Dagtripfoto 2026

Je voelt een "vieze goesting" opkomen om met je stalen te gaan rijden? Plaats hier een verzoek om samen op weg te gaan!
Ritje gemaakt, solo of in groep? Post hier je verslag!
F M

Re: Dagtripfoto 2026

Post by F M »

Muug wrote: 19 Feb 2026 08:07 Noot aan mezelf: meer stoppen om foto's te nemen. :grin: .
:wall:
I am confused. Oh no, maybe not!

Muug

Post by Muug »

a nee dat ging niet eh want ik moest de voorrijder volgen. :grin:
Plus, er is daar in die regio absoluut niks dat de moeite waard is om te fotograferen. :lipsrsealed2:

petervdc

Post by petervdc »

Muug wrote: 13 Apr 2026 13:45 Plus, er is daar in die regio absoluut niks dat de moeite waard is om te fotograferen. :lipsrsealed2:
Dan moet je geen sorry zeggen ;-)
Keep going

Koeno

Post by Koeno »

Goh, ik ben niet geheel akkoord...

Er was daar een brugske (waar ge maar tegen 20km/h of 30km/h) over mocht, daar de motor kort voor parkeren voor een fotooke zou schoon geweest zijn.
Er waren ook enkele baantjes tussen de velden waar ik wel een fotooke zou kunnen maken...

Maar fotomomentjes zijn voor mij ook als ik relatief alleen op pad ben.
met de bende van 2fast (met voorrijder enzo) is dat wat "lastig"...

Muug

Post by Muug »

Koeno wrote: 13 Apr 2026 14:23 Goh, ik ben niet geheel akkoord...

Er was daar een brugske (waar ge maar tegen 20km/h of 30km/h) over mocht, daar de motor kort voor parkeren voor een fotooke zou schoon geweest zijn.
Er waren ook enkele baantjes tussen de velden waar ik wel een fotooke zou kunnen maken...

Maar fotomomentjes zijn voor mij ook als ik relatief alleen op pad ben.
Eh, 't is niet dat ge geen tijd had achter uw voorrijder eh. Ge kon gerust stoppen, fotoke pakken, pintje tappen, safke oproken, en dan zou j'em nog voor 't eerste kruispunt ingehaald hebben. :grin:

Koeno

Post by Koeno »

#geencommentaar :peepwall:

petervdc

Post by petervdc »

Koeno wrote: 13 Apr 2026 14:23 Maar fotomomentjes zijn voor mij ook als ik relatief alleen op pad ben.
Goh, een gopro op uwe helm met afstandsbediening ah stuur, werkt prima.
Tenzij het zoooooo snel gaat :peepwall:
Keep going

Koeno

Post by Koeno »

Nee, zeker ik heb ook met gopro gefilmed, met de 360... maar gestopt aan de middagpauze.
Voor mij fotografie momentje is met de iPhone of spiegelreflex om dan ook de motor wat in beeld te brengen...
Er is voor mij dan echt wel een verschil tussen een groepsrit of een rit waar ik wat foto's wil maken...

in groepsritten verwacht ik niet dat anderen op mij zitten te wachten omdat ik alweer eens wannabe influencer wil spelen :D

Schussboelie

Post by Schussboelie »

Muug wrote: 13 Apr 2026 10:12In het naar huisrijden: zelfde recept: alle verwarmingen aan, muziek in de kop, cruise control aan. :ricky:
Had je een fluo vestje aan?
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

Muug

Post by Muug »

:w00t:

Nee toch niet. Krijg je daar warmer van? :grin:

Schussboelie

Post by Schussboelie »

LOL nee, tenzij het met wol gewatteerd is.
Ik heb gisteren op de weg naar Antwerpen een Enfield voorbij gereden maar die had dus een fluo'ke aan. ;)
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

F M

Post by F M »

Koeno wrote: 13 Apr 2026 14:55 Nee, zeker ik heb ook met gopro gefilmed, met de 360...
Ik ben je nog altijd dankbaar dat ik je gopro eens heb mogen proberen. Ik heb nu zelf een 360°-camera gekocht, een Insta360 X5. Mijn trip naar Luxemburg diende om die te vergelijken met mijn DJI Osmo action3. Bij de DJI krijg ik de stabilisatie maar niet goed. DJI had me verteld dat ik waarschijnlijk geen compatibele SD-card gebruikte. Ik had er nu één gekocht die wel op de goedgekeurde lijst van DJI staat, maar nee, het resultaat blijft erbarmelijk. Ik zal dus enkel verder gaan met de Insta360.

Dat betekent dat ik weer het editen moet leren. Hier een eerste probeersel op de klim naar Bourscheid, die ik eigenlijk altijd opneem in mijn Luxemburg-routes.

Een bijkomend voordeel van de Insta360: de micro met ingebouwde geruisonderdrukking is zo goed dat ik geen externe micro meer nodig heb om een aanvaardbaar geluid te hebben. :rayof:

Een paar weken geleden had ik de eerste test met de Insta360 gedaan. Van de spagetti in Houyet heb ik ook een filmpje gemaakt. Hier is de camera op de chinmount van de helm bevestigd. Daardoor toont de opname van mezelf nogal 'spooky'. Ik denk dat ik de bevestiging op de selfiestick op het stuur zoals in Luxemburg zal gebruiken.
I am confused. Oh no, maybe not!

Post Reply