ABS in bochten
ABS in bochten
Vandaag gelezen dat het ABS Pro van BMW echt wel ultra-intelligent met de remmen omspringt in de bochten. Volgens de ingenieur - Anton Mayer - die er drie jaar aan ontwikkeld heeft kan je gerust aan 200+ op maximale hellingshoek de remmen toekloppen. Want : het systeem gaat dan niet zomaar tsjakka maximaal remmen, maar dus effectief de remmen gelijkmatig laten aangrijpen, rekening houdend met snelheid en hellingshoek en zo, en het gaat ook wat foefelen met de vering, waardoor de moto niet zomaar rechtop wipt. Kortom, ABS Pro gaat op dat moment gewoon subtiel in uw plaats zo hard mogelijk remmen en er niet zomaar inhakken ! Anton heeft het zelf aan die snelheden geprobeerd en hij is niet op zijn of een andere doos gegaan !
Waarmee opnieuw mooi bewezen is hoever we wel staan met dat ABS, en hoe nuttig het is om dat ook in bochten te hebben.
Kortom, aangezien ik moto's koop die minstens tien jaar oud zijn, ga tegen mijn 55ste ik over zo'n fantastisch systeem beschikken ! :zotteke:
Waarmee opnieuw mooi bewezen is hoever we wel staan met dat ABS, en hoe nuttig het is om dat ook in bochten te hebben.
Kortom, aangezien ik moto's koop die minstens tien jaar oud zijn, ga tegen mijn 55ste ik over zo'n fantastisch systeem beschikken ! :zotteke:
ABS in bochten
Euh, is dat niet hetzelfde als ktm heeft op de 1190 ??
Edit : ik wil niet nog 10 jaar wachten daarop...
Edit : ik wil niet nog 10 jaar wachten daarop...
Keep going
ABS in bochten
het zou kunnen, dat moet dan specifiek voor die moto eens opgezocht worden. Er bestaan dus tegenwoordig soorten ABS, de ene al intelligenter dan de ander en ge moet dus bij aankoop goed weten wat die ABS kan, anders ga je in den bocht nog redelijk neig verschieten mijn gedacht !
ABS in bochten
aamaaaaaaaiiii
straks zijn er moto's die zo veel keer intelligenter zijn dan ikke :sterrekes:
straks zijn er moto's die zo veel keer intelligenter zijn dan ikke :sterrekes:
sig nature
ABS in bochten
Proberen tijdens de testrit dus?Muug wrote:het zou kunnen, dat moet dan specifiek voor die moto eens opgezocht worden. Er bestaan dus tegenwoordig soorten ABS, de ene al intelligenter dan de ander en ge moet dus bij aankoop goed weten wat die ABS kan, anders ga je in den bocht nog redelijk neig verschieten mijn gedacht !
ABS in bochten
Ik heb dat op de mijne laten installeren. Maar nog niet geprobeerd. (Nog niet gedurfd eigenlijk)
I am confused. Oh no, maybe not!
ABS in bochten
Tis ons zoveel jaar ingeprent ook h?, niet hard remmen in de bochten...F M wrote:Ik heb dat op de mijne laten installeren. Maar nog niet geprobeerd. (Nog niet gedurfd eigenlijk)
Tgevaar met al die electronica, is dat je zou kunnen denken dat je er niks kan gebeuren : anti slip, bochten abs, anti wheelie, etc
Keep going
ABS in bochten
Ja ik ga er nu niet terug over beginnen Maar dan zouden ze eerst toch op sommige modellen hun elektronica in orde moeten maken, want ik heb er al een paar gesproken tussen nu en een halfjaar geleden die redelijk wat elektronica prutsen gehad hebben.En het ergste is, de een heeft die mankementen niet op het zelfde model en de andere wel .
Die ABS voor in de bocht zal dan wel een goed gerief zijn,maar je zal het maar voorhebben dat het dan juist hapert :confused2:
Dus dan toch maar het best die bocht nemen gelijk het moet denk ik
Die ABS voor in de bocht zal dan wel een goed gerief zijn,maar je zal het maar voorhebben dat het dan juist hapert :confused2:
Dus dan toch maar het best die bocht nemen gelijk het moet denk ik
ABS in bochten
Wat gaat die ABS doen als er olie op de baan ligt?
Want dat is mij al overkomen, en er was geen remmen of sturen mogelijk.
Tegen 200+ een bocht in knallen en vol remmen? Echt?
Want dat is mij al overkomen, en er was geen remmen of sturen mogelijk.
Tegen 200+ een bocht in knallen en vol remmen? Echt?
ABS in bochten
Hetzelfde wat dan een ander doet in dat geval zekerBas wrote:Wat gaat die ABS doen als er olie op de baan ligt?
ABS in bochten
Niks! Dat ABS gaat werkelijk zo doen...Bas wrote:Wat gaat die ABS doen als er olie op de baan ligt?
Want dat is mij al overkomen, en er was geen remmen of sturen mogelijk.
Tegen 200+ een bocht in knallen en vol remmen? Echt?
Stel je eens voor dat in de toekomst al je handelingen met de motor en auto ook prive alles doorgeeft aan een centraal punt waarbij de verzekeringen ? la minute alles kunnen natrekken. Een zogenaamde zwarte doos. Dan wil je de schuld van je crash in de schoenen schuiven van je ABS maar ze hebben al lang gezien dat alles perfect werkte maar dat bijv olie de boosdoener was dus kunnen ze de schuld weer in andermans schoenen schuiven.
Gewoon effe een gedachte dat bij me opkwam. Wellicht weer veel te ver gezocht
ABS in bochten
TomTom en Garmin doen dat al......tenzij je het uitzet.....ze geven alles door wat je gedaan hebt....
200+ in Belgi?.....ga het dan maar uitleggen
Standaard staat je log aan.
200+ in Belgi?.....ga het dan maar uitleggen
Standaard staat je log aan.
ABS in bochten
De triplog staat aan ... ahja : je wilt je track analyseren bij thuiskomst van een subliem ritjeBas wrote:TomTom en Garmin doen dat al......tenzij je het uitzet.....ze geven alles door wat je gedaan hebt....
200+ in Belgi?.....ga het dan maar uitleggen
Standaard staat je log aan.
Maarre ... hoe en aan wie juist wordt dat zo "doorgegeven" dan
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla
ABS in bochten
OzzePaa wrote:Bas wrote:TomTom en Garmin doen dat al......tenzij je het uitzet.....ze geven alles door wat je gedaan hebt....
Standaard staat je log aan.
De triplog staat aan ... ahja : je wilt je track analyseren bij thuiskomst van een subliem ritje
Maarre ... hoe en aan wie juist wordt dat zo "doorgegeven" dan
Vroeger recht over ons 't huis woonde er zo iemand,als die buiten kwam had die een zilverpapieren hoed op,en ik vroeg hem is waarom ,awel dan kunnen ze er niks inzenden en uithalen zegde hij met hun stralen ik vroeg wie en wat dan, awel die gasten he ze weten anders alles
Het zal aan die mannen zijn zeker he dat ze het doorgeven
ABS in bochten
Ah ... OK : aan dedie ... Dan kunnen we maar beter voorzichtig zijn h? Bompa ...bompa wrote: Vroeger recht over ons 't huis woonde er zo iemand,als die buiten kwam had die een zilverpapieren hoed op,en ik vroeg hem is waarom ,awel dan kunnen ze er niks inzenden en uithalen zegde hij met hun stralen ik vroeg wie en wat dan, awel die gasten he ze weten anders alles
Het zal aan die mannen zijn zeker he dat ze het doorgeven
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla
ABS in bochten
Ik verschiet er van dat ze mij dan nog niet opgepakt hebben, ik rij al jaren met een garmin op mijne fiets door natuurparken en natuurgebieden waar het kan , en die kunnen toch niet zien dat da met een fiets is denk ik of wel, want ik gebruikte dat gps ook op mijne enduro in den tijd wel zonder abs
ABS in bochten
Op zijn doos gaan inderdaad. ABS is een REM-systeem, geen wondermiddel dat banden grip geeft op olie en andere vettigheid. Wipr zijn gedacht vind ik trouwens nog niet zo raar... elektronica die alles controleert, zwarte doos die alles registreert, analyse bij ongeval om zo exact mogelijk de ware schuldige te pakken te krijgen.bompa wrote:Hetzelfde wat dan een ander doet in dat geval zekerBas wrote:Wat gaat die ABS doen als er olie op de baan ligt?
ABS in bochten
Wel, als je een TomTom koopt, en je installeert TomTom Home, dan is er ergens een optie om het registreren van je tracklogs door TomTom uit te zetten. Als je dat niet goed genoeg gelezen hebt, staat het registreren inderdaad automatisch aan. TomTom gebruikt dat o.a. om de verkeersdichtheid te meten.OzzePaa wrote:De triplog staat aan ... ahja : je wilt je track analyseren bij thuiskomst van een subliem ritjeBas wrote:TomTom en Garmin doen dat al......tenzij je het uitzet.....ze geven alles door wat je gedaan hebt....
200+ in Belgi?.....ga het dan maar uitleggen
Standaard staat je log aan.
Maarre ... hoe en aan wie juist wordt dat zo "doorgegeven" dan
Bij Garmin weet ik het niet.
I am confused. Oh no, maybe not!