Page 6 of 9

Re: R1300 GS

Posted: 25 Oct 2023 10:42
by Koeno
Muug wrote: 25 Oct 2023 10:14 Hij toont ze gewoon. 8-)
Als een ander die dan begint te vergelijken, tja. :lol:

Dat doet me denken aan
Image
Na zemmen der....

@Jopet, ge moet het allemaal zo serieus niet nemen, da's ni gezond jong....

Re: R1300 GS

Posted: 25 Oct 2023 12:14
by Blackbert
F M wrote: 25 Oct 2023 10:30 Een GS zonder koffers zal je in real life ook weinig tegenkomen, denk ik dan.
'k Vraag mij dat af, is dat contactueel of zo?
Indertijd toen ik nog woon werk reed naar linkeroever: 1 givi topkoffer, al de rest in de schuur, kon ik overal tussen.
Tot ge achter zo'n GS-met-valiezen terechtkomt, dan stopt het. Die moeten nogal boterhammen bij hebben ...

Re: R1300 GS

Posted: 25 Oct 2023 12:24
by Stefke
Blackbert wrote: 25 Oct 2023 12:14 Die moeten nogal boterhammen bij hebben ...
voor zo nen tanker recht te houden kunt ge 'r maar beter stevig voorstaan... :mrgreen:

Re: R1300 GS

Posted: 25 Oct 2023 21:04
by Jopet
Koeno wrote: 25 Oct 2023 10:42
Muug wrote: 25 Oct 2023 10:14 Hij toont ze gewoon. 8-)
Als een ander die dan begint te vergelijken, tja. :lol:
Na zemmen der....

@Jopet, ge moet het allemaal zo serieus niet nemen, da's ni gezond jong....
Jamoarja Koeno, ge toont ze gewoon, maar waarom toon je ze dan gewoon, je toont toch iets om iets te tonen want je toont toch niet iets om niets te tonen?

Zet die 2 moto's op de top van een pas met een prachtig uitzicht op de bergen rondom en geen mens die hem afvraagt waarom die 2 moto's daar staan, iedereen weet dat de bestuurders daar aan het genieten zijn van het prachtige landschap en dat landschap met ons willen delen met hun geliefde transportmiddel er bij....

Zet die 2 moto's bij een motordealer en geen mens die ze mag vergelijken wat dat was de bedoeling niet van de foto....... :krabje: wat was nu wel de bedoeling van de foto?

En dan vraagt Koeno zich af hoe ik aan mijn maagzweren kom :dontknow:

Re: R1300 GS

Posted: 25 Oct 2023 22:20
by Muug
:w00t: :w00t:
Jamaar zeg, willen we voor de mensen met maagzweren een aparte topic openen? :mrgreen:

Re: R1300 GS

Posted: 27 Oct 2023 03:09
by Jopet
Muug wrote: 25 Oct 2023 22:20 :w00t: :w00t:
Jamaar zeg, willen we voor de mensen met maagzweren een aparte topic openen? :mrgreen:
:o :shock:
Jaja en gij er dan een foto op zetten met 2 soorten maagzweren en dan mag ik weer niet vergelijken :pillepalle:

Re: R1300 GS

Posted: 27 Oct 2023 09:51
by Koeno
Da's wel het leuke tegenwoordig, dat ge die beelden ook zelf ontvangt...
dus als je wilt, wil ik wel eens showen met mijn twee maagzweren... Ik heb de beelden gisteren ontvangen :lipsrsealed2:

Re: R1300 GS

Posted: 27 Oct 2023 11:10
by F M
Zouden we niet teruggaan naar het onderwerp van dit draadje? Bochten vooraf bekijken op je GPS?


Of nee, over de GS ging het.
Hij rijdt heel goed, zegt iedereen.

Re: R1300 GS

Posted: 27 Oct 2023 11:26
by petervdc
F M wrote: 27 Oct 2023 11:10 Hij rijdt heel goed, zegt iedereen.
Yep.
En ook, die prijs, tzou toch écht wel leutig zijn, budget genoeg hebben, zo ne nieuwe GS bestellen met alle toeters en bellen en je niet te hoeven aantrekken als dat 30k kost.
Toch.

En een street triple ernaast voor de afwisseling :-) :-)

Re: R1300 GS

Posted: 27 Oct 2023 11:47
by Blackbert
F M wrote: 27 Oct 2023 11:10 Zouden we niet teruggaan naar het onderwerp van dit draadje? Bochten vooraf bekijken op je GPS?


Of nee, over de GS ging het.
Hij rijdt heel goed, zegt iedereen.
Bwa BMW GS en maagzweren. Ik vind dat nog niet zo erg ver offtopic.

Re: R1300 GS

Posted: 27 Oct 2023 12:44
by Stefke
Blackbert wrote: 27 Oct 2023 11:47 Bwa BMW GS en maagzweren. Ik vind dat nog niet zo erg ver offtopic.
:mrgreen: :mrgreen:

Re: R1300 GS

Posted: 27 Oct 2023 13:31
by TuttoTerreno
petervdc wrote: 27 Oct 2023 11:26
F M wrote: 27 Oct 2023 11:10 Hij rijdt heel goed, zegt iedereen.
Yep.
En ook, die prijs, tzou toch écht wel leutig zijn, budget genoeg hebben, zo ne nieuwe GS bestellen met alle toeters en bellen en je niet te hoeven aantrekken als dat 30k kost.
Toch.

En een nieuwe 911 Cabrio ernaast voor de afwisseling :-) :-)
FTFY

Re: R1300 GS

Posted: 08 Nov 2023 12:51
by TuttoTerreno
Motorradonline weet dat het
700.000 BMWs zijn... die een nieuwe kardan krijgen.

Re: R1300 GS

Posted: 08 Nov 2023 14:15
by Stefke
TuttoTerreno wrote: 08 Nov 2023 12:51 Motorradonline weet dat het
700.000 BMWs zijn... die een nieuwe kardan krijgen.
BMW krijgt dan vast wel bulkkorting bij die leverancier... 8-)

Re: R1300 GS

Posted: 08 Nov 2023 15:36
by Muug
in mei wist Filip van BMW DHaese Zottegem mij te zeggen dat ze ene fulltime een jaar zouden kunnen laten werken louter aan de recalls. :shock:

Re: R1300 GS

Posted: 08 Nov 2023 16:59
by TuttoTerreno
Stefke wrote: 08 Nov 2023 14:15
TuttoTerreno wrote: 08 Nov 2023 12:51 Motorradonline weet dat het
700.000 BMWs zijn... die een nieuwe kardan krijgen.
BMW krijgt dan vast wel bulkkorting bij die leverancier... 8-)


de ironie is wellicht dat een BMW manager eerst die kardan wat te goedkoop heeft ingekocht. Die heeft een paar jaar geleden vast nog promotie gekregen omwille van de geslaagde kostenbesparing.

En dat zijn opvolgers nu komen aankloppen voor bulkkorting voor de volgende 700.000 stuks :mrgreen:


Maar ik peins dat de kost vh onderdeel peanuts is in vergelijking met de vele werkuren en de imago schade.

Re: R1300 GS

Posted: 08 Nov 2023 20:00
by Jopet
TuttoTerreno wrote: 08 Nov 2023 12:51 Motorradonline weet dat het
700.000 BMWs zijn... die een nieuwe kardan krijgen.
Ik heb/kan het artikel niet (kunnen) lezen, maar ik veronderstel dat sinds de introductie van dit nieuwe kardan type in 2013 er 700.000 moto's met deze cardans geproduceerd geweest zijn en dus in aanmerking komen voor die kardan wissel.
Maar, de kardans worden indien nodig aan 60.000km (80k voor de 1300) gewisseld, de vraag is echter
1. Hoeveel van die motoren halen de 60.000km?
2. Worden ze allemaal effectief aan 60.000km gewisseld bij de dealer of kijken ze eerst de staat na en indien nodig gewisseld?
3. Hoeveel van die motoren worden bij de officiële/erkende dealer onderhouden? Jonge motoren meestal correct bij de dealer maar nadien en dan vooral occasies?
Hoe dikwijls ik al gelezen heb, waar kun je BMW goedkoop laten onderhouden of herstellen want dealer is veel de duur, zal dan ook een Kardan wissel gebeuren?

Dus wat is dan het juiste cijfer van het aantal gewisselde kardans? :dontknow:

Re: R1300 GS

Posted: 08 Nov 2023 20:36
by TuttoTerreno
Ik veronderstel dat elke eigenaar die weet dat hij op 60k km een kardan kan gaan halen, gratis, dat ook gaat doen.

En voor de dag dat de brommer binnen is, kan de eigenaar gratis een nieuwer modelleke als vervangmotor testen.

En nee, bij 60k gaat de dealer die as vervangen, hoe goed de oude ook is/lijkt.
Er zullen er heel veel zijn die al moesten komen voor de vorige terugroep actie- maar hun kardan was nog goed om te vervangen - die nu nog ne keer langs moeten om de as toch nog te vervangen.

goe bezig, BMW.

Re: R1300 Gs

Posted: 08 Nov 2023 21:13
by Stoffel
Is die vervangen dan inclusief werkuren?
Tegenwoordig zijn er wel recalls bij alle merken…
Ik moet toegeven dat BMW wel met een goede oplossing komt.

Re: R1300 GS

Posted: 09 Nov 2023 09:18
by Schussboelie
TuttoTerreno wrote: 08 Nov 2023 16:59Maar ik peins dat de kost vh onderdeel peanuts is in vergelijking met de vele werkuren en de imago schade.
Ik vrees dat die imagoschade nogal zal meevallen.
Dit is geen nieuw probleem en BMW worstelt al langer met kwaliteitsissues (iemand een K1200?) maar ze blijven over de toonbank gaan als zoete broodjes en de verkooplijsten aanvoeren. :dontknow: