Mega-Black-Friday-korting op de Voge Rally 300

Kletsen over moto's en andere motodingen.
User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Mega-Black-Friday-korting op de Voge Rally 300

Post by Muug »

Dat Black Friday gebeuren wordt elk jaar straffer. :shock: Nog een beetje en het overstijgt de populariteit van de solden! Ook in de motorsector neemt het gigantische proporties aan. Veel zaken maken er zelfs een hele week van. RAD in Drongen: een hele week 25-45% korting op alles. BMW DHaese: ook een week kortingen.
Maar de strafste die ik per ongeluk ontdekt hebt is wel deze : Voge France biedt de Voge Rally 300 gedurende een week aan voor de prijs van 3590, ipv 4695! In België doen ze dat niet, daar blijft de prijs 4799. Die Franse 300 is dus zomaar even 1200 euro goedkoper dan in België! Je zou voor minder eens gek doen :o :o :o
Importeren is trouwens piece of cake naar het schijnt: online een e705 invullen, de moto aanbieden aan de keuring en hop je gaat naar huis met een roze formulier.

De enige reden dat ik het niet doe is dat die BMW R1200RS nog niet gerepareerd en verkocht is. :peepwall:

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Mega-Black-Friday-korting op de Voge Rally 300

Post by Koeno »

Eerlijk, als je weet dat de R1200RS terug weg zou gaan.
En je wilt deze Voge proberen.... dan zou je deze kans toch best niet laten schieten? :peepwall:

Ik ga misschien wel al eens naar RAD deze week... nu mijn gewicht wat stabiliseert is het misschien tijd voor een nieuw motorpak te versieren.

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Mega-Black-Friday-korting op de Voge Rally 300

Post by Muug »

't is al wat te gek geweest dit jaar. :oops: Ik ben precies al mijn remmingen kwijt. :( Het gat in mijn hand lijkt zo precies groter en groter te worden. :lipsrsealed2: Er verschijnen de hele tijd dingen die ik wil hebben. De Fujifilm X-T5 bijt in mijn been, enkele weken geleden nog een Olympus TG-6 (een buitenkansje!) overgenomen om mee te nemen op motorritten, zo'n schone BMW R100R Classic en een Ducati 900SS van medio jaren '90 bijten ook in mijn been. Dan zo'n Rally 300. Vorige week nog naar Apeldoorn gereden voor een set speakers (een buitenkansje!). Ok, al 25 jaar oud dus aan een zeer gunstige prijs. Maar toch, ze staan hier eh. Ehm, de zonnepanelen van vorige maand da was ook een schoon factuur, die extra lampekes voor de KTM (buitenkansje!), de toch wel dure revisies van de Rohloff-naaf van onze in mei aangekochte (13 jaar oude) fietsen (twee buitenkansjes!)... ik moet stoppen met nadenken wat we dit jaar al gekocht hebben - of hebben moeten laten repareren - want 't loopt de spuigaten uit. :lipsrsealed2:

"Dokter, ik heb last van consumeren". :geek:

Dus laat die Rally nog maar wat staan. :whip: Zelfs al is het ook een buitenkansje :whistling:
Last edited by Muug on 22 Nov 2023 09:40, edited 1 time in total.

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Mega-Black-Friday-korting op de Voge Rally 300

Post by Koeno »

Live now regret later.... zou ik tegen mijzelf ook soms eens moeten zeggen :D

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Mega-Black-Friday-korting op de Voge Rally 300

Post by Muug »

Koeno wrote: 22 Nov 2023 09:38 Live now regret later.... zou ik tegen mijzelf ook soms eens moeten zeggen :D
En tegen moeder de vrouw :laughing:

petervdc
Posts: 3460
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Mega-Black-Friday-korting op de Voge Rally 300

Post by petervdc »

Muug wrote: 22 Nov 2023 09:40
Koeno wrote: 22 Nov 2023 09:38 Live now regret later.... zou ik tegen mijzelf ook soms eens moeten zeggen :D
En tegen moeder de vrouw :laughing:
Als zij ook zo een koop lijstje heeft... ;-)
Keep going

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Mega-Black-Friday-korting op de Voge Rally 300

Post by Blackbert »

Een nieuw voertuig uit de EU invoeren kost u 21% BTW om dat vignet voor de DIV te kunnen krijgen.
Nieuw wil zeggen
-nog geen 6 maand in gebruik
en/of
-nog geen 6000km op de teller.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Schussboelie
Posts: 485
Joined: 17 Jan 2021 17:00
Location: Lommel

Re: Mega-Black-Friday-korting op de Voge Rally 300

Post by Schussboelie »

Blackbert wrote: 22 Nov 2023 10:13 Een nieuw voertuig uit de EU invoeren kost u 21% BTW om dat vignet voor de DIV te kunnen krijgen.
Nieuw wil zeggen
-nog geen 6 maand in gebruik
en/of
-nog geen 6000km op de teller.
Maar je kan dan wel de BTW in FR recupereren.
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Mega-Black-Friday-korting op de Voge Rally 300

Post by Muug »

petervdc wrote: 22 Nov 2023 10:06
Muug wrote: 22 Nov 2023 09:40 En tegen moeder de vrouw :laughing:
Als zij ook zo een koop lijstje heeft... ;-)
Nee, da's het probleem niet :lol:

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Mega-Black-Friday-korting op de Voge Rally 300

Post by Muug »

@Blackbert en Schuss: graag wat (recente) bronnen aub :grin:

Bvb: recente topic, ivm import vanuit NL : https://www.motor-forum.nl/threads/how- ... AB.470703/

Officiële informatie: https://www.vlaanderen.be/homologatie-v ... aar-belgie

Ook officiëel, en hier is melding van die 21% BTW: https://financien.belgium.be/nl/douane_ ... idstaat#q2 ==> Let wel: ze spreken van een wagen, niet van een motorfiets.

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Mega-Black-Friday-korting op de Voge Rally 300

Post by Muug »

Eh bien, fascinerend dat hierover geen klare taal wordt geschonken. Je moet allerlei stukjes en brokjes van websites bij elkaar sprokkelen, en dan nog, een motorfiets is geen personenwagen.

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Mega-Black-Friday-korting op de Voge Rally 300

Post by F M »

In plaats van alles en nog wat te kopen, zou je niet beter wat meer investeren in op reis gaan of gewoon rijden met wat je hebt ? :dontknow:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Mega-Black-Friday-korting op de Voge Rally 300

Post by Blackbert »

't Valt mij wel op dat de FOD fin die je linkt, start met "voertuig" om dan ineens over te schakelen op "personenwagen".
Maar kom, als het om kleine bedragen gaat, zal de overheid ze niet laten schieten, dus:
https://www.vlaanderen.be/homologatie-v ... aar-belgie
punt 3 in de procedure.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Mega-Black-Friday-korting op de Voge Rally 300

Post by Muug »

F M wrote: 22 Nov 2023 11:21 In plaats van alles en nog wat te kopen, zou je niet beter wat meer investeren in op reis gaan of gewoon rijden met wat je hebt ? :dontknow:
Op reis gaan... wij werken nog full-time eh, FM. En we zijn geen ambtenaar of bankbediende met 35+ dagen congé. En nog met een schoolgaande dochter, die ook wel eens op kamp wilt gaan. En vergeet de pedagogische school/sluitingsdagen niet, die hebben in september nog een schoon streep door onze rekening getrokken, toen we een midweek Eiffel wilden doen. Neenee, hier worden verlofdagen keihard gepland en er valt niet veel mee te spelen. Een mooi recent voorbeeldje: we dachten van in september 2024 eens naar Noord-Amerika te gaan voor een week of drie. Maar, dochterlief zal dan naar een hogeschool gaan, die beginnen doorgaans half september, we zullen daar ook nog een kot voor moeten zoeken, dus dat Amerika-idee hebben we nu al moeten afblazen.

Rijden met wat ik heb. Ik koop inderdaad eerst mijn moto's voor ik er mee rijd :lol: Kijk FM. We hebben die discussie al enkele keren gehad. Ik heb geen zin om mij hiervoor nog eens te gaan verantwoorden. :thumbsup:

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Mega-Black-Friday-korting op de Voge Rally 300

Post by F M »

Ik geef toe, ik heb wel veel vakantiedagen.

Maar over dat kopen, dat klaag je zelf hier aan... :grin:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1218
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Mega-Black-Friday-korting op de Voge Rally 300

Post by TuttoTerreno »

Muug wrote: 22 Nov 2023 12:15 Een mooi recent voorbeeldje: we dachten van in september 2024 eens naar Noord-Amerika te gaan voor een week of drie. Maar, dochterlief zal dan naar een hogeschool gaan, die beginnen doorgaans half september, we zullen daar ook nog een kot voor moeten zoeken, dus dat Amerika-idee hebben we nu al moeten afblazen.
nee, ze moet dan zelf haar kot regelen, want gijlie zijt in de USA.

Als ze hulp bij de zoektocht van jullie wil, zal dat in de maanden vòòr midden september moeten gebeuren.

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Mega-Black-Friday-korting op de Voge Rally 300

Post by Muug »

F M wrote: 22 Nov 2023 13:30 Maar over dat kopen, dat klaag je zelf hier aan... :grin:
Jep, en ge ziet het: 't beperkt zich zelfs niet tot motorfietsen! Ik ben écht ziek! :mad:

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Mega-Black-Friday-korting op de Voge Rally 300

Post by Muug »

TuttoTerreno wrote: 22 Nov 2023 13:41 Als ze hulp bij de zoektocht van jullie wil, zal dat in de maanden vòòr midden september moeten gebeuren.
't is waar, 't is waar.
Het is nog maar de vraag of ze tegen dan al gaat weten wat ze wilt... :whistling: Dus dan zomaar een reis van minstens zesduizend euro vastleggen is nogal riskant.

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Mega-Black-Friday-korting op de Voge Rally 300

Post by Blackbert »

och kom, doe ne keer zot. in 1 keer goed:

https://janusmotorcycles.com/product/gryffin-250/

Image

:peepwall:
grease up your baby for a ball on the hill

Online
User avatar
Stefke
Posts: 2913
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Mega-Black-Friday-korting op de Voge Rally 300

Post by Stefke »

:puke:

Post Reply