin, ben benieuwd hoe dat voor jou voelt
Keep going

Post Reply