Wat heeft de kerstman gebracht dit jaar?

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
Koeno
Posts: 3233
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Wat heeft de kerstman gebracht dit jaar?

Post by Koeno »

Voor de uitlaat bochten te doen blinken van de sevenfifty heb ik ooit "Wondersteen" gekocht.

bv:
voor:
http://www.koenonline.be/jGallery2/cach ... CI0187.JPG

na:(enkel eerste 2bochten)
http://www.koenonline.be/jGallery2/cach ... CI0190.JPG

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Wat heeft de kerstman gebracht dit jaar?

Post by OzzePaa »

Koeno wrote: 23 Dec 2017 20:24 Voor de uitlaat bochten te doen blinken van de sevenfifty heb ik ooit "Wondersteen" gekocht.
Goed product dat ik zelf ook gebruik, Koeno : o.a. zo'n "uitslag" als op de bochten in de foto's is daar idd prima mee weg te krijgen (Japanse dubbelwandige chroombochten hé ;) ), maar het "blauwe" van de BMW-uitlaatbochten ga je er niet mee wegkregen denk ik zo ... en al zeker niet permanent.
Ze verkleuren door de hitte. Heb me eens laten vertellen (bij BMW-Bornem) dat vanaf een bepaald jaar de BMW-uitlaatbochten niet meer dubbelwandig werden uitgevoerd en daardoor het "verblauwen sterker werd". :dontknow: Maar ik zou me er niet teveel zorgen over maken : blauwe bochten duiden op het feit dat de motor goed warm gereden werd/wordt ... Als echter de éne kant wél en de andere kant niet of veel minder verkleurt, zou ik wel eens naar de motorloopkultuur laten kijken. De synchro is dan waarschijnlijk niet goed ... maar dat voel je dan vast ook wel aan hoe hij rijdt ;)
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11816
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Wat heeft de kerstman gebracht dit jaar?

Post by Muug »

Wipr wrote: 23 Dec 2017 19:45
Muug wrote: 23 Dec 2017 19:17 ik zou graag hebben dat de Kerstman mijn ST komt halen.
Hoe kommet Muug? Geen goede motorfiets?
Hij stuurt niet intuitief. Dat vat het wel het beste samen.

Koeno
Posts: 3233
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Wat heeft de kerstman gebracht dit jaar?

Post by Koeno »

OzzePaa wrote: 23 Dec 2017 22:13 Goed product dat ik zelf ook gebruik, Koeno : o.a. zo'n "uitslag" als op de bochten in de foto's is daar idd prima mee weg te krijgen (Japanse dubbelwandige chroombochten hé ;) ), maar het "blauwe" van de BMW-uitlaatbochten ga je er niet mee wegkregen denk ik zo ... en al zeker niet permanent.
Ze verkleuren door de hitte. Heb me eens laten vertellen (bij BMW-Bornem) dat vanaf een bepaald jaar de BMW-uitlaatbochten niet meer dubbelwandig werden uitgevoerd en daardoor het "verblauwen sterker werd". :dontknow: Maar ik zou me er niet teveel zorgen over maken : blauwe bochten duiden op het feit dat de motor goed warm gereden werd/wordt ... Als echter de éne kant wél en de andere kant niet of veel minder verkleurt, zou ik wel eens naar de motorloopkultuur laten kijken. De synchro is dan waarschijnlijk niet goed ... maar dat voel je dan vast ook wel aan hoe hij rijdt ;)
Dat blauw mag van mij wel blijven, kan geen kwaad,
maar er zijn andere vuile plekken, die ik graag properder zou zien...
en nu ene keer der wa moeite in steken, dan zijn de volgende wasbeurten simpelder (jaja, ge leest het goed, ik ben den tegenpool van Stefke, ik kuis volledig mijne moto ;-) )

komende dagen de handleiding doorspitten, want sommige dingen zijn mij nog ni duidelijk (bandenspanning, esa ed) vooral om dat den uitleg van de verkoper (achteraf bekeken) niet 100% klopt...

oh, wat een prachtige kerstkado :D

User avatar
Muug
Posts: 11816
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Wat heeft de kerstman gebracht dit jaar?

Post by Muug »

ze durven bij de bmw's de knoppen en functies wel ne keer veranderen van jaar tot jaar, dus het is de schuld van de verkoper niet dat 'm af en toe een foutje maakt :?

Koeno
Posts: 3233
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Wat heeft de kerstman gebracht dit jaar?

Post by Koeno »

Muug wrote: 24 Dec 2017 11:57 ze durven bij de bmw's de knoppen en functies wel ne keer veranderen van jaar tot jaar, dus het is de schuld van de verkoper niet dat 'm af en toe een foutje maakt :?
Mjah, ik heb er alle begrip voor ge kunt ni elke motor kennen,
maar bij de esa kunt ge op ne moment kiezen tussen grote heuvels en kleine heuvels.
uitleg die ik kreeg was: voor als ge in de alpen of juist in de ardennen rijdt.
Volgens handleiding = grote putten of kleine putten :p

User avatar
Stefke
Posts: 2934
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Wat heeft de kerstman gebracht dit jaar?

Post by Stefke »

Koeno wrote: 24 Dec 2017 09:53 vooral om dat den uitleg van de verkoper (achteraf bekeken) niet 100% klopt...
hoeft ook niet. ' is een verkoper... En hij heeft zijn functie waargemaakt... :laugh3:

Koeno
Posts: 3233
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Wat heeft de kerstman gebracht dit jaar?

Post by Koeno »

Stefke wrote: 24 Dec 2017 13:07
Koeno wrote: 24 Dec 2017 09:53 vooral om dat den uitleg van de verkoper (achteraf bekeken) niet 100% klopt...
hoeft ook niet. ' is een verkoper... En hij heeft zijn functie waargemaakt... :laugh3:
Alweer heb je 100% gelijk... Moet toch vermoeiend zijn he. :mrgreen:

User avatar
zappa
Posts: 4516
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Wat heeft de kerstman gebracht dit jaar?

Post by zappa »

met wat vertraging, maar daarom ben ik er niet minder blij om, heb ik een laptop in ontvangst mogen (uit-) pakken :P

Maar nu......

ga ik dat nog een leuk kerstkadooke vinden, of ga ik daar (nog meer) grijs haar van krijgen, ikwil nl basecamp en mijn kaarten op "den nieuwen" krijgen, er komt vanavond ne man langs die "den nieuwen" gebruiksklaar gaat maken.

Is kaarten + basecamp installeren of overzetten? iets dat te doen is, waarschijnlijk heeft die man geen ervaring met iets als kaarten en programma's?
sig nature

User avatar
F M
Posts: 5081
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Wat heeft de kerstman gebracht dit jaar?

Post by F M »

Hopelijk heb je de oude laptop nog?

In dat geval: op beide laptops het programma GMTK van Javawa downloaden en installeren : http://www.javawa.nl/gmtk.html
Op die webpagina kan je het programma downloaden en staat ineens ook de uitleg.

Het komt erop neer dat je op de oude laptop de kaarten met GMTK backuppet naar een externe schijf, en vervolgens op de nieuwe laptop met GMTK de kaarten 'herstelt'.

Daarna download en installeer je Basecamp van de garmin website.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
zappa
Posts: 4516
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Wat heeft de kerstman gebracht dit jaar?

Post by zappa »

F M wrote: 28 Dec 2017 11:01 Hopelijk heb je de oude laptop nog?

ja ik gebruik die momenteel nog.

Merci voor de uitleg zal dat aan de pc-fluisteraar doorgeven ;)
sig nature

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Wat heeft de kerstman gebracht dit jaar?

Post by Davy78 »

Het boek "De chrono liegt niet" van Steven Casaer ...

User avatar
Droopy
Posts: 1066
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Wat heeft de kerstman gebracht dit jaar?

Post by Droopy »

Het januarinummer van "dat boekje", de enige editie die ik nog koop en dat vooral de catalogus "alle motoren" die erbij zit. :ricky:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Wat heeft de kerstman gebracht dit jaar?

Post by OzzePaa »

Awel 't was wel wa laat, maar nu kreeg ik gisteren onverhoopt nog een doosje met een strikje met daarin een weekske zomermoto-vakantie Vercors/Drôme zekers :rayof: :)
@Droop : vond je die nieuwe Royal Enfieldjes in "dat boekske" ook zo graaf :?: ;)
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11816
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Wat heeft de kerstman gebracht dit jaar?

Post by Muug »

Davy78 wrote: 28 Dec 2017 14:47 Het boek "De chrono liegt niet" van Steven Casaer ...
Ah, heb ik ook gelezen. Vond ik niet zo boeiend, wegens veel lange teksten die de kern van de waarheid nogal verbergen. De persoonlijke anekdotes vond ik nog het boeiendst, wegens de visie van de insider.
MIjn verslagje ervan: http://goedmotorrijden.be/motorrijden/l ... liegt-niet

Heb je "sport riding techniques" van Nick Ienatsch al gelezen? Heb ik ook in m'n kast. Ga ik één dezer nog eens herlezen.
Ik heb lang geleden eens "Het Tempo" van hem vertaald: http://www.goedmotorrijden.be/8-motorri ... o-deel-1-2
En dit is dus het boek :
Image

User avatar
Droopy
Posts: 1066
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Wat heeft de kerstman gebracht dit jaar?

Post by Droopy »

OzzePaa wrote: 30 Dec 2017 23:34 ...
@Droop : vond je die nieuwe Royal Enfieldjes in "dat boekske" ook zo graaf :?: ;)
Zeker, moest ik nog plaats in mijn portemonnee hebben dan mag er zo'n Interceptor in de garage komen staan. :grin: :ricky:

Drummer
Posts: 673
Joined: 23 Oct 2009 17:11
Location: IN HET BOS

Re: Wat heeft de kerstman gebracht dit jaar?

Post by Drummer »

8-) 8-) 8-)


Bij mij lag er een Givi Toolbox onder de kerstboom :)

Post Reply