Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Locked
TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by TRooPER »

Raketman wrote:Het geeft idd een ander soort stress als ge pittenollekes moet boren in een versgespoten carrosserie van zo'n ding :skull: ...
Fotokes genoeg maar ik moet daar discreet mee zijn van den baas :lipsrsealed2: .
't Is iets volledig anders dan moto's restaureren, want de meeste onderdelen zijn niet zomaar ergens van't schof te rapen.
Dat mijn (succesvolle) reanimatiepoging van een ventilatormotorke vorige week 4,5 hr geduurd heeft was dus helemaal niet erg, integendeel zelfs.

Vandaag de revue gepasseerd : zetels, interieur en carbs van een Aston Martin DB4, chroomwerk van een DB Mk3.
En de carburatoren van den R45 zijn splinternieuw uit het bibberbad gekomen, nu maar gelijk volledige revisiekits bestellen.

Morgen : verder aan de DB Mk3, ontsteking regelen van een Merc 300SL (cabrio, gene gulwing dus nog zeldzamer :konijnetand ).
Verder in de week : onderhoud aan ne Fiat Marino Spider (voor fotokes : google, 2de fotoke "dans son jus" dat issem).

'k weet niet waar eerst kwijlen :kwijl: ...

is dat uw eigen AstonMartin collectie :w00t: of hebt ge een baas die in vierwielers doet
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

diskeletlietje
Posts: 330
Joined: 25 Sep 2014 18:50

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by diskeletlietje »

Raketman wrote: 'k weet niet waar eerst kwijlen :kwijl: ...
gewoon genoeg blijven drinken dat je niet uitdroogt en dat komt wel goed :cool:

User avatar
Stefke
Posts: 2936
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Stefke »

haha, Raketman en vierwielers, wie had dat ooit kunnen denken... :mrgreen:

User avatar
Muug
Posts: 11857
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

allez ge zijt goe gevallen precies :grin: en dat allemaal van - uiteindelijk toch - te vallen ! Hopelijk duurt het nu lang genoeg eh.

User avatar
Raketman
Posts: 1260
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Raketman »

Ik hoop dat ook eigenlijk. Voor de rest : 't is mechaniek/techniek dus die 2 wielen teveel zijn geen ramp. Dat het geen "gewone" auto's zouden worden had ik al vrij snel door (interesseert mij nog altijd geen fluit). De klassieke motodealer heb ik ook geprobeerd en dat was een ramp (veel kwantiteit en geen kwaliteit) + het feit dat ik daar op de slechtsten baas ooit gestoten ben zal er ook wel voor iets tussengezeten hebben. Ik ben daar begonnen de week nadat mijn ma gestorven was en het eerste wat hij daarop zei is dat dat allemaal goed en wel was maar dat zulks geen reden mocht zijn voor mindere kwaliteit van mijn werk, zelfs niet tijdelijk. Dat die op dat moment heel dicht bij grootste pak slaag van zijn leven stond heeft hij pas op't eind doorgehad :pinch: . Dus daar blijven was ook zeker geen optie. Enfin, water onder de brug.

De grap is dat deze job eigenlijk het gevolg is van een "VDAB-tevredenheids-stellen-sollicitatie" en kijk zo komt ge ook nog eens ergens :mrgreen: ...
Nil volentibus arduum

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Wipr »

Raketman wrote:Ik hoop dat ook eigenlijk. Voor de rest : 't is mechaniek/techniek dus die 2 wielen teveel zijn geen ramp. Dat het geen "gewone" auto's zouden worden had ik al vrij snel door (interesseert mij nog altijd geen fluit). De klassieke motodealer heb ik ook geprobeerd en dat was een ramp (veel kwantiteit en geen kwaliteit) + het feit dat ik daar op de slechtsten baas ooit gestoten ben zal er ook wel voor iets tussengezeten hebben. Ik ben daar begonnen de week nadat mijn ma gestorven was en het eerste wat hij daarop zei is dat dat allemaal goed en wel was maar dat zulks geen reden mocht zijn voor mindere kwaliteit van mijn werk, zelfs niet tijdelijk. Dat die op dat moment heel dicht bij grootste pak slaag van zijn leven stond heeft hij pas op't eind doorgehad :pinch: . Dus daar blijven was ook zeker geen optie. Enfin, water onder de brug.

De grap is dat deze job eigenlijk het gevolg is van een "VDAB-tevredenheids-stellen-sollicitatie" en kijk zo komt ge ook nog eens ergens :mrgreen: ...
Awel, het mag ook eens gezegd maar de VDAB heeft een bestaansrecht en ze doen veel goede dingen.

User avatar
Raketman
Posts: 1260
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Raketman »

De docenten waren dik in orde, maar over het instituut zelf...please do not breek mijnen bek open . Een administratieve ramp zonder weerga, elke maand het gevecht om de papieren in orde te krijgen, 1000x bellen om hun fouten recht te zetten, gruwel?. Als het niet strikt genomen noodzakelijk is, blijf er dan ver van weg :skull: .
Nil volentibus arduum

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by TRooPER »

laat maar weten wanneer de volgende soldenperiode start of die van de komende 30jaar, eer ik mij zo een exclusief bolide kan permitteren

:thumbsup:
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
Muug
Posts: 11857
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

Raketman wrote: nadat mijn ma gestorven was
ah... spijtig om dat te horen... mijn deelneming. :|

tarn
Posts: 76
Joined: 19 Oct 2015 11:34

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by tarn »

Raketman wrote:het feit dat ik daar op de slechtsten baas ooit gestoten ben zal er ook wel voor iets tussengelegen hebben.
heb vroeger ook nog in deze sector gewerkt, de (wan)toestanden waren bij de ene al schrijnender dan bij de ander.

ben dan maar overgeschakeld naar de auto sector, maar daar was het amper beter.
en dat dan vooral op het vlak van personeel?s beheer, klanten binding, toekomst visie, ??.
het is eerder pakken wat er te pakken valt op het boertige af, en als iets te moeilijk wordt de boel dicht en iedereen op straat.(kan er spijtig genoeg van mee spreken).

het is dan ook niet verwonderlijk dan er een tijdje geleden een artikel aan gewijd is in de vacature over de ?malaise binnen de garage sector?, onderander op het vlak van personeel?s beheer.
wetende dat ze nog amper aan personeel geraken, en als ze er dan aan geraken ze dan zelf weer weg jagen wegens bovengemelde toestanden.

zo te zien heb jij een van het zeer klein aantal goede gevonden. :thumbsup:

User avatar
Stefke
Posts: 2936
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Stefke »

Raketman wrote:Ik hoop dat ook eigenlijk. Voor de rest : 't is mechaniek/techniek dus die 2 wielen teveel zijn geen ramp. Dat het geen "gewone" auto's zouden worden had ik al vrij snel door (interesseert mij nog altijd geen fluit).
Marreydt in oilsjt?
Raketman wrote: het feit dat ik daar op de slechtsten baas ooit gestoten ben zal er ook wel voor iets tussengezeten hebben...
zijde zo gene vergeten...? :mrgreen:

User avatar
Raketman
Posts: 1260
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Raketman »

Nee :sterrekes: , die heeft een eervolle 2de plaats. Dees was, geloof het of niet, NOG erger. Stond op de eerste plaats toen "ork" en "boer" uitgedeeld werden.
Uw plaatsbepaling is redelijk juist :cool: .
Nil volentibus arduum

Koeno
Posts: 3251
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Koeno »

Restauratie auto's?
Plaatwerk enzo ook?

sjans dat ik een goei zaak zoek voor onzen mercedes :p
begint aan elke wielkas wat krokant te worden.
tips in de buurt van Oilsjt?

Guy in hofstade wordt aangeraden vanwege zijn mercedes kennnis?

User avatar
Stefke
Posts: 2936
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Stefke »

Nieuwe remblokken gestoken vooraan. Ketting gesmeerd.

User avatar
F M
Posts: 5098
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by F M »

465,9 km bij op de teller gezet. Aan temperaturen schommelend tussen 6 en -1 graden Celsius.

Tof! :rayof:

Ketting smeren moet ik nog doen. :oops:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11857
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

Rond de GS me naar binnen gewurmd. Nog eens meewarig gekeken naar de KTM die al bijna twee weken zonder wielen staat, nog steeds in 't Marokko-stof en vuil. De R6 staat gevangen tussen deze twee. :sterrekes:

User avatar
Stefke
Posts: 2936
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Stefke »

Nieuwe bandjes liggen er op. Ketting op spanning gebracht.
:ricky:

Werner
Posts: 217
Joined: 05 Jan 2013 06:54

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Werner »

Stefke wrote:Nieuwe bandjes liggen er op. Ketting op spanning gebracht.
:ricky:

User avatar
Stefke
Posts: 2936
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Stefke »

Laten monteren op losse wielen, 335 euro, 40% korting inbegrepen :yikes: bij mijn eigenbandenboer is dat 315 euro en geen gezeur met korting :gieren:
Zoals altijd eigenlijk, Michelin pilot road ook deze keer de4.

Werner
Posts: 217
Joined: 05 Jan 2013 06:54

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Werner »

Stefke wrote:Laten monteren op losse wielen, 335 euro, 40% korting inbegrepen :yikes: bij mijn eigenbandenboer is dat 315 euro en geen gezeur met korting :gieren:
Zoals altijd eigenlijk, Michelin pilot road ook deze keer de4.

Locked