Wat heeft de kerstman gebracht dit jaar?

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Wat heeft de kerstman gebracht dit jaar?

Post by Tom Thumper »

Voor mij waren er gisteren reeds warme sokken en chocolade met whisky vulling. Hartverwarmend
:sunny: :thumbsup: :iloveyou: :sweetheart:
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Bij
Posts: 441
Joined: 01 Mar 2011 09:57
Location: Pallieterland

Re: Wat heeft de kerstman gebracht dit jaar?

Post by Bij »

Pakjes...
Wat erin zit is nog niet geweten. We gaan het zien zondag of maandag :mrgreen:
Oldtimer BMW fanaat :ricky:

User avatar
zappa
Posts: 4518
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Wat heeft de kerstman gebracht dit jaar?

Post by zappa »

Bovenaan mijn "Kerst" verlanglijstje staat : wat minder een vergeetkous te zijn, naar 't schijnt kan je dat symbolisch wegschenken? :mrgreen:


Nee ik hoop op een nieuw machientje om mee op het internet te kunnen gaan, zo iets opklapbaar met toetskes, liefst een legerversie die stootvast en morsbestendig is, met wat een snel werkend en groot geheugen en niet steeds maar begint te zeuren dat er geen updates meer beschikbaar zijn binnenkort... ;)

Maar ik heb geduld, en kijk al met schitterende oogjes naar de pakjes, spannend. Ook pakjes geven, dat is iets waar ik vreugdesprongetjes van maak, dat vind ik zalig.

update op maandag ;)

Image
sig nature

User avatar
F M
Posts: 5081
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Wat heeft de kerstman gebracht dit jaar?

Post by F M »

F M wrote: 23 Oct 2017 09:07 Het is dus no gopro geworden.

Wel Sony, een HDR-AS300R.
...
Vermits dit mijn kerstcadeau is, mag ik hem pas volgend jaar gebruiken... :veryangry:
:grin:
I am confused. Oh no, maybe not!

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Wat heeft de kerstman gebracht dit jaar?

Post by bompa »

Ik ben mijn kado al aan het testen en aan het gebruiken, 't moest er is van komen :grin: maar nu kan ik niet meer tegen Anne-Marie zeggen ik heb het niet gehoord :? want 'k heb 2 dingskes gekregen voor in mijn beide oren te steken om beter te horen , maar 'k ben er wel wa van verschoten ,daar had ik wel een mooie moto voor gehad :? :grin: maar nu hoor ik mezelf toch terug klappen :grin: 't was iets aangeboren en een operatie had geen zin ,want 't zou terug komen.Maar op de moto doe ik ze niet in, want anders kan ik geen stopkes ni meer in mijn oren steken tegen het geluid.

User avatar
zappa
Posts: 4518
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Wat heeft de kerstman gebracht dit jaar?

Post by zappa »

bompa wrote: 22 Dec 2017 21:01 maar nu kan ik niet meer tegen Anne-Marie zeggen ik heb het niet gehoord :?
Je kan nog altijd zeggen dat die batterijen heel vlug leeg zijn? ;)
sig nature

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Wat heeft de kerstman gebracht dit jaar?

Post by bompa »

zappa wrote: 22 Dec 2017 22:23
bompa wrote: 22 Dec 2017 21:01 maar nu kan ik niet meer tegen Anne-Marie zeggen ik heb het niet gehoord :?
Je kan nog altijd zeggen dat die batterijen heel vlug leeg zijn? ;)
:grin: Ja maar die gaan een week mee, ze moest meekomen om ook den uitleg te krijgen, en ze weet wanneer ik ze er in heb gestopt, dus foeteren zal er ni echt inzitten denk ik .
Maar echt he ,verleden dinsdag toen ik in een taverne kwam met die dingskes in mijn oren die ik toen voor het eerst in had , 'k wilde al momentelijk terug omdraaien :o wa ik toen allemaal hoorde ,wa ik de weken (maanden of langer) daarvoor niet hoorde :grin: borden die rammelde tijdens het afruimen , het koffemachien ,zo ne klop om die koffieprut eruit te krijgen ,'k zat bijna op den andere stoel van't verschieten :grin: ,ritselen van papier met het bijeen frommelen ,de gsm die afging bij een berichtje, geluiden die ik me eigenlijk ni echt meer herinnerde, eigenlijk is het wel een verbetering , de kerstman heeft da wel goe bedacht :thumbsup:

Koeno
Posts: 3233
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Wat heeft de kerstman gebracht dit jaar?

Post by Koeno »

't zal inderdaad wel een aanpassingen zijn,
collega van mij heeft ook sinds een klein jaar zo'n hulpstukken,
wel gek wat daar allemaal mee kan ondertussen:
syncen met gsm (dus muziek beluisteren zonder extra stukken).
koppelen met pc (bellen via softphone want rond zijn nek hangt een kaske met micro)
bij hem worden ruis-onderdrukking
...

maar inderdaad komt met een kost, gelukkig betaalt de kerstman dat bij jou ;)

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Wat heeft de kerstman gebracht dit jaar?

Post by Wipr »

F M wrote: 22 Dec 2017 13:33
F M wrote: 23 Oct 2017 09:07 Het is dus no gopro geworden.

Wel Sony, een HDR-AS300R.
...
Vermits dit mijn kerstcadeau is, mag ik hem pas volgend jaar gebruiken... :veryangry:
:grin:
Ik heb dezelfde FM. Super veel aan gehad tijdens de vakantie in Mexico. Goed om weten dat je deze ook hebt. Ga je hem gebruiken om de motor? Zo ja moet je me eens uitleggen hoe je deze gaat bevestigen. ;)

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Wat heeft de kerstman gebracht dit jaar?

Post by Wipr »

Werkplaatskachel en lasshort heb ik gevraagd en op komst. Het liefst met kerst wat prullen. De zaken die ik echt wil koop ik simpelweg het liefst zelf. ;)

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Wat heeft de kerstman gebracht dit jaar?

Post by bompa »

Koeno wrote: 23 Dec 2017 09:18 't zal inderdaad wel een aanpassingen zijn,
collega van mij heeft ook sinds een klein jaar zo'n hulpstukken,
wel gek wat daar allemaal mee kan ondertussen:
syncen met gsm (dus muziek beluisteren zonder extra stukken).
koppelen met pc (bellen via softphone want rond zijn nek hangt een kaske met micro)
bij hem worden ruis-onderdrukking
...

maar inderdaad komt met een kost, gelukkig betaalt de kerstman dat bij jou ;)

Ik ben ze nog maar aan het testen en moet er nog een paar keer mee terug, daar zegde ze ook iets van iets met de gsm,maar als ik al alles terug hoor is het voor mij ok, het zijn tegenwoordig eigenlijk toch wel kleine toestelletjes die heel wat kunnen, ik kon er ook nog nemen die je 's nachts kon opladen maar die kosten op 5 jaar 500 euro meer dan eentje met batterijtjes (batterijtjes inbegrepen) ,en is die oplaadbare gelijk bij een batterij van een bvb een gsm zal die toch wel een deel afnemen van kracht na een aantal jaren , dus maar eentje met batterijtjes genomen.
Maar van dat betalen, ik had me vergist, 't zal hier van de kerstvrouw zijn denk ik .

Koeno
Posts: 3233
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Wat heeft de kerstman gebracht dit jaar?

Post by Koeno »

bompa wrote: 23 Dec 2017 10:46 Maar van dat betalen, ik had me vergist, 't zal hier van de kerstvrouw zijn denk ik .
Alvast veel succes met het opnieuw wennen aan zoveel geluid!
Mijn collega was soms verrast hoeveel geluid hij "miste".

Hier is de kerstvrouw ook langsgeweest deze namiddag:


Image

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Wat heeft de kerstman gebracht dit jaar?

Post by bompa »

Mooi :thumbsup:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Wat heeft de kerstman gebracht dit jaar?

Post by OzzePaa »

bompa wrote: 22 Dec 2017 21:01 Ik ben mijn kado al aan het testen en aan het gebruiken, 't moest er is van komen :grin: maar nu kan ik niet meer tegen Anne-Marie zeggen ik heb het niet gehoord :? want 'k heb 2 dingskes gekregen voor in mijn beide oren te steken om beter te horen , maar 'k ben er wel wa van verschoten ,daar had ik wel een mooie moto voor gehad :? :grin: maar nu hoor ik mezelf toch terug klappen :grin: 't was iets aangeboren en een operatie had geen zin ,want 't zou terug komen.Maar op de moto doe ik ze niet in, want anders kan ik geen stopkes ni meer in mijn oren steken tegen het geluid.
Dus gij leefde ook in zo'n luchtbel van die reklame van Amplifon destijds ;) 't Zal idd wel "een wereld van verschil" zijn nu je kunt horen wazze allemaal over u vertellen :mrgreen: :mrgreen: :lol: Neen, als dat éénmaal op punt staat heb je aan die cadeau elke minuut van de dag plezier, Bompa ... iets dat je van "nog een brommer bij in de garaasj" toch niet kunt zeggen hé ;)
Voor mij nog niks kerstkadookes, maar de verwachtingen zijn dan ook nooit echt hooggespannen : rap content hé ;) :sweeet: ... Alhoewel, zo'n passend handgeblazen speciaal glas om mijne Paix Dieu in stijl te degusteren zou wel tof zijn, heb ik al laten vallen ... 8-) :lol:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11818
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Wat heeft de kerstman gebracht dit jaar?

Post by Muug »

ik zou graag hebben dat de Kerstman mijn ST komt halen.

User avatar
zappa
Posts: 4518
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Wat heeft de kerstman gebracht dit jaar?

Post by zappa »

Muug wrote: 23 Dec 2017 19:17 ik zou graag hebben dat de Kerstman mijn ST komt halen.
ziede de Kerstman niet graag misschien? :shock: van Rudolf zo ineens naar ne ST ? Of is't omdat ge uw pakje vlug wil krijgen? :mrgreen:
sig nature

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Wat heeft de kerstman gebracht dit jaar?

Post by Wipr »

Muug wrote: 23 Dec 2017 19:17 ik zou graag hebben dat de Kerstman mijn ST komt halen.
Hoe kommet Muug? Geen goede motorfiets?

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Wat heeft de kerstman gebracht dit jaar?

Post by Wipr »

Koeno wrote: 23 Dec 2017 14:15
bompa wrote: 23 Dec 2017 10:46 Maar van dat betalen, ik had me vergist, 't zal hier van de kerstvrouw zijn denk ik .
Alvast veel succes met het opnieuw wennen aan zoveel geluid!
Mijn collega was soms verrast hoeveel geluid hij "miste".

Hier is de kerstvrouw ook langsgeweest deze namiddag:


Image
WoW Koeno,

Hoeveel KM’s had deze motor al zei je? Enkel aan de uitlaatbochten zie je een klein beetje (en dan nog vind ik dat ze er zelfs beter uitzien dan mijn uitlaatbochten. Chrome uitlaatbochten?) dat het geen nieuwe is maar verder precies juist van de fabrieksband.
:o
:thumbsup:
Proficiat!!!
Last edited by Wipr on 23 Dec 2017 20:06, edited 1 time in total.

Koeno
Posts: 3233
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Wat heeft de kerstman gebracht dit jaar?

Post by Koeno »

momenteel 84.000km op de teller.
Zoals je zegt, 't zijn chrome uitlaatbochten (ik denk niet dat er nog veel meer opties konden toegevoegd worden)

'k denk als ik volgend weekend eens kan tijd maken, dat ik zelfs de uitlaatbochten laat blinken als nieuw...
ook de velgen moeten een serieus gekuisd worden, want rond de spaken blinken ze niet :p

1e taak is alleszins: verzekering, want er moeten kilometertjes gemaakt worden ;)

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Wat heeft de kerstman gebracht dit jaar?

Post by Wipr »

Koeno wrote: 23 Dec 2017 20:06 momenteel 84.000km op de teller.
Zoals je zegt, 't zijn chrome uitlaatbochten (ik denk niet dat er nog veel meer opties konden toegevoegd worden)

'k denk als ik volgend weekend eens kan tijd maken, dat ik zelfs de uitlaatbochten laat blinken als nieuw...
ook de velgen moeten een serieus gekuisd worden, want rond de spaken blinken ze niet :p

1e taak is alleszins: verzekering, want er moeten kilometertjes gemaakt worden ;)
Ziet er fantastisch uit Koen! :thumbsup:

Hoe ga je deze uitlaatbochten terug doen blinken? Ik weet nog 20j geleden toen een kameraad met een CB750 reed hij dit deed met een uiterst fijne schuurspons en ik dacht zelfs CIF te gebruiken voor zijn uitlaten maar het was vooral voor het ingekoekt vuil glad te schuren en zo goed als mogelijk deze terug glans te doen krijgen.

Post Reply