Waar zijn de jonge motorrijders?

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
Stefke

Re: Waar zijn de jonge motorrijders?

Post by Stefke »

Cotthem wrote: 03 Jan 2020 13:53 ...maar als uw lijf toch stram geworden is en reuma welig tiert of andere ouderdomsziekten...dan is het voorbij...
Dan hebt ge alleen nog de herinnering van hoe ge der eigenlijk naar uitkeek om terug wat meer met de moto te rijden...
Dus NU genieten is ook belangrijk...
"Dit bericht geldt als enige kennisgeving" heb al 5 (vijf) keer gekregen sinds 19 december. Morgen zal daar ook een koffietafel bijzijn. :cry: En dan mag het stoppen...

Muug

Post by Muug »

Stefke wrote: 03 Jan 2020 14:09
Cotthem wrote: 03 Jan 2020 13:53 ...maar als uw lijf toch stram geworden is en reuma welig tiert of andere ouderdomsziekten...dan is het voorbij...
Dan hebt ge alleen nog de herinnering van hoe ge der eigenlijk naar uitkeek om terug wat meer met de moto te rijden...
Dus NU genieten is ook belangrijk...
"Dit bericht geldt als enige kennisgeving" heb al 5 (vijf) keer gekregen sinds 19 december. Morgen zal daar ook een koffietafel bijzijn. :cry: En dan mag het stoppen...
WTF? :shock: What's going on? Koffietafel? Ik snap 'm niet. :dontknow:

Muug

Post by Muug »

OzzePaa wrote: 03 Jan 2020 12:08 Dat stadium en de beschreven scenario's doorgemaakt te hebben durf ik toch stellen daggeda een beke zwart ziet, Muug ;)
Wel Ozzepa, dat gij nog fluks en flex zijt, dat is wel duideiljk, maar ik zie hier op 't werk een pak bijna-60'ers en 60'ers rond lopen voor wie zelfs gewoon stappen en "zijn" al een hele opgave is. En volgens mij weet ge simpelweg niet op voorhand in welke categorie ge tegen dan gevallen gaat zijt: de strammen of de flukse flexitariërs! :mrgreen:

En ba ja, dat is wel een beetje een zwarte visie. Maar voor mijn doen is 't nog maar heel licht grijs. 'k heb al zwarter gedacht. ;)

den Bullet

Post by den Bullet »

Muug wrote: 03 Jan 2020 16:34 Wel Ozzepa, dat gij nog fluks en flex zijt, dat is wel duideiljk, maar ik zie hier op 't werk een pak bijna-60'ers en 60'ers rond lopen voor wie zelfs gewoon stappen en "zijn" al een hele opgave is. En volgens mij weet ge simpelweg niet op voorhand in welke categorie ge tegen dan gevallen gaat zijt: de strammen of de flukse flexitariërs! :mrgreen:

En ba ja, dat is wel een beetje een zwarte visie. Maar voor mijn doen is 't nog maar heel licht grijs. 'k heb al zwarter gedacht. ;)
Say nomore ...

Ik weet niet wanneer ik mijn rechterbeen nog es over 't zadel ga kunnen zwaaien; 't moet nu zowat meer dan een half jaar geleden zijn.

Zelfs het sleutelen lukt mij ni meer :cry:

En ik had nog zoveel projecten :wall: :wall: :wall:

Muug

Post by Muug »

en wat hindert het sleutelen? Uw zicht?

TRooPER

Post by TRooPER »

Ze zijn er misschien minder, maar degene die er nog zijn zoeken misschien het echte avontuur

Een klein voorbeeld van een madam dat ik en nog een paar nozems hier al mocht ontmoeten

[youtube] https://youtu.be/VaFbVLoXdYQ[/youtube]

Veeeeeeeeeeeeeeeel
Kijkplezier
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

den Bullet

Post by den Bullet »

Muug wrote: 03 Jan 2020 22:09 en wat hindert het sleutelen? Uw zicht?
de rug ... :roll:

Jopet

Post by Jopet »

Muug wrote: 03 Jan 2020 11:12 En zo komen we bij nóg een reden om geen 15.000€ aan een schone nieuwe moto te willen uitgeven: dat hij vooral stilstaat.
Eigenlijk slaat ge de nagel op de kop, "willen uitgeven", veel van onze landgenoten hier in ons mooi en rijk België, indien wij dat absoluut zouden willen kunnen 15.000 euro uitgeven aan een moto. Maar zoals zo velen onder ons is het vooral kijken wat de prioriteiten zijn, de ene koopt een grotere auto, de ander koopt een groter huis, nog een ander koopt vooral luxe spullen, een ander wilt alles geven aan z'n kinderen enz enz enz

Bij mij heeft sinds mijn jeugd die microbe er altijd ingezeten, nog voor ik een auto gekocht heb had ik al 2 motoren gehad waaronder mijn RD500 die toentertijd nieuw toch ook al 7075 € kostte (285.000 bfr), in de jaren 90 wat is het motorrijden op hold gezet voor de gekende huisje, tuintje, kindjes periode maar vanaf begin jaren 2000 terug de draad opgepikt.
De reden waarom ik vooral de draad terug opgepikt heb was dat ik na mijn scheiding het geluk gehad heb de liefde terug te vinden maar helaas in een tragisch ongeval weer verloren heb.... Toen ik dan mijn huidige vrouw in '99 leerde kennen heb ik haar dan ook duidelijk gemaakt dat het leven meer is dan een huisje, tuintje, kindjes en dat we nu leven...
In '14 kwam er dan door gewrichtsproblemen een eind aan het motorrijden maar gelukkig is er nu medicatie die mij in staat stellen toch nog te genieten van het motorrijden, oké het is geen 15.000 km meer zoals vroeger maar niettegenstaande de gewrichtsproblemen kan ik weer (met mate) genieten van het motorrijden. Vandaar dat ik ook op reis ga met de motor op de aanhanger.

We leven maar 1 keer, als je gans je leven gezegd heb ik koop geen dure moto om die of die reden zal je je dat misschien wel beklagen want de dag dat je niet meer kan motorrijden komt er en dan kan je misschien die motor net wel permitteren maar dan kan je het fysiek niet meer.

Ik spaar bijvoorbeeld niet voor mijn oude dag of voor mijn kinderen, we leven nu en niet binnen 20 jaar, ik heb 4 kinderen en als ik voor alle 4 een mooie som zou moeten sparen dan mag ik stoppen met leven. Mijn eigendom is eigenlijk mijn mooiste spaarboek, als we in pensioen gaan moet er geen pacht betaald worden, we kunnen het desnoods verkopen en wat kleiner gaan wonen en hebben we weer iets over om wat luxe te kopen en later als we er niet meer zijn hebben de kinderen toch nog iets mooi om onder elkaar te verdelen.

Groetjes,
Jopet
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

Muug

Post by Muug »

Jopet wrote: 04 Jan 2020 10:12 als je gans je leven gezegd heb ik koop geen dure moto om die of die reden zal je je dat misschien wel beklagen
A nee want ik heb de KTM 950 Adventure! "De bike van mijn leven!" :mrgreen:
Maar hey, 't is misschien gelijk in 't filmke dat FM gepost heeft in die andere topic: op 't einde zegt er ene dat de 950/990-liefhebbers waarschijnlijk eerder er een 790 gaan bij kopen dan dat ze hun LC8 zouden verkopen! :laughing:

Mario

Post by Mario »

Muug wrote: 03 Jan 2020 15:55
Stefke wrote: 03 Jan 2020 14:09

WTF? :shock: What's going on? Koffietafel? Ik snap 'm niet. :dontknow:
ik vermoed dat hij naar een begrafenis moet

duibhce Kaelann

Post by duibhce Kaelann »

Jopet wrote: 04 Jan 2020 10:12 Eigenlijk slaat ge de nagel op de kop, "willen uitgeven", veel van onze landgenoten hier in ons mooi en rijk België, indien wij dat absoluut zouden willen kunnen 15.000 euro uitgeven aan een moto. Maar zoals zo velen onder ons is het vooral kijken wat de prioriteiten zijn, de ene koopt een grotere auto, de ander koopt een groter huis, nog een ander koopt vooral luxe spullen, een ander wilt alles geven aan z'n kinderen enz enz enz
In sommige landen nog niet eens zo erg ver weg koopt ge voor minder dan zo ne moto een heel huis met een aantal schuren en een schone lap grond :lipsrsealed2:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

F M

Post by F M »

duibhce Kaelann wrote: 04 Jan 2020 15:09 In sommige landen nog niet eens zo erg ver weg koopt ge voor minder dan zo ne moto een heel huis met een aantal schuren en een schone lap grond :lipsrsealed2:
Wie doet no zoiets ? :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
I am confused. Oh no, maybe not!

zappa

Post by zappa »

F M wrote: 04 Jan 2020 15:30
duibhce Kaelann wrote: 04 Jan 2020 15:09 In sommige landen nog niet eens zo erg ver weg koopt ge voor minder dan zo ne moto een heel huis met een aantal schuren en een schone lap grond :lipsrsealed2:
Wie doet no zoiets ? :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

grond heb je nooit genoeg, als er gras op staat, volgens mijn paardjes :mrgreen: ;)
sig nature

Blackbert

Post by Blackbert »

Muug wrote: 04 Jan 2020 13:39
Jopet wrote: 04 Jan 2020 10:12 als je gans je leven gezegd heb ik koop geen dure moto om die of die reden zal je je dat misschien wel beklagen
A nee want ik heb de KTM 950 Adventure! "De bike van mijn leven!" :mrgreen:
Maar hey, 't is misschien gelijk in 't filmke dat FM gepost heeft in die andere topic: op 't einde zegt er ene dat de 950/990-liefhebbers waarschijnlijk eerder er een 790 gaan bij kopen dan dat ze hun LC8 zouden verkopen! :laughing:
Voilà. In 2009 gekocht voor een schamele 4500€ ongeveer (dank aan de lage koers van het £, toen). In 10 jaar een dikke 100000 km bij op de teller gezet, en er is sindsdien nog nooit het idee geweest om hem weg te doen. Is een nieuwe Africa Twin beter? 't Kan kunnen, maar den deze is van mij, ben helemaal thuis daarop.
what would Tom do?

petervdc

Post by petervdc »

TRooPER wrote: 03 Jan 2020 22:59 Ze zijn er misschien minder, maar degene die er nog zijn zoeken misschien het echte avontuur

En Jess & Bart (+- 30) zijn TET spanje aan het afrijden nu...
Zij op een 790R en hij met zijn selfmade
Keep going

OzzePaa

Post by OzzePaa »

petervdc wrote: 06 Jan 2020 13:34
TRooPER wrote: 03 Jan 2020 22:59 Ze zijn er misschien minder, maar degene die er nog zijn zoeken misschien het echte avontuur

En Jess & Bart (+- 30) zijn TET spanje aan het afrijden nu...
Zij op een 790R en hij met zijn selfmade
Is dat nogaltij diene gestript-gepimpt-unieke GS :?: :?: :o :ricky:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Muug

Post by Muug »

OzzePaa wrote: 07 Jan 2020 09:40 Is dat nogaltij diene gestript-gepimpt-unieke GS :?: :?: :o :ricky:
Boxer-met-buizen-frame, jawel.
Als die daar ooit een patat mee zet...volgens mij is die gast van geen kanten verzekerd, want alweer volgens mij moogt ge just niks doen aan 't frame en dergelijke. Dan is dat voertuig niet meer conform het gelijkvormigheidsattest.

duibhce Kaelann

Post by duibhce Kaelann »

Blackbert wrote: 03 Jan 2020 06:56 Maar intussen ook geboeid het technisch how to topic van ene Lyndon Poskitt gelezen. Die het allemaal nog eenvoudiger laat lijken dan het eigenlijk is.
Voor diegenen die ervan genieten om de man te volgen terwijl hij rallyracen eenvoudiger laat lijken dan het is, Lyndon is momenteel actief als piloot én team manager in de Africa Eco Race. Te volgen op http://africaecorace.rallytracking.nl/e ... standings/ en op 's mans youtube kanaal (en advrider, facebook en insta).
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Post Reply