maar hoe ik het begrijp doet bambu al dat denkwerk voor mij...
kijk, vandaag is ASA-filament en PETG-filament toegekomen, ik kan mijn kuipstukjes voor Africa twin nu ook finaal printen.
3D Printen... Voor motoren
Re: 3D Printen... Voor motoren
Mooi zo, wanneer kan ik een bestelling plaatsen? 
- duibhce Kaelann
Je slicer doet dat denkwerk. In jouw geval Bambuslicer. Die past automatisch de printtemperatuur, de bedtemperatuur en de part cooling aan op basis van het filament dat je instelt (of automatisch door de printer gedetecteerd wordt). Enige waar je zelf nog rekening mee moet houden is zorgen dat voor ABS en ASA het deurtje steeds dicht is en de glasplaat bovenaan geïnstalleerd is. Die printen best met een warmere printing chamber en zo weinig mogelijk tocht.
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Het deurtje & gasplaat is standaard toe & aanwezig voor printen van alles en nog wat.
(bovenop de gasplaat staat ook nog de AMS 2).
Net terug van MotoMentals en mijn 3d scanner is toegekomen.
Ik kan dus nu officieel beginnen experimenteren met de 3d scanner en kijken wat ik allemaal nuttig kan printen.

(bovenop de gasplaat staat ook nog de AMS 2).
Net terug van MotoMentals en mijn 3d scanner is toegekomen.
Ik kan dus nu officieel beginnen experimenteren met de 3d scanner en kijken wat ik allemaal nuttig kan printen.
- duibhce Kaelann
Welke scanner heb je gekozen? Die zijn de laatste jaren ook enorm verbeterd. Zowel in prijs, kwaliteit van de scan en post-processing die nog nodig is om er een printbaar model uit te krijgen...
Last edited by duibhce Kaelann on 27 Apr 2026 13:18, edited 1 time in total.
When I'm nervous I count primes.
Ik heb het vrij basic gehouden ( 't blijft hobby uiteindelijk): Creality Cr-scan Ferret Se 3d-scanner
Als ik vanavond de 990 Adventure gewassen heb en op de werkbank kan zetten, dan kan ik na zonsondergang eens beginnen experimenteren met die scanner.
Bij heel wat reviews/youtube-filmkes deed die het toch vrij goed.
Als ik vanavond de 990 Adventure gewassen heb en op de werkbank kan zetten, dan kan ik na zonsondergang eens beginnen experimenteren met die scanner.
Bij heel wat reviews/youtube-filmkes deed die het toch vrij goed.