Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2023
Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2023
Ik heb 3 C-Tek apparaten: een voor de motor, een voor de auto (occasioneel in de winter) en een voor een reservebatterij die hier al enkele jaren in de garage klaarstaat als een van de zonen hun madam de poepverwarming o.i.d. van de auto vergeet af te zetten. Die is al flink van pas gekomen.
De AT hangt constant aan de lader, net zoals zijn voorganger (Pan 1300), net zoals zijn voorganger (V-Strom), net zoals zijn voorganger (V-Strom). Op mijne scooter hing ook wel een aansluitstekker, maar die werd dan weer zelden opgeladen omdat dat mijn woon-werkvervoermiddel was. Tot nu toe nog nooit miserie gehad. Hout vasthouden dus
Die C-Tek druppelladers worden ook amper warm. Ik ben er alvast heel content mee.
De electrische fiets van mijn madam echter blijft 's nachts nooit hangen of als er niemand thuis is. Die lader wordt namelijk verschrikkelijk warm.
De AT hangt constant aan de lader, net zoals zijn voorganger (Pan 1300), net zoals zijn voorganger (V-Strom), net zoals zijn voorganger (V-Strom). Op mijne scooter hing ook wel een aansluitstekker, maar die werd dan weer zelden opgeladen omdat dat mijn woon-werkvervoermiddel was. Tot nu toe nog nooit miserie gehad. Hout vasthouden dus
Die C-Tek druppelladers worden ook amper warm. Ik ben er alvast heel content mee.
De electrische fiets van mijn madam echter blijft 's nachts nooit hangen of als er niemand thuis is. Die lader wordt namelijk verschrikkelijk warm.
lou tems passo
passo lou ben
Boo Ya
sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant
passo lou ben
Boo Ya
sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant
Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2023
Gisteren de dame nog maar eens opengeschroefd. Laatste ritje was kort wegens bijna direct weer dezelfde symptomen, meer uitgesproken.
En ook gemerkt dat er wat olie lekt. Tenalady zal niet de oplossing zijn, dus maar ineens een oliedruksensor besteld.
Daarna de carbs eens van nabij bekeken. Waarbij mij redelijk snel het volgende opviel:
Het messing busje in die link is dus uitgesleten, waardoor de achterste klep een beetje haar eigen ding kan doen. zwarte neerslag, in tegenstelling tot de voorste die proper is.
Naalden zien er ok uit, maar da's toch niet te verifiëren op het oog. Alle jets zijn open, membraan is heel, schuiven ok. De vlotternaald heeft een zwart lijntje maar niet ingesleten. Geen speling op de assen van de kleppen.
Nieuwe link bestellen, toch maar vlotternaalden ook. En een gaskabel, die wat begint te rafelen. Als we toch bezig zijn, ook het oliemistschermpje in de carterontluchting, en de verwarming weer monteren.
En ook gemerkt dat er wat olie lekt. Tenalady zal niet de oplossing zijn, dus maar ineens een oliedruksensor besteld.
Daarna de carbs eens van nabij bekeken. Waarbij mij redelijk snel het volgende opviel:
Het messing busje in die link is dus uitgesleten, waardoor de achterste klep een beetje haar eigen ding kan doen. zwarte neerslag, in tegenstelling tot de voorste die proper is.
Naalden zien er ok uit, maar da's toch niet te verifiëren op het oog. Alle jets zijn open, membraan is heel, schuiven ok. De vlotternaald heeft een zwart lijntje maar niet ingesleten. Geen speling op de assen van de kleppen.
Nieuwe link bestellen, toch maar vlotternaalden ook. En een gaskabel, die wat begint te rafelen. Als we toch bezig zijn, ook het oliemistschermpje in de carterontluchting, en de verwarming weer monteren.
grease up your baby for a ball on the hill
Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2023
Nu dacht ik toch echt dat alleen BMW boxers last hadden van tikkende gasklephuizenBlackbert wrote: ↑01 May 2023 13:29 .......................
Het messing busje in die link is dus uitgesleten, waardoor de achterste klep een beetje haar eigen ding kan doen. zwarte neerslag, in tegenstelling tot de voorste die proper is.
Naalden zien er ok uit, maar da's toch niet te verifiëren op het oog. Alle jets zijn open, membraan is heel, schuiven ok. De vlotternaald heeft een zwart lijntje maar niet ingesleten. Geen speling op de assen van de kleppen.
Nieuwe link bestellen, toch maar vlotternaalden ook. En een gaskabel, die wat begint te rafelen. Als we toch bezig zijn, ook het oliemistschermpje in de carterontluchting, en de verwarming weer monteren.
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla
Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2023
Het linkse knipperlicht terug op de ktm gehangen.
De max dat KTM dat zo ontwikkeld heeft dat dat niet zomaar afbreekt, maar gewoon terug te monteren is.
ondertussen ook mezelf ingepakt aangezien een landing maken op prikkeldraad niet zo snugger is... gelukkig maar enkele oppervlakkige schrammen
De max dat KTM dat zo ontwikkeld heeft dat dat niet zomaar afbreekt, maar gewoon terug te monteren is.
ondertussen ook mezelf ingepakt aangezien een landing maken op prikkeldraad niet zo snugger is... gelukkig maar enkele oppervlakkige schrammen
Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2023
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla
Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2023
Ik vind het altijd verschrikkelijk om mezelf zo te horen praten.
Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2023
zucht....
plasje onder de linkse poot van de ktm... en een vettige binnenpoot...
Dat na een weekend waar de CB1000R ook even wat zweterigheid vertoonde (maar evensnel terug verdween).
plasje onder de linkse poot van de ktm... en een vettige binnenpoot...
Dat na een weekend waar de CB1000R ook even wat zweterigheid vertoonde (maar evensnel terug verdween).
Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2023
Bij Harley noemen ze dat markeren van hun territorium
Wat doete gij toch altijd met uw moto’s? Zo laten zweten..
Das wel minder…
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.
Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2023
Allez Koeno
Gisteren eindelijk de side stand kill switch gemonteerd. Testrit geslaagd. De KTM gedraagt zich weer als vanouds, ready to race!
@Koeno, moesten uw en mijn achterrem niet eens vergeleken worden?
Gisteren eindelijk de side stand kill switch gemonteerd. Testrit geslaagd. De KTM gedraagt zich weer als vanouds, ready to race!
@Koeno, moesten uw en mijn achterrem niet eens vergeleken worden?
Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2023
Dat was het plan, marreuh, eerst vering laten fixen...
2keer pompen en er loop vorkolie naar beneden.
ondanks dat ik die van de CB1000R zelf gedaan heb, heb ik precies weinig zin om zelf aan die van de ktm te beginnen.
Ik overweeg om alles binnen te steken en veren ook op mijn gewicht te laten aanpassen...
vraag me enkel af of ik dan terug naar MotorTuningMol moet, of ik in de buurt kan blijven (Mototech? of iemand anders in de buurt).
khad gehoopt de 2fast ardennenrit met de ktm te doen... maar dat zal dus niet lukken.
2keer pompen en er loop vorkolie naar beneden.
ondanks dat ik die van de CB1000R zelf gedaan heb, heb ik precies weinig zin om zelf aan die van de ktm te beginnen.
Ik overweeg om alles binnen te steken en veren ook op mijn gewicht te laten aanpassen...
vraag me enkel af of ik dan terug naar MotorTuningMol moet, of ik in de buurt kan blijven (Mototech? of iemand anders in de buurt).
khad gehoopt de 2fast ardennenrit met de ktm te doen... maar dat zal dus niet lukken.
Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2023
Ge kunt uw vorkpoten perfect opsturen naar Mol. Binnen de week heb je er terug.
Of bij Mototech, zij zijn zeer bekwaam.
Of bij Mototech, zij zijn zeer bekwaam.
Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2023
En laat ze dan ineens een volledig onderhoud doen, met nieuwe glijbussen en zo.
grease up your baby for a ball on the hill
Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2023
Mol heeft sowieso alles in stock, het is hun hoofdactiviteit. Mototech levert ook zeker erg goed werk, maar hun service "hapert" af en toe. Dan zijn ze een lang weekend gesloten om te racen, of dan moeten ze twee weken wachten op een onderdeel, of je hoort een raar verhaal over het onderhoud van een TRX of 1200Tenere. Beetje vervelend voor de klant. Ze zijn maw niet zo constant.
Wat de aanpassing naar je gewicht betreft, zal Mol beter kunnen handelen denk ik.
Alles bij elkaar opgeteld, luister eens bij Mol.
Wat de aanpassing naar je gewicht betreft, zal Mol beter kunnen handelen denk ik.
Alles bij elkaar opgeteld, luister eens bij Mol.
- den Bullet
- Posts: 1484
- Joined: 23 Oct 2009 11:18
Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2023
Wij hebben de achterveer van de 900 SS destijds binnengebracht bij Aragosta Suspension Technics (Lindestraat 55, 1540 Herne).
Prima service en voor een schoon prijske.
Geen (eigen) website of FB-profiel; alleen een telefoonnummer (02 395 90 39).
Site van Aragosta Suspension Technics
Prima service en voor een schoon prijske.
Geen (eigen) website of FB-profiel; alleen een telefoonnummer (02 395 90 39).
Site van Aragosta Suspension Technics
Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2023
Ik wist dat er "gereedschap" bestaat om vuil vanonder een voorvorkdichting te verwijderen: https://www.allroadmoto.be/nl/sealmate- ... niger.html
Ongetwijfeld kan je dat namaken van bvb de harde en toch flexibele plastiek van dewelke de chocopotten van Boerinneke gemaakt zijn.
Probeert eventueel eerst dat eens, vooraleer grote kosten te doen.
Ergens anders suggereert iemand dit: "standaard toegepast truc, alleen dan met een plakbandje om de binnenpoot. plakbandje onder een hoek minimaal 1 volle omwenteling, vervolgens paar keer door de keerring op en neer laten gaan."
Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2023
Probleem is dat er onder de vork al een plasje stond.
en sindsdien hangt er een vodje onder dat ook al vettig staat.
Ik ben dus effectief al wat olie kwijt in de rechtse poot (niet de linkse dus zoals eerst gezegd).
dus lijkt mij dat ik sowieso iets moet doen aan het vork...
en sindsdien hangt er een vodje onder dat ook al vettig staat.
Ik ben dus effectief al wat olie kwijt in de rechtse poot (niet de linkse dus zoals eerst gezegd).
dus lijkt mij dat ik sowieso iets moet doen aan het vork...
Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2023
Dat is toch gewoon allemaal wat aanmodderen...Muug wrote: ↑30 May 2023 09:00 Ik wist dat er "gereedschap" bestaat om vuil vanonder een voorvorkdichting te verwijderen: https://www.allroadmoto.be/nl/sealmate- ... niger.html
Ongetwijfeld kan je dat namaken van bvb de harde en toch flexibele plastiek van dewelke de chocopotten van Boerinneke gemaakt zijn.
Probeert eventueel eerst dat eens, vooraleer grote kosten te doen.
Ergens anders suggereert iemand dit: "standaard toegepast truc, alleen dan met een plakbandje om de binnenpoot. plakbandje onder een hoek minimaal 1 volle omwenteling, vervolgens paar keer door de keerring op en neer laten gaan."
Een poot die lekt kan je alleen maar herstellen met nieuwe dichtingen.
Ik zou die gewoon zelf doen die vorkpoten en klaar. Is nu niet het moeilijkste werk.
Last edited by Stefke on 30 May 2023 12:40, edited 1 time in total.
Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2023
Goh, ik heb die van de CB1000R zelf gedaan,
2 hulptooltjes in elkaar moeten steken om het wat makkelijk te demonteren.
Het resultaat was best ok.
Is zeker het grootste/moeilijkste klusje niet, maar sta er toch niet om te springen.
kzou dan graag de vering op mijn gewicht laten aanpassen.
geen idee of ze dan ook iets aan de olie/oliedikte moeten doen om demping op vering af te stellen.
dus kortom: dan laat ik het liever gebeuren bij iemand met verstand van zaken.
'k geraakte telefonisch niet direct binnen bij mol, dus heb ze alvast een mailtje gestuurd.
vanavond ktm eerst eens deftig wassen, en dan beginnen demonteren.
2 hulptooltjes in elkaar moeten steken om het wat makkelijk te demonteren.
Het resultaat was best ok.
Is zeker het grootste/moeilijkste klusje niet, maar sta er toch niet om te springen.
kzou dan graag de vering op mijn gewicht laten aanpassen.
geen idee of ze dan ook iets aan de olie/oliedikte moeten doen om demping op vering af te stellen.
dus kortom: dan laat ik het liever gebeuren bij iemand met verstand van zaken.
'k geraakte telefonisch niet direct binnen bij mol, dus heb ze alvast een mailtje gestuurd.
vanavond ktm eerst eens deftig wassen, en dan beginnen demonteren.