TomTom 550 End of Life?

Zolang er maar knopjes aan zitten
Post Reply
User avatar
Muug
Posts: 11779
Joined: 17 Oct 2009 13:04

TomTom 550 End of Life?

Post by Muug »

Kreeg ik gisteren een mail in de bus:
"Blijf op koers met 35% KORTING"

Een nieuw TomTom-systeem wacht op u

We hebben gemerkt dat uw huidige navigatiesysteem niet compatibel is met de meest recente kaartupdate van TomTom. Het is aan vervanging toe. Het is al enige tijd geleden dat uw Rider 550 een update gekregen heeft. Wegen veranderen voortdurend. Onze kaarten veranderen mee.

Maar geen nood. Wilt u dat we uw bondgenoot op de baan blijven voor ritten die sneller en gemakkelijker verlopen, dan kunt u via deze e-mail ingaan op onze aanbieding voor de hardware-upgrade die u nodig hebt. U krijgt van ons 35% exclusieve korting als u nu overstapt op een nieuw systeem.
KOOP NU "

Bon, moet ik nu echt geloven dat mijn mooie TT 550 nu al EOL is? Hij is nog niet eens trager geworden, zo fluks als een hoentje.
Willen ze mij nu echt pushen om een nieuwe te kopen?
Gaat mijn TT550 echt geen updates meer krijgen? :o :veryangry:

FM, Gij Alwetende GPS-mensch, wat zegt Gij? :dontknow:

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: TomTom 550 End of Life?

Post by F M »

Muug wrote: 15 Apr 2024 20:22 Willen ze mij nu echt pushen om een nieuwe te kopen?
Natuurlijk, zoals elk bedrijf willen die verkopen om geld te verdienen. :pillepalle:
Muug wrote: 15 Apr 2024 20:22Gaat mijn TT550 echt geen updates meer krijgen? :o :veryangry:
Heb ik nog niets van gehoord. Enkel op het Nederlandse GPS-forum zie ik net een melding van iemand dat het updaten van de kaarten op zijn TomTom550 mislukt. Of dat iets te maken heeft met de e-mail die je kreeg? Geen idee. :dontknow:

Ik wacht nog even af om te horen of deze info algemeen naar boven zou komen.

Anderzijds, moet je de meest recente kaartinfo op je toestel hebben? Ik trek me daar niet veel van aan. Ik update mijn kaarten maar om het anderhalf jaar. Ik vind dat niet zo bijster interessant. Je toestel blijft nog zeer goed werken zonder de allernieuwste updates. :geek:

En verder: op de site van TomTom is nog geen sprake van nieuwe toestellen. Het zou me dus sterk verbazen dat de 550 niet meer bijgewerkt zou worden, want iets anders verkopen ze nog niet voor op de motor. Zeker dat het geen phishing mail was?
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11779
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: TomTom 550 End of Life?

Post by Muug »

Ik heb niks met die mail gedaan, ik ben niet zo zot om meteen overal te gaan op klikken. :mrgreen:
Maar goed, mocht je ergens nieuws zien daaromtrent, dan mag dat ook hier neergepend worden. :thumbsup:

User avatar
Bij
Posts: 436
Joined: 01 Mar 2011 09:57
Location: Pallieterland

Re: TomTom 550 End of Life?

Post by Bij »

Ik heb ook zone mail gekregen over mijne TT450 ;)
Laatste update verliep toch nog vlekkeloos. Voor mij werkt dat ding nog goed en ga ik nog niet veranderen :mrgreen: :mrgreen:
Oldtimer BMW fanaat :ricky:

User avatar
Blackbert
Posts: 3448
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: TomTom 550 End of Life?

Post by Blackbert »

Lust een TT ook OSM? Zo ja, dat ze met hun kaartupdate iets anders doen.
Hoe oud is die 550?
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11779
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: TomTom 550 End of Life?

Post by Muug »

Echt.... :whip:
Net ontvangen, om 19u49:
Beste klant, We hebben je onlangs per e-mail laten weten dat je navigatiesysteem niet compatibel is met onze nieuwste kaart. Helaas is ons ter ore gekomen dat dit bericht naar je is verzonden terwijl je huidige apparaat volledig compatibel is met de nieuwste kaartupdate en er geen wijzigingen nodig zijn.

Onze excuses voor de verwarring die dit kan hebben veroorzaakt. We waarderen je begrip en danken je voor je voortdurende steun.

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: TomTom 550 End of Life?

Post by F M »

Lol. Daar zal een communicatieverantwoordelijke een schop tegen zijn/haar kont gekregen hebben. :lol:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Schussboelie
Posts: 486
Joined: 17 Jan 2021 17:00
Location: Lommel

Re: TomTom 550 End of Life?

Post by Schussboelie »

Toch al flink dat ze er zelf op terugkomen!
Relatief snel nog zelfs. :thumbsup:
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

User avatar
Peeke
Posts: 33
Joined: 11 Apr 2024 10:16
Location: Lommel

Re: TomTom 550 End of Life?

Post by Peeke »

Muug wrote: 16 Apr 2024 20:41 Echt.... :whip:
Net ontvangen, om 19u49:
Beste klant, We hebben je onlangs per e-mail laten weten dat je navigatiesysteem niet compatibel is met onze nieuwste kaart. Helaas is ons ter ore gekomen dat dit bericht naar je is verzonden terwijl je huidige apparaat volledig compatibel is met de nieuwste kaartupdate en er geen wijzigingen nodig zijn.

Onze excuses voor de verwarring die dit kan hebben veroorzaakt. We waarderen je begrip en danken je voor je voortdurende steun.
Bedrijven en communicatie, het is en blijft een moeilijke combinatie zo te zien ....
____
Peeke - Soon back on the road
TDM 900 - 2005 8-)

Post Reply