Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2024

Kletsen over moto's en andere motodingen.
User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2024

Post by Muug »

Bert,
Het is ondertussen mijn ervaring dat de leveringstermijnen bij de dealers niet te vertrouwen zijn. De online aanbieders leveren sneller.
Last edited by Muug on 09 Mar 2024 13:23, edited 1 time in total.

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2024

Post by F M »

Eindelijk mijn eerste ritje gemaakt dit jaar. Het slechte weer en last van de gezondheid hadden de KTL op stal gehouden. Hoe zalig was dat gevoel. En hoe weinig verkeer op een vrijdag. :rayof:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2024

Post by Muug »

:thumbsup:

Stoffel
Posts: 482
Joined: 14 Jan 2022 21:37

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2024

Post by Stoffel »

De spiegels op de AT vervangen door adventure spiegels met ram mount, veel beter zicht naar achteren toe :thumbsup:
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2024

Post by Muug »

Stoffel wrote: 10 Mar 2024 18:58 De spiegels op de AT vervangen door adventure spiegels met ram mount, veel beter zicht naar achteren toe :thumbsup:
Ik ben curieus hoeveel trillingen ge erin gaat hebben.
Ik heb dat eens gehad op mijn 950 Adventure, en die hebben daar maar één rit opgezeten. :?

User avatar
Schussboelie
Posts: 485
Joined: 17 Jan 2021 17:00
Location: Lommel

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2024

Post by Schussboelie »

Muug wrote: 11 Mar 2024 09:23
Stoffel wrote: 10 Mar 2024 18:58 De spiegels op de AT vervangen door adventure spiegels met ram mount, veel beter zicht naar achteren toe :thumbsup:
Ik ben curieus hoeveel trillingen ge erin gaat hebben.
Ik heb dat eens gehad op mijn 950 Adventure, en die hebben daar maar één rit opgezeten. :?
De DoubleTakes, ook met RAM mounts, werkten perfect op zowel mijn 1190 ADV-R, 1290 SAR en 790 ADV-R. :dontknow:
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2024

Post by Koeno »

Muug wrote: 11 Mar 2024 09:23 Ik ben curieus hoeveel trillingen ge erin gaat hebben.
Ik heb dat eens gehad op mijn 950 Adventure, en die hebben daar maar één rit opgezeten. :?
Dat zijn de spiegels die ik van jou overgekocht heb?
bij mij werkt dat toch perfect hoor... Kan daar niet over klagen feitelijk, eigenlijk...
De spiegels op mij xr trillen ietskes meer :D :D

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2024

Post by Muug »

Ik tril misschien zélf teveel dan. :shock:

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2024

Post by Blackbert »

Muug wrote: 03 Mar 2024 14:42 Bert,
Het is ondertussen mijn ervaring dat de leveringstermijnen bij de dealers niet te vertrouwen zijn. De online aanbieders leveren sneller.
Jup.
Vorige vorige week dus bij de dealer. Artikelnummers gaven allemaal 'op voorraad' bij KTM-B. Ging toevoegen aan bestelling. Zou vorige week binnen zijn. Tenzij ze mij vergeten verwittigen zijn, is dat blijkbaar niet het geval.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2024

Post by Blackbert »

Image

nr 29 is de oiljet voor de koppeling. zou die moeten controleren, of het gaatje niet dicht zit.
daarvoor moet nr 28, een inbusbout, eruit. maar die zit vast vast. durf niet meer kracht zetten dan ik al deed, om de zeskant niet te beschadigen.
kruipolie, wachten, heteluchtkanon hebben niet geholpen. gasbrandertje erop?

Tijdens dat wachten het reservoir van de koppeling opengevezen. Zo goed als leeg. :shock:
Geen olielek aan dat reservoir/pompje. Geen olielek aan de aftermarket slave. Raar.
Nieuwe olie gegeven, werkt weer. Maar ik zou toch dat jetje willen bereiken.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2024

Post by Muug »

Tijd, boterhammen, kruipolie, en een goed passende zeskant. En geduld, echt wel.
Wat eventueel ook kan, heel misschien, is die bout IJSkoud maken, zodat ze krimpt. Daar bestaan spuitbussen voor, dacht ik.

Nog een optie: een slagschroevendraaier, eerlijk, daar heb ik echt al goeie resultaten mee gehad.

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2024

Post by Blackbert »

slagschroevendraaier, daar is absoluut geen plaats voor, tenzij ge het blok uit het frame haalt.
't enige wat kan is de korte kant van een haakse inbus of een lange bit met een 8mm ringsleutel.
grease up your baby for a ball on the hill

Stoffel
Posts: 482
Joined: 14 Jan 2022 21:37

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2024

Post by Stoffel »

Muug wrote: 11 Mar 2024 09:23
Stoffel wrote: 10 Mar 2024 18:58 De spiegels op de AT vervangen door adventure spiegels met ram mount, veel beter zicht naar achteren toe :thumbsup:
Ik ben curieus hoeveel trillingen ge erin gaat hebben.
Ik heb dat eens gehad op mijn 950 Adventure, en die hebben daar maar één rit opgezeten. :?
1 groot verschil, ze staan op nen Honda :mrgreen:
Ik zal het u binnen kort zeggen, alst weer beter is zal ik er is een test ritje mee doen :ricky:
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1218
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2024

Post by TuttoTerreno »

TuttoTerreno wrote: 06 Jan 2024 11:14 nog in theorie: ik zie op de app dat de pompen in m'n buurt te zien zijn met prijzen e.d.

ik ga er bijgevolg van uit dat de app daar ook gaat werken.

't zal dus in de praktijk niet lang duren vooraleer ik daar een voituur zal voltanken, mit betaling op technologisch vooruitschrijdende wijze.

watch this space.
Allez, eindelijk getankt en betaald met de pace app.

Het is zo dat de app wel alle/heel veel stations weet staan, met prijzen en al, MAAR vele zijn "not connected" dus daar kunde niet met de app tanken & betalen.


Vandaag was ik in de buurt v een connected tankstation en het werkt perfect.

De app herkent meteen dat ge er zijt, vraagt naar het pompnummer en ge kunt tanken. Na het weer inhaken vraagt het om te betalen met Google Pay? - yes - done.

Ge krijgt direct het kasticket in de app te zien, alsook een email met attached ticketje.


Ga ik dat veel gebruiken? Wsl niet

Maar tis wel lollig.

Android auto herkent de app ook.

User avatar
Stefke
Posts: 2913
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2024

Post by Stefke »

Blackbert wrote: 11 Mar 2024 11:53 nr 29 is de oiljet voor de koppeling. zou die moeten controleren, of het gaatje niet dicht zit.
daarvoor moet nr 28, een inbusbout, eruit. maar die zit vast vast. durf niet meer kracht zetten dan ik al deed, om de zeskant niet te beschadigen.
kruipolie, wachten, heteluchtkanon hebben niet geholpen. gasbrandertje erop?
een heteluchtkanon is nog te koud denk ik. ik zie in het revisie-atelier eigenlijk alleen een flinke vlam er op of zo een koude spray. Meestal komt de boel blijkbaar wel los na een paar dagen geduld en WD40...
(Vorige week echter zat er echt niks anders op dan de as waar een kettingwiel op zat door te slijpen. :shock: Dus nieuwe as laten draaien en kettingwiel bestellen. :?)

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2024

Post by Koeno »

Bah die oiljet, was ook een van mijn minst leuke momenten...
onhandig om aan te geraken... dan nog pokke irritant om die jet zelf er deftig uit te krijgen...

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2024

Post by Muug »

Koeno wrote: 14 Mar 2024 12:38 onhandig om aan te geraken... dan nog pokke irritant om die jet zelf er deftig uit te krijgen...
Ge neemt een kruimeldief, wat ducktape en een dun buisje van een kleine cm diameter.
Ge bevestigt dat buisje met ducktape aan de kruimeldief en zuigt dan de jet eruit. :thumbsup:

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2024

Post by Raketman »

Blackbert wrote: 11 Mar 2024 13:32 slagschroevendraaier, daar is absoluut geen plaats voor, tenzij ge het blok uit het frame haalt.
't enige wat kan is de korte kant van een haakse inbus of een lange bit met een 8mm ringsleutel.
Verhitten met een vlam zou ik met dat motorblok absoluut proberen vermijden. Nen heel goed passende dop in combinatie met een sleutel met lange arm en korte snokken geven.
Nil volentibus arduum

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1218
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2024

Post by TuttoTerreno »

TuttoTerreno wrote: 13 Mar 2024 20:53
Allez, eindelijk getankt en betaald met de pace app.
De motoren volgetankt in the middle of nowhere (lago di caccamo) bij een verlaten IP naftstatie... met de Pace app.

dit overtreft toch wel de verwachtingen.

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2024

Post by Blackbert »

Voor zo'n situaties lijkt mij dat inderdaad wel interessant.
Geen uitbater, geen betaalpaal, tank redelijk leeg ...
grease up your baby for a ball on the hill

Post Reply