Koeno wrote: ↑08 Dec 2025 11:36
Muug wrote: ↑08 Dec 2025 11:30oedatte?
Omdat 2025 binnen 23 dagen voorbij is...
Maar ge kunt dan wel nog altijd plannen maken voor 2026
Oesje.
Waarom....
- zeer zachte, vloeiende haast carburator-aanvoelende gashendelreactie. Zeldzaam!
- zeeeeeer soepel blokje, dat van hele lage toeren tot hoog erg soepel reageert
- vering een pak beter dan bij de CFMoto 450 MT, met name bij smerige harde putten. Bij de MT zat de demping meteen toe, zowel ingaand als uitgaand, met harde klap in de kont en de rug (je kan niet altijd rechtstaan). Bij de Enfield werd de put geabsorbeerd zoals het hoort. Uit- en ingaande demping waren mooi in balans trouwens.
- heel stabiel tijdens offroadrijden. Mijn CRFkes (en ook de T7 die ik gereden had) wijkten bij elke graspol van hun lijn af
- er waren absoluut geen trillingen tijdens mijn testritjes
- indrukwekkende zware zeer rotsachtige parcours worden blijkbaar feilloos verwerkt (check Motorcycle Adventure Dirtbike TV), perfect, dan hoef ik dat niet op voorhand te testen
- moto voelt volwassen aan, hij voelt als een echte moderne moto aan en niet als een brommer zoals de 411.
- echt gemakkelijk met beide voeten aan de grond, iets wat ik tijdens haast al mijn offroadreizen meerdere keren heb gemist
- de prijs
- omdat ik absluut geen ktm meer wou (Tutti, ik ben nooit vergeten hoe uw zoontje op zijn yamaha kon blijven crossen en crossen terwijl de ktm-eigenaars vooral sleutelden terwijl hun kroost er beteuterd op stond te kijken)
- omdat een CFMoto véél te veel plastiek heeft die bij valpartijen kan breken
- omdat zelfs ik als eeuwige twijfelaar ooit eens een knoop moet doorhakken. Er komt tegenwoordig zoveel nieuws op de markt! Die Rieju 307, die nieuwe suzuki DRZ, die nieuwe Kawasaki 300 cc Adventure... 't is te zot voor woorden wat er allemaal op de markt is. Maar echt jong, ik ga niet blijven wachten. Plus, de meeste van die nieuwe zijn hoog op hun poten. Dat vooral wou ik niet meer.
- het merk bestaat al bijna honderd jaar? Plus een dealer op een half uur van mijn deur (Bike Parts).
Ge ziet, véél redenen.