ICT gasten: help

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

ICT gasten: help

Post by OzzePaa »

Muug wrote:Geheel zwart zou nl kunnen betekenen dat de Windows Explorer niet op gang komt. Dus moest je een Dos-box kunnen hebben, dan zou je van daaruit kunnen proberen om dat op te starten. Een dosbox zou alleszins al cool zijn, kan je veel proberen.

ncpa.cpl ==> venster met netwerk-interfaces oproepen, kan je dan uitzetten wat je wilt
ctrl+shift-escape ==> die geeft de taskmanager weer, misschien kan je dan een proces killen
cmd ==> hiermee kan je een dosbox oproepen
onder c:\windows kan je het proces explorer.exe opstarten, daarmee je Windows Explorer oproepen en door je files roefelen
Iejel goejen tip :headbang: ... dacht alleen dat je in dat geval w?l nog "het pijltje" zag :unsure: :war: :dontknow:
In Taskmanager (die ook verschijnt op "een zwart scherm", kun je idd "Nieuwe taak" starten ... explorer.exe en ineens zijn uw icoontjes misschien wel daar :P
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11867
Joined: 17 Oct 2009 13:04

ICT gasten: help

Post by Muug »

wel als ge explorer killt start 'm van tijd weer vanzelf op. Wel spijtig dat dochterlief niet in de buurt is.

Koeno
Posts: 3257
Joined: 03 Sep 2012 11:01

ICT gasten: help

Post by Koeno »

Blackbert wrote:hoooola :)

Volgens wat ik gehoord heb: zwart scherm met de muiscursor, en dan niks meer. straks eens luisteren of en hoe lang ze gewacht heeft of er misschien toch iets gebeurt.

De Linux-suggestie is al doorgestuurd, voor de rest ga ik ze doorverwijzen naar dit draadje. 't Probleem is ook een beetje dat dochter en laptop ongeveer een uur hier vandaan zitten.

Alvast bedankt jongens, voor de snelle antwoorden. Nu terug aan het werk :mrgreen:

(maar alle andere invallen zijn welkom)
hmm, als ge de muis nog ziet (en beweegt ze nog ook?) dan zou ik linux nog even achterwege laten en eerst muug zijn voorstellen proberen.
Als die niet lukken dan is linux alleszisn een idee om de data veilig te stellen zonder te moeten schroevendraaieren..

User avatar
Blackbert
Posts: 3502
Joined: 17 Oct 2009 15:30

ICT gasten: help

Post by Blackbert »

wordt ongetwijfeld vervolgd na schooltijd. ze zal dan in alle geval een meer beslagen helper hebben om de tips op te volgen.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
zappa
Posts: 4521
Joined: 23 Oct 2009 11:44

ICT gasten: help

Post by zappa »

nee ik kan hier niks zinnig over zeggen, en nee ik zwijg dan toch ni :mrgreen:

Nu op zo'n moment (examens) uw gezwoeg niet meer terug vinden, ik ( en vooral ook mijn dochter dus) zou't niet willen mee maken :unsure:

Met al die uitleg hier boven, zou ik ook al de bomen door 't bos niet meer zien :oogrollen:

Hoop dat het een klein hakkefietje is en een fluitje van een cent om 't op te lossen, courage !
sig nature

User avatar
F M
Posts: 5100
Joined: 26 Oct 2009 21:45

ICT gasten: help

Post by F M »

:stupid:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

ICT gasten: help

Post by OzzePaa »

En passant, terloops tussendoor nu we 't hier toch efkes over de informaatsieteknolozjie hebben : gisteren een mailke gekregen van meneer Micro Zoft dat mijn gratis exemplaar van Windooows 10 gereserveerd kon worden, en ik een bericht zou onvangen alsem klaarstond voor download. :bowdown:

Deze keer geen release-candidate getest, dus kzijn eens curieus.
Wel een opmerkelijke shift in policy vanuit Redmont ... :yikes:
Laatste poging om opnieuw master of OS'ses te worden :?: :whip:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Bas
Posts: 234
Joined: 01 Mar 2015 17:41

ICT gasten: help

Post by Bas »

Gewoon harddisk eruit, aan Linux hangen en zien of die benaderbaar is.
Als Linux er niks mee kan, dan heb je een probleem.
Data-recovery is het simpelste via een Linux-computer, die kan namelijk NTFS herstellen waar Windows allang loopt te crashen.

Ik heb dit spul jarenlang (beroepsmatig) gedaan, als ik het niet kan dan kan je nog naar de mannen die een clean-room hebben en de platen overzetten in een werkende harddisk maar dan ben je minimaal 1500 euro achteruit.

Ga niet knoeien zonder verstand van zaken, de kans is zeer groot dat je dan met zekerheid alles kwijt bent!

Koeno
Posts: 3257
Joined: 03 Sep 2012 11:01

ICT gasten: help

Post by Koeno »

Bas wrote:Gewoon harddisk eruit, aan Linux hangen en zien of die benaderbaar is.
Als Linux er niks mee kan, dan heb je een probleem.
Data-recovery is het simpelste via een Linux-computer, die kan namelijk NTFS herstellen waar Windows allang loopt te crashen.

Ik heb dit spul jarenlang (beroepsmatig) gedaan, als ik het niet kan dan kan je nog naar de mannen die een clean-room hebben en de platen overzetten in een werkende harddisk maar dan ben je minimaal 1500 euro achteruit.

Ga niet knoeien zonder verstand van zaken, de kans is zeer groot dat je dan met zekerheid alles kwijt bent!
gewoon ne live-cd erin is ietske simpelder als den boel openvijzen om een schijf eruit te halen...
zelfde effect maar minder moeite :)

User avatar
Blackbert
Posts: 3502
Joined: 17 Oct 2009 15:30

ICT gasten: help

Post by Blackbert »

Update dus.

't Is inderdaad de muiscursor, en hij beweegt.
De lokale wizzkid heeft z'n Ubuntu-schijf erin geschoven. Geraakt niet veel verder dan het buroblad.
Of hij weet het niet goed hoe, of 't is toch ergens kapot.

Moeders wil pers? de garantie houden (nog een jaar ongeveer). Als 't echt niet lukt zonder de HDD eruit te halen: dat de winkel ze dan testen, vervangen en ze meegeven zonder eraan te prutsen.

Nog idee?n?
grease up your baby for a ball on the hill

Koeno
Posts: 3257
Joined: 03 Sep 2012 11:01

ICT gasten: help

Post by Koeno »

Blackbert wrote:Update dus.

't Is inderdaad de muiscursor, en hij beweegt.
De lokale wizzkid heeft z'n Ubuntu-schijf erin geschoven. Geraakt niet veel verder dan het buroblad.
Of hij weet het niet goed hoe, of 't is toch ergens kapot.

Moeders wil pers? de garantie houden (nog een jaar ongeveer). Als 't echt niet lukt zonder de HDD eruit te halen: dat de winkel ze dan testen, vervangen en ze meegeven zonder eraan te prutsen.

Nog idee?n?
Hoe recent is de ubuntu schijf?
normaal ist vrij simpel met de live-cd zie link hieronder (eerste stappen zijn het branden van de schijf, dus wizzkid mag direct naar screenshot 4 gaan)
http://www.howtogeek.com/howto/windows- ... -computer/

int voorbeeld is het nen vista dat crasht, maar de oplossing blijft dezelfde

User avatar
Blackbert
Posts: 3502
Joined: 17 Oct 2009 15:30

ICT gasten: help

Post by Blackbert »

'k heb het doorgestuurd. en toen viel mijne ? dat hij hier niet kan meelezen. dus nu ook mijn inloggegevens (ja ik ken hem), dus misschien eventueel wordt dat hier sebiet een IT-chatbox :grotegrijns
grease up your baby for a ball on the hill

Bas
Posts: 234
Joined: 01 Mar 2015 17:41

ICT gasten: help

Post by Bas »

Koeno wrote:
Bas wrote:Gewoon harddisk eruit, aan Linux hangen en zien of die benaderbaar is.
Als Linux er niks mee kan, dan heb je een probleem.
Data-recovery is het simpelste via een Linux-computer, die kan namelijk NTFS herstellen waar Windows allang loopt te crashen.

Ik heb dit spul jarenlang (beroepsmatig) gedaan, als ik het niet kan dan kan je nog naar de mannen die een clean-room hebben en de platen overzetten in een werkende harddisk maar dan ben je minimaal 1500 euro achteruit.

Ga niet knoeien zonder verstand van zaken, de kans is zeer groot dat je dan met zekerheid alles kwijt bent!
gewoon ne live-cd erin is ietske simpelder als den boel openvijzen om een schijf eruit te halen...
zelfde effect maar minder moeite :)
Niet waar, want er kan een ander probleem de oorzaak zijn, zoals koeling van de videokaart of cpu zelf.
Het eerste wat je doet is de data veilig te stellen, dus de harddisk op een andere computer uitlezen.

Bas
Posts: 234
Joined: 01 Mar 2015 17:41

ICT gasten: help

Post by Bas »

Blackbert wrote:Update dus.

't Is inderdaad de muiscursor, en hij beweegt.
De lokale wizzkid heeft z'n Ubuntu-schijf erin geschoven. Geraakt niet veel verder dan het buroblad.
Of hij weet het niet goed hoe, of 't is toch ergens kapot.

Moeders wil pers? de garantie houden (nog een jaar ongeveer). Als 't echt niet lukt zonder de HDD eruit te halen: dat de winkel ze dan testen, vervangen en ze meegeven zonder eraan te prutsen.

Nog idee?n?
Zo slim was die wizzkid dan niet, normaal stel je eerst alles dat je kan lezen veilig.
Garantie heeft er niets mee te maken, maar als je naar de winkel gaat, dan kan je de data van de dochter afschrijven.
Acer formatteert de boel naar de kloten, staat in hun voorwaarden.
Doe het langs die weg, er zal niets meer op staan, garantie of geen garantie.

Ik kan het en doe het voor een bak bier, maar garantie trek ik me niet aan, heb vaker met Acer gewerkt.

Koeno
Posts: 3257
Joined: 03 Sep 2012 11:01

ICT gasten: help

Post by Koeno »

voor nen bak bier?
damn, ik zou het voor nen bedankt doen, mjah, ik weet het niet beter :'(

-Koeno verlaat het topic-

User avatar
Blackbert
Posts: 3502
Joined: 17 Oct 2009 15:30

ICT gasten: help

Post by Blackbert »

wat ik mij dus al effe afvraag nu, is de HDD ruimte of de schijf zelf verzegeld? schijf en geheugen zijn toch de 2 zaken bij een laptop waar je zo bij kan.
grease up your baby for a ball on the hill

Bas
Posts: 234
Joined: 01 Mar 2015 17:41

ICT gasten: help

Post by Bas »

Koeno wrote:voor nen bak bier?
damn, ik zou het voor nen bedankt doen, mjah, ik weet het niet beter :'(

-Koeno verlaat het topic-
Jajajaja, ik heb er zoveel gezien die "denken" dat ze datarecovery kunnen doen.
Dat is niet simpel, en vaak nadat er wizzkids aan gezeten hebben is de boel om zeep.
Dan is een bak bier weinig geld.
Blijkbaar heb jij echt geen enkel idee wat datarecovery kost, 50000Bef om een schijf te lezen is peanuts, zelf meegemaakt.

Hoe meer eraan PRUTSEN hoe minder kans er is om het terug te halen en hoe duurder het gaat worden.
Dit is geen grap.

Bas
Posts: 234
Joined: 01 Mar 2015 17:41

ICT gasten: help

Post by Bas »

Blackbert wrote:wat ik mij dus al effe afvraag nu, is de HDD ruimte of de schijf zelf verzegeld? schijf en geheugen zijn toch de 2 zaken bij een laptop waar je zo bij kan.
Verzegeld maakt niks uit, Acer mag er geen garantie van laten afhangen, dankzij Europa!.
Dus de schijf is eruit te halen, maar dan moet je eerst een image-kopie maken, als dat gaat.
Pas dan begin je aan de recovery.

Garantie kan en mag niet afhangen van een simpele sticker, dit heeft Europa bepaald en Acer weet dit, maar ze dreigen er wel mee.
Als jij dreigt met een rechtzaak dan gaan ze rap overstag en is de sticker niet belangrijk meer. Probeer maar.

User avatar
Blackbert
Posts: 3502
Joined: 17 Oct 2009 15:30

ICT gasten: help

Post by Blackbert »

Even hier de vriend van de dochter

we hebben al zowel via de installatie dvd van windows alle herstelopties geprobeerd, maar die zegt dat de schijf "vergrendeld" is en ook met een ubuntu live cd verschijnt de melding dat de schijf niet toegankelijk is (ook niet via de commands om toegang te forceren). Bij een volledig nieuwe installatie er geen enkele partitie waarop windows ge?nstalleerd kan worden (ook niet op nieuwe partities)
Ik denk dat haar schijf slechte clusters heeft en dat er daardoor geen toegang is tot cruciale delen van de schijf, kan dit kloppen?
grease up your baby for a ball on the hill

Bas
Posts: 234
Joined: 01 Mar 2015 17:41

ICT gasten: help

Post by Bas »

Slechte clusters maakt een schijf niet ontoegankelijk, hooguit niet bereikbaar, zijn verschillende zaken.
Dat alle Windows-recovery-opties geprobeerd zijn is een probleem, zwaar probleem, want ik weet niet welke.
Als er geprobeerd is Windows naar fabrieks-waarden te herstellen dan is alles weg, einde en jammer dan.
Vergrendeld is normaal een versleuteling, maar dat doet Acer normaal niet.

Als de schijf kapot is krijg je ook geen recovery opties meer, want de recovery komt vanaf de schijf zelf en niet uit de computer.

Ik ben bang dat de schijf wel goed is maar de partities gewist zijn door onkunde.
Is moeilijk vanaf hier te zien, maar toen je over bureaublad bezig was (en niet verder) begon al meteen een slecht idee te geven.

Ik weet het niet, mogelijk kan ik er nog bij, maar ik vrees het ergste.
Slechte clusters is normaal wel een probleem, maar geen probleem van onleesbaar.

Post Reply