Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Locked
User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by OzzePaa »

Stefke wrote: ....

maar eerst en vooral eens plaats maken in de garage... :roll:
Aha :idea2: Om er iet nief bij in te zetten ;) :?:
Ikke just een in-de-geburen-toerke gaan doen ... ABS-lampkes knipperen nog steeds afwisselend na mijnen (lichte) totter een paar weken terug. Nogal gehad dat na zo'n bodemonderzoek die lampkes knipperen ... blijkbaar omdat de twee wielen door de schuiver een te groot verschil in draaisnelheid gehad hebben :dontknow: Eens goed doorremmen tot tegen blokkage lostte dat dan op, maar deze keer niet :( Dus zal de naftbus eraf moeten om da spel te "resetten" bevroed ik.
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11868
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

- cardanolie GS vervangen, de magneet van de aflaatplug zat bedolven onder grijze prut, en toen ik het olieopvangbakje leeggoot lagen er verdomd veel metalen stukjes van wel een halve mm groot :shock:
- klepspeling gecontroleerd, rechts stond alles wat te ruim

edit: ik vond net deze ERG grappige want zeer rake procedure om kleppen te stellen : http://www.motoravonturist.nl/how-to/da ... n-r1100gs/
"Dit is het moment waarop u mag huilen als een meisje"
"Duitsers hebben een reputatie hoog te houden op het gebied van intolerant zijn."
etc etc
Hilarisch ! :w00t:
Last edited by Muug on 09 Oct 2016 21:17, edited 1 time in total.

User avatar
Stefke
Posts: 2942
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Stefke »

OzzePaa wrote: Ikke just een in-de-geburen-toerke gaan doen ... ABS-lampkes knipperen nog steeds afwisselend na mijnen (lichte) totter een paar weken terug. Nogal gehad dat na zo'n bodemonderzoek die lampkes knipperen ... blijkbaar omdat de twee wielen door de schuiver een te groot verschil in draaisnelheid gehad hebben :dontknow: Eens goed doorremmen tot tegen blokkage lostte dat dan op, maar deze keer niet :( Dus zal de naftbus eraf moeten om da spel te "resetten" bevroed ik.
Misschien is er een sensor stuk door de val? of wat verschoven waardoor te veel speling? ABS resetten moet in elk geval via de diagnosestekker, zadel er af is genoeg om er aan te kunnen. 8-)

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by OzzePaa »

Muug wrote: ...........
edit: ik vond net deze ERG grappige want zeer rake procedure om kleppen te stellen : http://www.motoravonturist.nl/how-to/da ... n-r1100gs/
"Dit is het moment waarop u mag huilen als een meisje"
"Duitsers hebben een reputatie hoog te houden op het gebied van intolerant zijn."
etc etc
Hilarisch ! :w00t:
Als je tijdens het kleppenstellen nog graag ne keer onder uwen brommer ligt vant lachen :ImaPoser: , download dan den deze : Oilhead Valve Adjusments for Dummies maar es.
Stefke wrote: ...........
ABS resetten moet in elk geval via de diagnosestekker, zadel er af is genoeg om er aan te kunnen. 8-)
Ja, juist, :wall: was efkes vergeten dagge daar zo aankon om pinneke 2 aan de mass te leggen :thumbsup:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
F M
Posts: 5100
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by F M »

Banden opgepompt. Na exact 2 maanden stilstaan ( :cry: ) kon er in beiden een half kilooke bij...
I am confused. Oh no, maybe not!

Wipr
Posts: 1986
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Wipr »

Toertje gedaan van 100km, het was mooi weer maar ni plezant. Motor rijdt goed maar niets voor mij eigenlijk. zal er wel wat op verliezen maar het heeft geen zin om met iets te blijven rijden als het niet klikt.

User avatar
Muug
Posts: 11868
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

inruilen voor uwe vorigen Duke? ;)

Ik heb de rode poes online gezet. Mijn nekwervels vinden de zitpositie niet zo tof :wall:

petervdc
Posts: 3497
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by petervdc »

Muug wrote:Ik heb de rode poes online gezet. Mijn nekwervels vinden de zitpositie niet zo tof :wall:
Kun je daar geen recht stuur op zetten ?
Keep going

User avatar
Muug
Posts: 11868
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

ja, dat kan wel, rond de 300 euro voor een kit, bij ab-m.de bvb, maar ik denk niet dat ik het ga doen, je kan het niet op voorhand testen eh.

Koeno
Posts: 3257
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Koeno »

Vandaag (kort) ritje gedaan met een CB600S Hornet....
wat iets plezant is dat...

dat lijkt een combinatie van 2 motorblokken,
onder de 5000 toeren een rustig ding,
en nadien klinkt die ff als een turbine...

Kortom: ben weer aant twijfelen om de Sevenfifty in te ruilen voor een speelfietske...
iets dat op circuit zou kunnen, maar tmoet geen pk-monster zijn...

cb 600 of cb 900 (beide hornet) spreken mij wel aan :p

User avatar
Muug
Posts: 11868
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

CB600S bevat ook de moteur van nen CBR600 eh, dat verklaart zijn karakter
de 900 bevat de moteur van een Fireblade.

hmm, daar zegt ge zowat.... :whistling:

Koeno
Posts: 3257
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Koeno »

Aaj noow,

De 900 krijgt wel commentaar dattem feitelijk te "lomp" stuurt, al vraag ik mij dan af in welk referentiekader...
alsook dat die 900 feitelijk te weinig "poeier" heeft... (al vind ik 110pk en 90nm aan koppel wel voldoende).

De 600 (uit 2007) heeft zelfde pk's bijna, maar pak minder gewicht...
de test rit op de cb 600 uit 2002 was alleszins niet teleurstellend :p

pingu
Posts: 420
Joined: 09 May 2013 17:19

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by pingu »

Koeno wrote:Vandaag (kort) ritje gedaan met een CB600S Hornet....
wat iets plezant is dat...

dat lijkt een combinatie van 2 motorblokken,
onder de 5000 toeren een rustig ding,
en nadien klinkt die ff als een turbine...

Kortom: ben weer aant twijfelen om de Sevenfifty in te ruilen voor een speelfietske...
iets dat op circuit zou kunnen, maar tmoet geen pk-monster zijn...

cb 600 of cb 900 (beide hornet) spreken mij wel aan :p
Zo'n Hornet 600 is idd een plezant ding. Er staat er hier ene op den hof van mijn vrouw. Sinds de operatie aan haar knie heeft ze er echter geen meter meer mee gereden. Kniehoek zorgt na een half uurke voor ondraaglijke pijn... :( Dus die staat hier al 2j te verkommeren (de Hornet, niet de vrouw :mrgreen: )

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by TRooPER »

zaterdag opnieuw heel last minute aangepikt om een offroad toerke mee te rijden met een zootje ongeregeld.

om 12u bericht via smoelenboek gelezen,
gezien dat mijn kinders niet thuis waren
dat er eigenlijk feitelijk niks dringends op de agenda stond (behalve winkelen en koken tegen dat co-trooper thuis is)
om 12u30 de XR buiten geduwd, snelle checkup, remmen check, ketting check, banden .....euhm..... effe blazen: check
rap en boterham en een banaan verorberen
om 13u15 zie ik een enduro een baantje inzwiepen en ik schiet er mij achter.....
blijkt inderdaad één van de gasten te zijn waar ik zou aanpikken.
allé, met 4 man (die andere met 450-500cc enduro's) een strak :Pyndn: speeltempo :Pyndn: ritje van ongeveer 60km in de buurt gereden.
twas plezant en exact wat ik nodig had.
2u30 later kreeg de XR al zijn douchke, daarna ik. Snel naar de beste steakslager van de wereld om een stukske Ierse Hereford,
nog wat groentjes en :pom: duchesskes
Tegen dat madam thuis was, stond de fritpot al te pruttelen en lag de boter in de pan :thumbsup:
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
Raketman
Posts: 1265
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Raketman »

Image

Image

Krukas big-end en small-end lagers kapot, pistonpen ingelopen, primaire overbrenging versleten, krukaslagering versleten, schakelpen wals versleten.

Dat laatste heb ik al kunnen nieuw maken, dus de versnellingsbak werkt terug. De rest...hallo meneer van het revisiebedrijf kundegij dat nog reanimeren-geen probleem man steek maar binnen :grin:
Nil volentibus arduum

User avatar
Muug
Posts: 11868
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

ge hebt nog niet gezegd welke moto/model het is. Of weet ge het zelf ook niet? :mrgreen:

User avatar
Raketman
Posts: 1265
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Raketman »

Ah details...ne Victoria KR20 van 1937. Ingelijfd in het Duits leger in '39, na den oorlog in Tsjechië gezeten en in de jaren '70 naar Nederland gegaan. Volgend jaar viert hij zijn tachtigste verjaardag 8-) .
Nil volentibus arduum

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by laouen »

Raketman wrote:Ah details...ne Victoria KR20 van 1937. Ingelijfd in het Duits leger in '39, na den oorlog in Tsjechië gezeten en in de jaren '70 naar Nederland gegaan. Volgend jaar viert hij zijn tachtigste verjaardag 8-) .
Whoa!!! Verdient dat niet een eigen topicske? Het is in elk geval een reanimatie/restauratie die ik wel graag in foto-roman-vorm wil volgen 8-)
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2928
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by duibhce Kaelann »

laouen wrote:Whoa!!! Verdient dat niet een eigen topicske? Het is in elk geval een reanimatie/restauratie die ik wel graag in foto-roman-vorm wil volgen 8-)
:stupid:
Na de 1916 Indian waarmee Doug Wothke onlangs een Canonball reed is dit de 2de coolste motor van het jaar!
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Stefke
Posts: 2942
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Stefke »

Raketman wrote:hallo meneer van het revisiebedrijf kundegij dat nog reanimeren-geen probleem man steek maar binnen :grin:
Bij wie doet gij dat binnen?

Locked