Toffe motorzoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Muug

Re: Toffe motorzoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by Muug »

De 2v 800cc boxer staat bij kenners gekend als beter uitgebalanceerd. Fundamenteel beter, te beginnen met de krukas. Dus zachtere motorloop, en bij alle toeren minder trillingen in gelijk welke richting. :thumbsup:

Van mij mag BMW zeker een moderne 800cc boxer GS uitbrengen. Een meer eenvoudig exemplaar dan dat hightech 1300cc ruimteschip. De NineT was een mooie poging voor een moderne naked, maar de zitpositie was schrijnend, benen teveel opgeplooid en armen teveel gestrekt.

Stoffel

Re: Toffe motorzoekertjes - goestingskes waarvan uw verstand zegt dat ge ze beter niet koopt ;-)

Post by Stoffel »

BMW heeft dat geprobeerd in de jaren 90, ik dacht met een 850gs/rt…. Dat was een 850 boxer ;)
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

Muug

Post by Muug »

Die 850GS was effectief een kleine 1100GS. Het kleine motorblok was het enige verschil. Logisch dat dat geen succes was.

F M

Post by F M »

Niet voor mij, maar het lijkt me een interessante prijs voor die moto:
https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/kt ... et=unknown
I am confused. Oh no, maybe not!

Schussboelie

Post by Schussboelie »

F M wrote: 08 Oct 2024 14:58 Niet voor mij, maar het lijkt me een interessante prijs voor die moto:
https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/kt ... et=unknown
Da's inderdaad niks te duur!
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

Schussboelie

Post by Schussboelie »

Mijn eerste echte zelf gekochte moto was een zwarte Suzuki TL1000R.
Mijn tweede eigenlijk ook.
Sindsdien (2000 of zo?) kwijl ik al op deze Italiaanse reïncarnatie van dat motorblok.
Ooit bijna gekocht halverwege jaren 2000 in Oostenrijk voor € 10000.
Een jaar of 8 à 10 geleden nog eens bijna op Catawiki bij nen Hollander voor € 5500.
Veel spijt dat ik die kansen laten schieten heb...
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

Stefke

Post by Stefke »

Muug wrote: 10 Oct 2024 21:03 Sjonge...
idd. :?

Muug

Post by Muug »

Pas op, en veel kans dat hij die moto heeft laten schatten, en dat hij over een officieel document beschikt om die waarde en de verkoopprijs te staven. Afin, ik weet dat ze dat toch zeker met wagens doen.

Deze kan mij dan zeker beter bekoren: koffers, hoge clipons, ABS, het zadel, middenbok, cylinderkopbeschermers, de bagster-tanktas, Wilbers schokbreker .... Maar hij hoort dus niet in deze topic: https://www.marktplaats.nl/v/motoren/mo ... -s-bj-2001

TuttoTerreno
Motorzot

Post by TuttoTerreno »

hmmm, ik heb dat destijds eens meegekregen als vervangmoto. ne spiksplinternieuwe R1100S met "sportfahrwerk".

Als het wegdek wat slechter werd, werd ik zo hard doormekaar geschud, dat ik niks meer zag.

Blij dat ik die kon teruggeven 's anderendaags.

Muug

Post by Muug »

TuttoTerreno wrote: 11 Oct 2024 08:56 hmmm, ik heb dat destijds eens meegekregen als vervangmoto. ne spiksplinternieuwe R1100S met "sportfahrwerk".

Als het wegdek wat slechter werd, werd ik zo hard doormekaar geschud, dat ik niks meer zag.

Blij dat ik die kon teruggeven 's anderendaags.
Wel ja, "standaard" zal die vering wel meevallen, denk ik. Maar met "sportfahrwerk" is natuurlijk andere koek, kan ik me voorstelen. Daarenboven is vrij algemeen geweten dat de standaardschokbreker inadequaat is op slechter terrein (ik denk dan vooral aan de GSsen).
Twee weken geleden in een motorgarage zag ik zo'n compleet uitgeruste R1100S in hele mooie conditie, en die was én voor én achter voorzien van instelbare Ohlins, en ook met stuurdemper! En blijkbaar was dat allemaal ooit toch onderdeel van een sportpakket geweest. Redelijk veel carbon op die moto ook. En mét hoge clipons, lol. Is volgens mij toch wel heel, héél zeldzaam. Die eigenaar had naar 27 (!!!) Ssen gaan kijken eer hij ene gevonden had naar zijn goesting. :shock:

Stefke

Post by Stefke »

Ja zo'n R1100S heeft altijd wel iets gehad. Doe mij maar een gele. Of de mandarijn/zilver versie.
Of nog een vroege zilver/gele zoals deze:
Image

Mijn maat had een zwarte, standaard. Heeft er altijd graag mee gereden. Zwak punt: de lak van de achterveer, het leek al snel alsof die 10 jaar in zee gelegen had... :roll:
Image

Muug

Post by Muug »

Die 1100's hadden allemaal wel last van afbladderende lak. Niet enkel de schokbreker maar ook het motorblok had serieus last van oxidatie-bloemkolen als daar wat regelmatig mee in de regen werd gereden. Dus op de GSsen en de RT's zag je dat veel meer.

Stoffel

Post by Stoffel »

Muug

Post by Muug »

Zo raar. Hij had dat toch beter verkocht op de Zoute Grand-Prix, twee weken geleden? Allez, zo'n moto op 2dehands.be

Stefke

Post by Stefke »

Tja, wat de zot er wil voor geven hé... Een maat hier had een RC30 en een RC45. Ik weet eigenlijk niet waar die momenteel uithangen. :dontknow:

hornetjo

Post by hornetjo »

ik heb altijd een zwak gehad voor goede deals - motorfietsen voor een zachte prijs waar je zoveel plezier kan een hebben, al rijdend en sleutelend.

Zo is onderstaande eentje:

https://www.2dehands.be/v/motoren/motor ... NDA0ODY2MQ..

Misschien tikkeltje saai, maar een volwaardige motorfiets waar je overal fun kan mee hebben. Werken aan een BMW niet altijd vanzelfsprekend, maar adds to the fun nietwaar?

Muug

Post by Muug »

Eerst mee rijden tohc. Zo'n telelever op die R maakt dat 'm raar stuurt. Vind ik. :)

Stoffel

Post by Stoffel »

Amai, vind ik precies niet veel geld voor zo eentje..

Peeke

Post by Peeke »

Muug wrote: 30 Oct 2024 11:10 Eerst mee rijden tohc. Zo'n telelever op die R maakt dat 'm raar stuurt. Vind ik. :)
Ik had de afgelopen week zo een Pan European op het oog. Vraagprijs was 395 euro. Er was wat schade aan, de lak was niet goed meer, paar kapjes te kort. En starten deed die alleen met accubooster.
Dat zou een leuk sleutelproject zijn, of om de onderdelen er af te halen, of om alles te herstellen en terug te verkopen.

Mijn madam was niet zo enthousiast, dus ik maar even wachten. Tijd was aan mijn zijde, want hij is intussen verkocht, heeft me waarschijnlijk een hoop ellende bespaart denkt mijn logische ik.
Mijn motorhard denkt, hmm een gemiste kans, want voor 395 euro is dat een goedkope les motortechniek. :grin:
____
Peeke - Finally back on the road :ricky:
TDM 900 - 2005 :rayof:

Post Reply