Financieel plaatje

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
Post Reply
User avatar
F M
Posts: 5081
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Financieel plaatje

Post by F M »

Ik heb voor mezelf eens een excelleke gemaakt met de aan- en verkoopprijzen van mijn motoren.

Sinds 1998 heb ik ongeveer 68.500 euro uitgegeven voor de aankoop van mijn moto's, en heb ik ongeveer 40.500 euro teruggekregen van de verkoop. Op 21 jaar tijd heb ik dus een 28.000 euro uitgegeven. Enkel voor aankoop, ik houd hier geen rekening met onderhoud of bijkomende uitrusting.

Oftewel 1.333 euro per jaar.

Is dat veel? Ik vind van niet. Mijn vrouw daarentegen... :wall:

Het komt erop neer: ik vind dat ik me een nieuwe moto kan veroorloven. Mijn vrouw daarentegen... :wall:
I am confused. Oh no, maybe not!

Koeno
Posts: 3233
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Financieel plaatje

Post by Koeno »

Kortom, de KTM bijt in uw gat?

User avatar
't spook
Posts: 308
Joined: 03 Apr 2018 19:49

Re: Financieel plaatje

Post by 't spook »

maak voor uw vrouw eens een berekening hoeveel zij u per jaar kost
moogde ne moto kopen, nen auto en een zwembad in de tuin laten aanleggen

:stupid:
:? KMK :roll:

User avatar
Muug
Posts: 11817
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Financieel plaatje

Post by Muug »

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Ik heb vele jaren lang minutieus mijn uitgaven bij gehouden. Ge kunt daar een zeer schone auto mee kopen, of jarenlang zeer mooie reizen mee maken. Daarom dat ik daar simpelweg mee gestopt ben. Ik noteer wel nog, maar ik tel niet meer op.

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Financieel plaatje

Post by Davy78 »

't spook wrote: 26 Apr 2019 15:15 maak voor uw vrouw eens een berekening hoeveel zij u per jaar kost
moogde ne moto kopen, nen auto en een zwembad in de tuin laten aanleggen

:stupid:
... of buiten in het tuinhuis slapen

User avatar
F M
Posts: 5081
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Financieel plaatje

Post by F M »

Davy78 wrote: 26 Apr 2019 15:37
't spook wrote: 26 Apr 2019 15:15 maak voor uw vrouw eens een berekening hoeveel zij u per jaar kost
moogde ne moto kopen, nen auto en een zwembad in de tuin laten aanleggen

:stupid:
... of buiten in het tuinhuis slapen
:laughing: :laughing: :laughing:
Dat laatste dus :( :oops:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
't spook
Posts: 308
Joined: 03 Apr 2018 19:49

Re: Financieel plaatje

Post by 't spook »

dan zou ik mijne moto houden en een nieuwe vrouw zoeken :peepwall: :lipsrsealed2:
:? KMK :roll:

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Financieel plaatje

Post by Davy78 »

:roll:

User avatar
zappa
Posts: 4518
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Financieel plaatje

Post by zappa »

't spook wrote: 26 Apr 2019 16:38 dan zou ik mijne moto houden en een nieuwe vrouw zoeken :peepwall: :lipsrsealed2:
jaaaaa, ene die nog meer moto's koop dan 't ventje :mrgreen: of ene mee paarden... :lol:
sig nature

User avatar
Stefke
Posts: 2934
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Financieel plaatje

Post by Stefke »

't spook wrote: 26 Apr 2019 16:38 dan zou ik mijne moto houden en een nieuwe vrouw zoeken :peepwall: :lipsrsealed2:
:mrgreen:

Ik had mijn eerste midlifecrisis. En een voorstel; ofwel nam ik er een felle jonge koeketinne bij ofwel een tweede moto. Het werd een tweede moto, dat zou goedkoper zijn. Later kreeg ik onder mijn voeten omdat ik één van de moto's verkocht had... :roll:
Enfin, nu geen vrouw in huis, ondertussen wel een klein arsenaal moto's in de garage...
En die moto's, tja, ge kunt maar met ene tegelijk rijden... :roll:

User avatar
zappa
Posts: 4518
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Financieel plaatje

Post by zappa »

Stefke wrote: 26 Apr 2019 20:18
En die moto's, tja, ge kunt maar met ene tegelijk rijden... :roll:
euh is dat bij vrouwen anders ? :shock:
sig nature

User avatar
't spook
Posts: 308
Joined: 03 Apr 2018 19:49

Re: Financieel plaatje

Post by 't spook »

met een vrouw is alles anders...


:lipsrsealed2:
:? KMK :roll:

Jopet
Posts: 831
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Financieel plaatje

Post by Jopet »

F M wrote: 26 Apr 2019 13:54
Oftewel 1.333 euro per jaar.
Ik vrees dat ik daar iets boven zit....
F M wrote: 26 Apr 2019 13:54
Is dat veel? Ik vind van niet. Mijn vrouw daarentegen... :wall:
Op het gebied van aankopen van moto's en auto's heb ik ook zo'n heel vervelende vrouw....

De mijne vraagt steeds waarom heb je dat nodig, dan zeg ik één of andere onzinnige reden en gaan we samen naar de garage en koop ik wat ik wil....
F M wrote: 26 Apr 2019 13:54

Het komt erop neer: ik vind dat ik me een nieuwe moto kan veroorloven. Mijn vrouw daarentegen... :wall:
In die 19 jaar dat we samen zijn heb ik 4 nieuwe moto's en 1 occasie gekocht en daarnaast ook nog eens 3 nieuwe auto's en 4 occasies.
Maar mijn vrouw mag niet klagen want zij heeft van mij ook al 3 nieuwe fietsen gekregen! :rayof:

Langs de ene kant lijkt dit misschien wel plezant maar langs de andere kant is er ook geen rem, resultaat is dat ik koop wat ik goesting heb maar 0 euro op de bank staan heb, dus voor mijn bankrekening zou ik misschien beter een vrouw hebben als de jouwe Frans... :? Langs de andere kant geld op de bank brengt toch niets op dus kopen zou ik zeggen :ricky:

Groetjes,
Jopet
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: Financieel plaatje

Post by Marsman »

Muug wrote: 26 Apr 2019 15:37 :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Ik heb vele jaren lang minutieus mijn uitgaven bij gehouden. Ge kunt daar een zeer schone auto mee kopen, of jarenlang zeer mooie reizen mee maken. Daarom dat ik daar simpelweg mee gestopt ben. Ik noteer wel nog, maar ik tel niet meer op.
ik ook niet: dat doet Excel in mijn plaats

:laughing: :laughing: :laughing: :laughing: :laughing:
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

User avatar
den Bullet
Posts: 1481
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Financieel plaatje

Post by den Bullet »

Ik had min of meer mijn zinnen gezet op ne RE Interceptor, maar 't wordt ne nieuwen Dacia Dokker Van voor madam.
Dan komt er een einde aan 't over-en-weer gesleur met de Renault Trafic tussen Halle en Sint-Gillis :roll:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Financieel plaatje

Post by OzzePaa »

den Bullet wrote: 29 Apr 2019 08:31 Ik had min of meer mijn zinnen gezet op ne RE Interceptor, maar 't wordt ne nieuwen Dacia Dokker Van voor madam.
Dan komt er een einde aan 't over-en-weer gesleur met de Renault Trafic tussen Halle en Sint-Gillis :roll:
Dat is een vree schoon brommerke, ook mij gedacht :thumbsup: 8-) ... Past misschien just in zone Dokker :?: ;) :mrgreen:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1243
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Financieel plaatje

Post by TuttoTerreno »

F M wrote: 26 Apr 2019 13:54 Ik heb voor mezelf eens een excelleke gemaakt met de aan- en verkoopprijzen van mijn motoren.

Sinds 1998 heb ik ongeveer 68.500 euro uitgegeven voor de aankoop van mijn moto's, en heb ik ongeveer 40.500 euro teruggekregen van de verkoop. Op 21 jaar tijd heb ik dus een 28.000 euro uitgegeven. Enkel voor aankoop, ik houd hier geen rekening met onderhoud of bijkomende uitrusting.

Oftewel 1.333 euro per jaar.

Is dat veel? Ik vind van niet. Mijn vrouw daarentegen... :wall:

Het komt erop neer: ik vind dat ik me een nieuwe moto kan veroorloven. Mijn vrouw daarentegen... :wall:
sinds 2002, 5 motoren (waarvan 2 nieuwe boxers), totaal verschil aankoop - verkoop tussen de 11000 en de 12000.

Sinds 1995, 2 motoren extra, en mogen daar ook wat belgische franken bij, maar die brommers stonden niet op mijn naam noch op mijn rekening :mrgreen:

User avatar
Raketman
Posts: 1260
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Financieel plaatje

Post by Raketman »

Mijn madam heeft dat ongetwijfeld allemaal ergens bijgehouden, voornamelijk voor belastingstechnische redenen. Maar voor de rest lig ik daar nul komma nul van wakker. Als ik het graag zie en het is betaalbaar dan doet de rest er eigenlijk niet toe. Mijn madam is daarin eigenlijk een soort impulsremmer die mij 2 of soms 3 keer doet nadenken (en daar ben ik best wel blij mee :geek: anders stond de living ook al vol) maar mij carrément verbieden om iets te kopen heeft ze nog nooit gedaan...
Nil volentibus arduum

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Financieel plaatje

Post by Wipr »

Begin ik niet mee..... zou enkel tot de constatatie komen dat ik ondertussen een gyrocopter Calidus had kunnen kopen en bijhorend vliegbrevet. :roll:

Mijn vrouw heeft nooit geklaagd of gezaagd over het motorrijden of de hoeveelheid motoren die reeds gepasseerd zijn. Enkel beloven dat ik voorzichtig rijd. Elke keer opnieuw.
Voor de rest, goe vrouwke, nooit gezaag op de motoren of andere uitgaven gehad. :sweeet:
YOLO en wat voorbij is, is voorbij, als je er plezier van gehad hebt is t goe toch.

Uiteindelijk een kostenplaatje opmaken van wat het allemaal gekost heeft....... nadien onderhoud, extra aangekochte accessoires, motorkledij, beetje gereedschap, een ditje hier en daar, al de taksen en belastingen, verbruik,.......

Kost idd een hoop geld en al zeker als het puur als hobby is.

Post Reply