Jopet wrote: ↑21 Dec 2019 10:52
Conclusie: het rijbewijs fnuikt de spontaniteit en zo blijven jonge of nieuwe motorrijders weg van de motor....
Groetjes,
Jopet
Tja, en meer nog dan dat rijbewijs zijn het waarschijnlijk de lesgevers die de grootse hindernis zijn.
De spontaniteit van het motorrijden... Ik weet niet of daar veel spontaniteit moet aanzitten.

Ge wilt dat doen of ge wilt dat niet doen. Diegene die dat echt wil doen zal er voor gaan, de anderen (gelukkig) niet. Ik zie er genoeg passeren die denken dat het gewoon efkes wat les volgen is, een exameke doen en klaar. Als ge dat een beetje deftig en veilig wil doen is er tegenwoordig toch wat meer nodig dan dat leren met vallen en opstaan. Vroeger kon dat inderdaad met alle gevolgen van dien. Gelukkig moet je nu toch een en ander onder de knie hebben voor je de baan op mag. En waarom iemand dan toch wil leren motorrijden krijg je meestal dezelfde antwoorden. Omdat het moet van manlief (bweurkkkk...)

, omdat ik dat al lang wil maar ik kon niet/mocht niet. Van thuis, van exvrouwmanlief, wegens geen budget of tijd omwille van verbouwingen, kinderen,.....Omdat ik de files strondbeu ben....Voor een job te beoefenen heb je meestal ook wat opleiding nodig en/of een diploma, dus waarom zou dat niet nodig zijn om je in het verkeer te begeven? Ik krijg dikwijls 18 jarigen over de vloer en die rijden met een 125cc meestal gelijk met een 50cc.... Eigenlijk komt ge met 20 lesuren zelfs niet toe om die genoeg bij te brengen (of af te leren....)
Maar bon de vraag was:
Muug wrote: ↑17 Dec 2019 15:20
En ik lijk overal grijs - of geen - haar te zien?
Waar zijn de jonge motards, de nog geen twintigers, de net wel twintigers, de bijna dertigers?? Waar verschuilen ze zich, waar hangen ze rond? Op welke media zijn ze te vinden?
Tja, het is een andere generatie, dus hangen ze waarschijnlijk in andere cafe's, misschien gaan ze ook niet uit met de moto en wordt die alleen in de week gebruikt? Een auto is zoveel handiger om samen op stap te gaan en in te vogelen...

. (Hoewel op de moto..

)