Een BLEIT-topic voor iedereen - 2026
Re: Een BLEIT-topic voor iedereen - 2026
De bijnieren zijn uw hormonenfabriekskes. Als die haperen, kan er vanalles mislopen met de rest van uw lijf. Niet om mee te lachen denk ik.
what would Tom do?
"vaak na langdurige stress of burn-out" 
Te lang te veel over mijn grenzen geweest...
Vééél vertragen in vanalles
Merci.
Keep going
Join the club.
Ik denk dat de meerderheid van de gewone werknemers al jaren zwaar over hun grenzen gaat, door de besparingen, door minder en minder mensen in je team, en meer en meer taken, en je neemt dat erbij, en erbij, en erbij, en dan als alles werkt dan komt er een compleet nieuw IT-systeem vol bugs en alles draait in de soep maar alles moet blijven draaien....
Mijn job is helemaal ok, nog 7 jaar te gaan en dat is ook best ok.Muug wrote: ↑23 Feb 2026 16:47 Join the club.![]()
Ik denk dat de meerderheid van de gewone werknemers al jaren zwaar over hun grenzen gaat, door de besparingen, door minder en minder mensen in je team, en meer en meer taken, en je neemt dat erbij, en erbij, en erbij, en dan als alles werkt dan komt er een compleet nieuw IT-systeem vol bugs en alles draait in de soep maar alles moet blijven draaien....én als ge daarenboven dan nog eens uw job tegen uw zin doet....
![]()
De rest van het leven, tjah... tis een zot circus soms hé.
De rem is moeilijk te vinden soms maar nu is t écht wel zo hoor.
AI zal t wel oplossen (haha)(maar mijn lijf niet tenzij die medbeds maar soit)...
De "gemiddelde" werkmens is vaak de pineut idd
Keep going
- TuttoTerreno
- Motorzot
De remmen aan de voituur moeten worden vervangen, vooral vanachter klappert het sinds enige tijd.
Blijkbaar een grote job bij dergelijke Ford camionettes met de grootste remschijven, zelfs bij een vrije garage hier gaat het makkelijk in de vier cijfers kosten.

Blijkbaar een grote job bij dergelijke Ford camionettes met de grootste remschijven, zelfs bij een vrije garage hier gaat het makkelijk in de vier cijfers kosten.
Is er daar nergens in de buurt iemand die dat voor een kleine prijs kan vervangen? Zo iemand die de nationale taal niet echt machtig is? Die mannen zijn altijd een pak goedkoper.
- den Bullet
Mijne garagist is ne kleine zelfstandige met een garage waar er maximum 2 wagens binnen kunnen. Levert prima werk voor niet veel geld. En 't is al jarenlang ne goeie kameraad

- TuttoTerreno
- Motorzot
tja, het was redelijk dringend, het rammelde en kletterde aan de achteras teveel om gezond te zijn.
Bij de officiële dealer moet ge redelijk lang op voorhand boeken, want de "transit brug" is altijd bezet. En de originele Ford transit remschijven hebben geen al te beste reputatie. Gezien ze blijkbaar even rap wegsmelten gelijk de remblokken.
Dus ja, ik was eigenlijk content dat ze me bij een niet dealer werkplaats hier om de hoek rap konden verderhelpen met TRW/Brembo gerief.
Ik weet nu waarom die veel tijd hebben in hun agenda. Materiaalkost was redelijk normaal, aantal werkuren daarentegen woeker. En nog wat andere truuken van de foor.
Soit, zo leer je dus waar je niet moet gaan.
(ik ga de komende werkzaamheden aan m'n voertuigen in midden Italië laten doen, alwaar de werkuren minder van de pot gerukt zijn)
Bij de officiële dealer moet ge redelijk lang op voorhand boeken, want de "transit brug" is altijd bezet. En de originele Ford transit remschijven hebben geen al te beste reputatie. Gezien ze blijkbaar even rap wegsmelten gelijk de remblokken.
Dus ja, ik was eigenlijk content dat ze me bij een niet dealer werkplaats hier om de hoek rap konden verderhelpen met TRW/Brembo gerief.
Ik weet nu waarom die veel tijd hebben in hun agenda. Materiaalkost was redelijk normaal, aantal werkuren daarentegen woeker. En nog wat andere truuken van de foor.
Soit, zo leer je dus waar je niet moet gaan.
(ik ga de komende werkzaamheden aan m'n voertuigen in midden Italië laten doen, alwaar de werkuren minder van de pot gerukt zijn)
Ja. Die loonkosten... een officiële Skodagarage is in Litouwen ook echt veel goedkoper. We hebben daar eens een wiellager moeten laten vervangen.
In Brugge mogen ze vanaf 1 april '26 gasboetes innen voor overschrijden van de max snelheid (30 & 50 zones) met max 20 km/u, het stadbestuur geeft onmiddellijk bekend gemaakt een 2de mobiele flitser aan te kopen om meer controles uit te voeren om de verkeersveiligheid te verhogen.....
M.a.w. als ze niet zelf mochten innen was er echter wel genoeg verkeersveiligheid met 1 mobiele camera.
Ze hebben trouwens berekend 1.500.000 € a 2.000.000 te kunnen bijschrijven in de begroting want ze verwachten 40.000 gasboetes te kunnen innen. Zal leuk worden in Brugge.....
M.a.w. als ze niet zelf mochten innen was er echter wel genoeg verkeersveiligheid met 1 mobiele camera.
Ze hebben trouwens berekend 1.500.000 € a 2.000.000 te kunnen bijschrijven in de begroting want ze verwachten 40.000 gasboetes te kunnen innen. Zal leuk worden in Brugge.....
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT
Vrijdag wou ik nog posten in het "juich topic" omdat ik voor en 2e keer een goed bod had op de KTM.
maar minder dan 24h later wordt het een "bleit topic" want terwijl ik positief reageerde had de mogelijkse kopere al een tenere gekocht...
zaterdagmiddag had ik nog een "spreekwoordelijk" afscheidsritje gedaan.
Ik was mentaal klaar om hem te verkopen.
Nu is de pendulum 100% de andere kant op: nu wil ik hem niet meer verkopen precies
maar minder dan 24h later wordt het een "bleit topic" want terwijl ik positief reageerde had de mogelijkse kopere al een tenere gekocht...
zaterdagmiddag had ik nog een "spreekwoordelijk" afscheidsritje gedaan.
Ik was mentaal klaar om hem te verkopen.
Nu is de pendulum 100% de andere kant op: nu wil ik hem niet meer verkopen precies
Ik vind dat niet abnormaal. Als ik een tweedehands voertuig zoek, vind ik ook meerdere mogelijkheden, en bied ik op verschillende in de hoop dat er minstens iemand positief reageert. En dan vergelijk ik die en maak ik mijn keuze.
En dat is niet alleen met voertuigen zo.
I am confused. Oh no, maybe not!
Ja/Nee, ik vind het niet compleet abnormaal, maar voor mij als verkoper is het zuur... De 990 ligt niet goed in de markt momenteel
dus elk bod is meer dan welkom momenteel
dus elk bod is meer dan welkom momenteel
Ik heb lang en veel spijt gehad dat ik de mijne ooit verkocht heb. Maar sedert de upgrade op mijn AT die ik mezelf cadeau gedaan heb vorige zomer is het sterk geminderd. En ik zou trouwens ook niet weten in welk hoekje ik die nog moet proppen
...
Nil volentibus arduum
Hmm je was quite happy toch met je AT en blij dat je van de 990 af was ?
Keep going
Er ligt volgens mij niks goed in de markt tegenwoordig
Ik denk ook dat meer en meer mensen geen ouwe motorfiets meer willen kopen vanwege de korte levertijd van nieuwe onderdelen. Europa heeft daar zoals steeds een erg foute beslissing genomen. En, "oud", is dus tegenwoordig meer dan 10 jaar. Wat toch echt nog jong is eh.
Van twee merken weet ik al dat er niet lang onderdelen beschikbaar blijven: KTM en Ducati.
Voor de luchtgekoelde BMW boxers worden er dan weer talloze nieuwe witte producten-onderdelen gemaakt. Maar wie kan dat wat schelen dat er geen BMW-logo opstaat? Als je boxer maar kan rijden!
Maar hoe 't zit met onderdelen voor 20-30-jaar oude Honda's en andere Japanners weet ik helemaal niet. Heeft iemand hier daar een zicht op?
Ik denk ook dat meer en meer mensen geen ouwe motorfiets meer willen kopen vanwege de korte levertijd van nieuwe onderdelen. Europa heeft daar zoals steeds een erg foute beslissing genomen. En, "oud", is dus tegenwoordig meer dan 10 jaar. Wat toch echt nog jong is eh.
Van twee merken weet ik al dat er niet lang onderdelen beschikbaar blijven: KTM en Ducati.
Voor de luchtgekoelde BMW boxers worden er dan weer talloze nieuwe witte producten-onderdelen gemaakt. Maar wie kan dat wat schelen dat er geen BMW-logo opstaat? Als je boxer maar kan rijden!
Maar hoe 't zit met onderdelen voor 20-30-jaar oude Honda's en andere Japanners weet ik helemaal niet. Heeft iemand hier daar een zicht op?
De Africa Twin die ik heb heeft ook al heel wat rubbertjes die niet meer voorradig zijn.
Voordeel als een motor een cult-motor is? Dan zijn er genoeg mensen met interesse om onderdelen na te maken?
Ik heb bv weet dat er enkele liefhebbers bepaalde rubber ringen aan't 3d printen zijn.
Maar hoe lang zo'n cult status voldoende gaat zijn voor piraat stukken, geen idee...
Voordeel als een motor een cult-motor is? Dan zijn er genoeg mensen met interesse om onderdelen na te maken?
Ik heb bv weet dat er enkele liefhebbers bepaalde rubber ringen aan't 3d printen zijn.
Maar hoe lang zo'n cult status voldoende gaat zijn voor piraat stukken, geen idee...