Heb ik onlangs gedaan aan mijn motorfiets - 2026
Heb ik onlangs gedaan aan mijn motorfiets - 2026
Deze ontbrak nog. 
Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn motorfiets - 2026
Gisterenavond een tweede 50km bij elkaar gereden.
't was verdomd friskes aan de handjes!
Stom dat die handvatverwarming nog niet binnen was.
edit: wat zit ik te zagen eigenlijk, ik kan toch perfect die stuurmoffen die'k in Ijsland gebruikt heb, installeren?
't was verdomd friskes aan de handjes!
Stom dat die handvatverwarming nog niet binnen was.
edit: wat zit ik te zagen eigenlijk, ik kan toch perfect die stuurmoffen die'k in Ijsland gebruikt heb, installeren?
Had ik hier nen volledigen expliqué getypt over mijn moto's... zegt motorpraat dat ik opnieuw moet inloggen
In't kort een herhaling van mijzelf voor mijzelf, terwijl het voor jullie helemaal nieuw is:
1. XR zijn groot onderhoud geboekt en gevraagd om zijn olie incontinentie op te lossen.
Gevolg? XR content, portfeuille iets minder.
2. Africa Twin in de garage wat meer aan de kant geschoven zodat KTM terug eens buiten kan.
Gevolg? KTM content, AT iets minder.
3. KTM aan de batterijlader gehangen zodat die straks kan starten.
Gevolg? KTM content, energieleverancier ook want dat zal wel ne piek veroorzaakt hebben
4. De dichtingen van de Sevenfifty zijn carbu's zijn toegekomen.
Gevolg? CB Content, Koeno minder want 't is koud in't tuinhuis... en ik heb eigenlijk geen zin om aan carburateurs te foefelen...
In't kort een herhaling van mijzelf voor mijzelf, terwijl het voor jullie helemaal nieuw is:
1. XR zijn groot onderhoud geboekt en gevraagd om zijn olie incontinentie op te lossen.
Gevolg? XR content, portfeuille iets minder.
2. Africa Twin in de garage wat meer aan de kant geschoven zodat KTM terug eens buiten kan.
Gevolg? KTM content, AT iets minder.
3. KTM aan de batterijlader gehangen zodat die straks kan starten.
Gevolg? KTM content, energieleverancier ook want dat zal wel ne piek veroorzaakt hebben
4. De dichtingen van de Sevenfifty zijn carbu's zijn toegekomen.
Gevolg? CB Content, Koeno minder want 't is koud in't tuinhuis... en ik heb eigenlijk geen zin om aan carburateurs te foefelen...
Ai ai ai dus ge waart alles kwijt?
Ik heb soms een soortement van foutmelding (resubmit the form, zoiets), en dan klik ik toch op ok of continue, en dan ben ik toch niks kwijt.
allez 't komt goed met al uw moto's zie ik
Ik heb soms een soortement van foutmelding (resubmit the form, zoiets), en dan klik ik toch op ok of continue, en dan ben ik toch niks kwijt.
allez 't komt goed met al uw moto's zie ik
Zo.
de stuurmofkes zitten erop.
Met zijn witte camouflage-kleur is 't nen echte sneeuw-mobiel nu. Enkel de spijkerbanden ontbreken nog.
de stuurmofkes zitten erop.
Met zijn witte camouflage-kleur is 't nen echte sneeuw-mobiel nu. Enkel de spijkerbanden ontbreken nog.
- duibhce Kaelann
Same. Meestal doe ik eerst nog een copy van de tekst voor ik opnieuw op de post knop duw.
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Lol, doe ik ook meestal. Is door de jaren heen een reflex geworden op alle fora die ik bezoek.duibhce Kaelann wrote: ↑22 Jan 2026 13:40Same. Meestal doe ik eerst nog een copy van de tekst voor ik opnieuw op de post knop duw.
De zondag was het dan zover, tijd om de dichtingen terug te monteren in de carburatoren van de Sevenfifty.
Sproeierkes nog eens met wat remmenreiniger proper gemaakt).
de groefjes waar de dichtingen inzitten proper gemaakt en alles gemonteerd.
Gevolg?
Verschrikkelijk moeilijk starten, en de middelste carbu's lekken nog steeds benzine.
Maar nog erger? De rechtse cilinder doet niet meer mee...
Nu is de vraag: how come...
't kan enkele kanten uit:
ofwel zit er nog een prop papier in (blok heeft tijde zonder carbu gestaan en had proppen papier eringestoken om vuil buiten te houden)
ofwel heb ik een fout gemaakt langs die kant van de carbu blok
ofwel heb ik bij monteren van de tank de bougiekabel / bobine verkeerd geraakt
ofwel was het probleem er al voordat ik begon te sleutelen en dan kan het alle kanten op.
Vanavond duik ik het tuinhuis in om alles te controleren.
ik hoop stiekem dat er nog een papierprop zit in de rechtse inlaat (en hopelijk heeft dat geen schade gemaakt).
Qua lekken van de carbu.... daar geef ik het eventjes op... geen idee wat ik nog kan/moet doen...
daarvoor zoek ik mogelijk externe hulp maar ik zou graag de motor afleveren met 4 werkende cilinders.
Sproeierkes nog eens met wat remmenreiniger proper gemaakt).
de groefjes waar de dichtingen inzitten proper gemaakt en alles gemonteerd.
Gevolg?
Verschrikkelijk moeilijk starten, en de middelste carbu's lekken nog steeds benzine.
Maar nog erger? De rechtse cilinder doet niet meer mee...
Nu is de vraag: how come...
't kan enkele kanten uit:
ofwel zit er nog een prop papier in (blok heeft tijde zonder carbu gestaan en had proppen papier eringestoken om vuil buiten te houden)
ofwel heb ik een fout gemaakt langs die kant van de carbu blok
ofwel heb ik bij monteren van de tank de bougiekabel / bobine verkeerd geraakt
ofwel was het probleem er al voordat ik begon te sleutelen en dan kan het alle kanten op.
Vanavond duik ik het tuinhuis in om alles te controleren.
ik hoop stiekem dat er nog een papierprop zit in de rechtse inlaat (en hopelijk heeft dat geen schade gemaakt).
Qua lekken van de carbu.... daar geef ik het eventjes op... geen idee wat ik nog kan/moet doen...
daarvoor zoek ik mogelijk externe hulp maar ik zou graag de motor afleveren met 4 werkende cilinders.
1 adres: Raketman in Wichelen.
Als 'm ergens in zijn agenda een gaatje heeft. (pun intended).
Als 'm ergens in zijn agenda een gaatje heeft. (pun intended).
Ik peis dat mijne moto te modern is voor Raketman?
In al zijn drukte dacht ik dat hij zijn focus volledig op echte oldtimers zou zetten?
In al zijn drukte dacht ik dat hij zijn focus volledig op echte oldtimers zou zetten?
Ik weet het, maar vragen staat vrij
En als 'm weer eens drie weken op stukken moet wachten, lol, kan 'm dat toch al doen, hehe.
En als 'm weer eens drie weken op stukken moet wachten, lol, kan 'm dat toch al doen, hehe.
stapje verder:
1. er zat geen prop meer in de inlaat.
2. er kwam wel degelijk naft in de vlotter
3. er kwam wel degelijk naft in de cilinder (als ik carbu's losmaakte zat er naft.
4. ik heb als test eens bougie van cilinder 3 in cilinder 4 gestoken, plots werd cilinder 4 wel warm, maar cilinder 3 niet echt... ik gok dus: slechte bougie plots?
zal dus maar eens 4 nieuwe bougiekes steken en dan nog eens testen...
3. er kwam wel degelijk naft in de cilinder (als ik carbu's losmaakte zat er naft.
4. ik heb als test eens bougie van cilinder 3 in cilinder 4 gestoken, plots werd cilinder 4 wel warm, maar cilinder 3 niet echt... ik gok dus: slechte bougie plots?
zal dus maar eens 4 nieuwe bougiekes steken en dan nog eens testen...
- Schussboelie
Goeie diagnosestrategie welKoeno wrote: ↑26 Jan 2026 22:01 stapje verder:
zal dus maar eens 4 nieuwe bougiekes steken en dan nog eens testen...![]()
If you're not living on the edge, you're taking up too much space
- Schussboelie
Beetje heiligschennis maar met de huidige én aankomende werken in en rond Antwerpen, en met name in de haven kortbij mijn werk, toch maar handvatverwarming en een topcase op de Rally gezet.

If you're not living on the edge, you're taking up too much space
Gisteren de S 1000 XR afgehaald van zijn té grote onderhoud.
1. voorvorkolie gewisseld & bussen geïnspecteerd.
2. olie & oliefilter
3. luchtfilter
4. remvloeistof voor/achter
5. olie lek alternator gefixed (domme bmw constructie)
6. kleppen gecontroleerd & gesteld
7. product voor roet te verwijderen (want heeft blijkbaar veel roet opgebouwd)
8. bougies vervangen
9. en dan nog wat kleine zooi.
Mijn operatie voor nier, long & stukskes lever te verwijderen is goed verlopen, dus de Beemer staat terug thuis in de garage.
'k heb er wel gratis en voor niks een BMW-picnic deken bijgekregen... Hoort bij de winteractie
Daan content want hij mocht weer eens meerijden achterop
Maar ik ga toch op zoek naar een topkoffer / oplossing om mijn KTM topkoffer op de bmw te doen passen.
Die kleine rakker houdt zich het liefste vast aan de handvaten voor de passagier in plaats van aan mij vast te houden.
dus ik heb eigenlijk weinig "feeling" met hem...
1. voorvorkolie gewisseld & bussen geïnspecteerd.
2. olie & oliefilter
3. luchtfilter
4. remvloeistof voor/achter
5. olie lek alternator gefixed (domme bmw constructie)
6. kleppen gecontroleerd & gesteld
7. product voor roet te verwijderen (want heeft blijkbaar veel roet opgebouwd)
8. bougies vervangen
9. en dan nog wat kleine zooi.
Mijn operatie voor nier, long & stukskes lever te verwijderen is goed verlopen, dus de Beemer staat terug thuis in de garage.
'k heb er wel gratis en voor niks een BMW-picnic deken bijgekregen... Hoort bij de winteractie
Daan content want hij mocht weer eens meerijden achterop
Maar ik ga toch op zoek naar een topkoffer / oplossing om mijn KTM topkoffer op de bmw te doen passen.
Die kleine rakker houdt zich het liefste vast aan de handvaten voor de passagier in plaats van aan mij vast te houden.
dus ik heb eigenlijk weinig "feeling" met hem...
Ik was vanochtend begonnen met het monteren van de vorkbenen en wielen van de 950, ondertussen reinigend wat ik tegenkwam, zoals remklauwen en zo. Op een gegeven moment verzet ik een plastic bak, niet eens zo zwaar, en krak zegt de onderrug.
Héél voorzichtig mezelf recht geduwd.
Licht uitgedaan.
Naar binnen gestapt.
De rest van de dag niks doen. Gelijk pépé in de zetel voor TV, met een kussentje achter de rug.
Anders had ik de ktm verder uitgekleed en hem grondig gewassen en drooggeblazen.
Héél voorzichtig mezelf recht geduwd.
Licht uitgedaan.
Naar binnen gestapt.
De rest van de dag niks doen. Gelijk pépé in de zetel voor TV, met een kussentje achter de rug.
Anders had ik de ktm verder uitgekleed en hem grondig gewassen en drooggeblazen.
Met de 950 mooie progressie gemaakt vandaag.
Voorwiel en remmen deftig gemonteerd. Moto buiten gerold, motorblok en frame volgens de 80/20 regel gereinigd. Dan met perslucht zoveel mogelijk droog geblazen. Terug binnen gezet. Gps-kabeltjes (garmin en tomtom) verwijderd, usb-poortjes eraf, de Led -lampjes eraf. Proper!
Vervolgens de nieuwe tweedehandse benzinepomp gemonteerd. Dan een nieuwe stekker aangesloten op de alternator.
Accu hangt ondertussen aan de lader.
Volgende stap: pomp droogtesten, tanks monteren en opnieuw testen. Dan eens starten en de laadspanning uitmeten. Als alles goed is weer alle kuipdelen erop.
Maar dat zal voor morgen zijn. Staat ook voor morgen gepland: rijden met de Enfield.
Voorwiel en remmen deftig gemonteerd. Moto buiten gerold, motorblok en frame volgens de 80/20 regel gereinigd. Dan met perslucht zoveel mogelijk droog geblazen. Terug binnen gezet. Gps-kabeltjes (garmin en tomtom) verwijderd, usb-poortjes eraf, de Led -lampjes eraf. Proper!
Vervolgens de nieuwe tweedehandse benzinepomp gemonteerd. Dan een nieuwe stekker aangesloten op de alternator.
Accu hangt ondertussen aan de lader.
Volgende stap: pomp droogtesten, tanks monteren en opnieuw testen. Dan eens starten en de laadspanning uitmeten. Als alles goed is weer alle kuipdelen erop.
Maar dat zal voor morgen zijn. Staat ook voor morgen gepland: rijden met de Enfield.
Dikwijls versta ik weinig van de beschrijving van jullie werk aan de motor. But I don't bother.
Maar dit intrigeert me:
Maar dit intrigeert me:
Wat bedoel je met die regel?
I am confused. Oh no, maybe not!
Ken jij de 80/20 regel niet?
Wel, als je iets doet of wilt bereiken of realiseren, dan bereik je meestal op 20% van de benodigde tijd al 80% van het gewenste resultaat. Maar om die overige 20% te realiseren moet je nog 80% extra werk en tijd presteren.
Wel, als je iets doet of wilt bereiken of realiseren, dan bereik je meestal op 20% van de benodigde tijd al 80% van het gewenste resultaat. Maar om die overige 20% te realiseren moet je nog 80% extra werk en tijd presteren.
O ja? Bij mij is dit meestal zoiets van €/∞ , ik koop iets, begin er dan aan en als ik het daarna niet laat uitvoeren door iemand anders geraakt het in het oneindige nog niet afgewerkt.....
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT