Inderdaad, hier bij ons is de Porsche garage gewoonweg de grootste qua oppervlak van alle garages.
Voor een ordinaire garage van VW, Ford, Mazda, Kia, etc moet je al richting Brugge of Maldegem gaan.
Inderdaad, hier bij ons is de Porsche garage gewoonweg de grootste qua oppervlak van alle garages.
Bij auto's bestaat alles "al efkes".
OEF, gelukkig noem je niet Opel als ordinaire garage of ik ging nog mij geviseerd voelen
Nope, alles behalve het basismodel (weliswaar een 2l ipv een 2.5, die 2.5 is me qua belasting te duur). Maar niemand betaalt natuurlijk de catalogusprijs voor een auto, en dat zal voor die Multistrada wss niet anders zijn. Ik blijft het toch veel geld vinden voor een 'hobby'.Jopet wrote: ↑11 Dec 2020 11:38Ja maar je hebt dan ook een basic CX5 gekocht hé, die van mijn broer was toch een stuk duurder (2.5 full option) , mijn dochter haar CX30 had ongeveer dezelfde catalogusprijs als die Ducati, maar wel bij Cools een heel mooie korting gekregen van bijna 14%.
Maar bij "hoe dat verkocht geraakt" kun je dezelfde vraag stellen bij een Mercedes GLA - C, BMW X1 - 3 of Audi Q3 - 5 series om ongeveer in dezelfde grootte te blijven, ze zijn allemaal een pak duurder dan je CX5 maar toch veel meer verkocht dan de CX5.... en daarom veel beter afgewerkt, neen hoor, Mazda vind ik voor hun geld heel proper en net afgewerkt!
Toettoet, Opel is een van die ordinaire merken waarvan we wel nog een officiële dealer hebben hier.Jopet wrote: ↑11 Dec 2020 20:59
OEF, gelukkig noem je niet Opel als ordinaire garage of ik ging nog mij geviseerd voelen
In het Porsche Center Knokke staan er toch maar een auto of 12 in de showroom Tjiens, nu je het zegt, in mijn Opel garage staan er maar een 10 tal auto's in de toonzaal
Gemakshalve vergeet ik er wel bij te zeggen dat in de 2de showroom achteraan misschien wel 30 occasie Porsche's staan
MAAR! bij Auto's Lierman staan er toch een gans pak meer auto's dan in het Porsche Center
Tja, sommige hobby's mogen blijkbaar veld kosten. Bovendien staan veel van die dure auto's moto's dikwijls ingeschreven op een zaak. Kwestie van onkosten te kunnen maken, zelfs al wordt die niet (eens veel) voor de zaak gebruikt.
Ik heb mij een gloednieuwe nieuwe Insignia Sport Tourer GSi gekocht en heb 35% minder betaald dan de catalogusprijs, das nog meer prijsverschil dan een ex-leasing wagen héDroopy wrote: ↑12 Dec 2020 16:35 Zo hebben wij er daar al drie Opels gekocht, de laatste was amper 11 maand oud, had iets van 20.000 km op de teller en er zitten heel wat toeters en bellen op die ik nieuw nooit zou bijbetaald hebben, die prijzen waren toch snel 25 à 30% goedkoper dan een nieuwe en met nog eens 2 jaar garantie erbovenop.
Lierman zou ik ook nooit gaan, behalve eventueel om een occasie stuk te vinden om een oudere wagen te herstellen. Standaert daarentegen zou ik iedereen durven naar toe zenden, werken nog aan eerlijke prijzen en heeft altijd mooie occasies staan waar hij een eerlijke garantie op geeft.
En wat kun je nog vinden van officiële dealers in Brugge? Behalve scooterverdelers van Vespa, Kymco en Sym is er niets te vinden van dealers in Brugge, geen enkele Japanner, Duitser, Italiaan of gelijk wat van gewone baan motoren. Vroeger hadden we nog Honda, Yamaha, Suzuki, Kawasaki, BMW en Moto Guzzi... maar allemaal zijn die dealers een stille dood gestorven of doen ze geen motoren meer....
...of dat nog gewoon wil verderzetten... De VW garage hier is al heel lang gestopt omdat die niet meer naar de pijpen van D'Ieteren wou dansen. De Hyundai garagist bedankte ook feestelijk en is als onafhankelijke alle merken verder gegaan want hem geen windeieren opleverde. En de Honda motozaak is gewoon gestopt wegens kostbeu en een aardig bedrag gekregen voor zijn gebouw. Maar die heeft het spel schoon gespeeld. 5 jaar lang elk bod afgewezen tot het bod hoog genoeg was.Raketman wrote: ↑13 Dec 2020 18:00 Gezien de voorwaarden die merken opleggen aan iemand om officiële dealer te worden werkelijk hallucinant zijn (zowel qua shopinrichting of het verplichte aantal motoren dat moet aangekocht worden bvb) is het niet eens verwonderlijk dat vrijwel geen mens daar nog wilt aan beginnen...
Effe gekeken.Droopy wrote: ↑15 Dec 2020 10:55 Wat ik dan weer niet snap is dat er in een godvergeten dorpje zoals Handzame (buurt Diksmuide) bvb een kleine maar fijne dealer van zowat alle merken van Italiaanse moto's zit.
zijn goed verlichte showroom viel op in het donker want anders was ik er los voorbij gereden, 'k heb niet de ambitie om een Italiaanse moto te kopen maar qua design... yummie.
Gezien er niet veel van zijn, moeten de klanten wel tot daar komen, eh.Droopy wrote: ↑15 Dec 2020 10:55 Wat ik dan weer niet snap is dat er in een godvergeten dorpje zoals Handzame (buurt Diksmuide) bvb een kleine maar fijne dealer van zowat alle merken van Italiaanse moto's zit.
zijn goed verlichte showroom viel op in het donker want anders was ik er los voorbij gereden