Ik heb hier nog ne Zumo XT liggen die nooit meer gebruikt zal worden.
Als het niet héél dringend is, kan ik die nog wel opsturen.
IK WIL NAAR ZWITSERLAND!
Re: IK WIL NAAR ZWITSERLAND!
Ooit, misschien, eventueel wil ik wel eens naar Zwitserland. Dit jaar is het dus niet gelukt. We zijn inmiddels een paar dagen verder en ik begin het te verteren.
De eerste dag was mislukt door het verlies van mijn Zumo. Ik had dan de Zumo van Wim te leen gekregen. Je weet wel, Wim, die niet naar Zwitserland wil omdat hij niet zo traag wil rijden. Duizendmaal dank, Wim. Het plan was dus om dan zaterdag in één ruk naar mijn 2e hotel te rijden. 733 km, waarvan de eerste 600 km ongeveer snelweg waren. Ik vertrek zaterdagmorgen om 7u15, zodat ik nog enige tijd kan genieten van niet-tropische temperaturen. Ik check regelmatig onder het rijden of de Zumo nog vastzit. Alles gaat goed. Ik doe een eerste stop om een flesje water uit de topkoffer te halen.
Euhhh, waar is mijn sleutel? Die zit niet in mijn tanktasje en ook niet in mijn broekzak?
...
Ik had die sleutel thuis 'even' op mijn zadel achteraan gelegd voor ik mijn motorbroek aandeed. En daarna dat natuurlijk totaal vergeten.
Ergens is die sleutel dus van mijn motor gevallen. Daar sta ik dus. Geen koffer open te krijgen, motor kan niet meer starten... En natuurlijk had ik de reservesleutel thuis gelaten, want ik ben nog nooit de sleutel kwijtgeraakt. Ik bel in paniek naar huis, zodat vrouw en zoon kunnen kijken of die sleutel niet vlakbij ergens gevallen is. Als ze hem vinden kunnen ze hem misschien naar mij brengen. Natuurlijk is die nergens te vinden. Ik ben achteraf ook nog eens heel zorgvuldig gaan zoeken van bij mij thuis tot 200 meter op de oprit van de snelweg. Neen die is niet te vinden, hij moet ergens op de snelweg eraf gevallen zijn.
Tijdens de zoekactie van mijn geliefden dacht ik er plots aan dat de motor wel te starten is met een persoonlijke code. Daardoor kon ik tenminste terug naar huis rijden. Ik kom weer thuis tegen de middag. Ik zou eventueel nog opnieuw kunnen vertrekken met de reserveslautel, maar op dat moment zag ik het niet meer zitten. Het was ondertussen al weer pokkeheet en het zou nog warmer worden. Op een veilige manier tot bij mijn 2e hotel geraken zat er niet meer in. Ik zou eventueel nog zo ver mogelijk kunnen rijden en dan een hotel zoeken om dan zondag naar het derde hotel te rijden. Maar ik kon me daar niet meer toe brengen. Ik ben bij Ducati Aarschot dan maar een nieuwe sleutel gaan bestellen, en heb alle bagage van mijn motor gehaald.
Het eerste feit (GPS) was al stom, maar het verliezen van de sleutel was echt wel ultra stupide. Volledig mijn eigen schuld.
Eén lichtpuntje toch. Wim en ik vertrekken donderdag voor 4 daagjes naar Sauerland. Als ik geen stommigheden meer uithaal.
Voilà, lach me maar eens goed uit, ik heb het verdiend.
De eerste dag was mislukt door het verlies van mijn Zumo. Ik had dan de Zumo van Wim te leen gekregen. Je weet wel, Wim, die niet naar Zwitserland wil omdat hij niet zo traag wil rijden. Duizendmaal dank, Wim. Het plan was dus om dan zaterdag in één ruk naar mijn 2e hotel te rijden. 733 km, waarvan de eerste 600 km ongeveer snelweg waren. Ik vertrek zaterdagmorgen om 7u15, zodat ik nog enige tijd kan genieten van niet-tropische temperaturen. Ik check regelmatig onder het rijden of de Zumo nog vastzit. Alles gaat goed. Ik doe een eerste stop om een flesje water uit de topkoffer te halen.
Euhhh, waar is mijn sleutel? Die zit niet in mijn tanktasje en ook niet in mijn broekzak?
...
Ik had die sleutel thuis 'even' op mijn zadel achteraan gelegd voor ik mijn motorbroek aandeed. En daarna dat natuurlijk totaal vergeten.
Tijdens de zoekactie van mijn geliefden dacht ik er plots aan dat de motor wel te starten is met een persoonlijke code. Daardoor kon ik tenminste terug naar huis rijden. Ik kom weer thuis tegen de middag. Ik zou eventueel nog opnieuw kunnen vertrekken met de reserveslautel, maar op dat moment zag ik het niet meer zitten. Het was ondertussen al weer pokkeheet en het zou nog warmer worden. Op een veilige manier tot bij mijn 2e hotel geraken zat er niet meer in. Ik zou eventueel nog zo ver mogelijk kunnen rijden en dan een hotel zoeken om dan zondag naar het derde hotel te rijden. Maar ik kon me daar niet meer toe brengen. Ik ben bij Ducati Aarschot dan maar een nieuwe sleutel gaan bestellen, en heb alle bagage van mijn motor gehaald.
Het eerste feit (GPS) was al stom, maar het verliezen van de sleutel was echt wel ultra stupide. Volledig mijn eigen schuld.
Eén lichtpuntje toch. Wim en ik vertrekken donderdag voor 4 daagjes naar Sauerland. Als ik geen stommigheden meer uithaal.
I am confused. Oh no, maybe not!
- Schussboelie
Oooh!!! Wat een zonde!!!
If you're not living on the edge, you're taking up too much space
op een later tijdstip wil ik daar wel eens mee lachen, maar nu vind ik het vooral heel zuur voor jou...
Geniet alleszins van de 4 daagjes Sauerland en volgende keer moet Wim mee naar Zwitserland he... blijkbaar is hij toch een soort van geluksbrenger voor jou?
Geniet alleszins van de 4 daagjes Sauerland en volgende keer moet Wim mee naar Zwitserland he... blijkbaar is hij toch een soort van geluksbrenger voor jou?
Man man man, wat een mens toch allemaal kan tegenkomen, maar lachen gaan we niet doen, vooral veel rijplezier in het mooie Sauerland!F M wrote: ↑29 Jun 2026 17:06
Ondanks mijn zware tegenslag in Oostenrijk heb ik toch een stukje Zwitserland gezien

Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT
- TuttoTerreno
- Motorzot
Geeft de motor geen fout melding "sleutel buiten bereik" of zo?
Ja, wanneer je hem wil starten. Eens aan het rijden is de sleutel niet nodig, en krijg je geen melding.
I am confused. Oh no, maybe not!
FM toch wat een pech!
Daar valt niks mee te lachen.
Pffffff zo malchance zeg.
Daar valt niks mee te lachen.
Pffffff zo malchance zeg.