Het is gebeurd...
Re: Het is gebeurd...
proficiat Muug en Muugin (of is het Muuges, Muugerin?)! 
Proficiat met de aankoop, en vooral heel veel rijplezier!!!
40 jaar geleden, miljaar we worden oud 
Eerste nieuwe moto? Dan begin ik te denken, dat was in 1985..... das 40 jaar geleden
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT
- den Bullet
In mijn leven maar twee nieuwe gekocht: mijnen eersten (Puch Skytrack) en mijne laatsten (Soes VanVan).
Ik veronderstel dat ne rollator daar niet tussen past ...
(maar zover zijn we ng ni
)
Ik veronderstel dat ne rollator daar niet tussen past ...
(maar zover zijn we ng ni
Nu je het zegt. Ik heb nog nooit een nieuwe moto gekocht, en ik ben hier stilaan toch de ouderdomsdeken.
De Duc had wel maar iets meer dan 1000 km op de teller en de FJR 4000 km, dat is toch bijna nieuw
De Duc had wel maar iets meer dan 1000 km op de teller en de FJR 4000 km, dat is toch bijna nieuw
I am confused. Oh no, maybe not!
Mijn excuus is dat er van de 450 geen tweedehandse te vinden waren. 
"Koeno wrote: ↑10 Dec 2025 12:47Excuses Michel!
Al sinds 17 oktober te koop.![]()
https://www.2dehands.be/v/motoren/motor ... malayn-450
Niet meer te koop:
Volg de reden op insta: lost_gaul
"
Keep going
Wie zet dat nu ook onderaan zijn advertentie om terwijl zijn motor te koop te laten staan... man man man
Wel, ja, dus...
Trouwens, in Peer, of all places... geen idee of ze daar in Zele dan garantie zouden willen geven.
Alle, een iets latere proficiat met de aankoop
Ik ben curieus wat uw ervaring ermee gaat zijn op langere termijn
Ik ben curieus wat uw ervaring ermee gaat zijn op langere termijn
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.
In hoeveel weken tel je?
De weddenschappen gaan nu in.
De weddenschappen gaan nu in.
Veel plezier ermee !!
Ziet er knap uit
Ziet er knap uit
Mijn handvatten waren dood, dus vervangen door deze: Louis-Koso. Tot volle tevredenheid in de storm op Ijsland. Die van Saito hebben nu blijkbaar ook 5 standen, maar dt vierkant bakske moet dan weer ergens binnen bereik komen. Die ring van de Koso komt tussen handvat en knoppenwinkel.Muug wrote: ↑08 Dec 2025 10:22 De 450 om juist te zijn![]()
Kamet White om exact te zijn.
Die twee traliewerken links en rechts van de tank kunnen er trouwens gemakkelijk afgeschroefd worden.
Die dingen zitten daar voor de show. Nutteloze kilo's.
En bij een val stampen ze blutsen in de tank.
Hoogstwaarschijnlijk Acerbis carterbescherming. Goed merk, goede plastiek, redelijke prijs en zeer goede bescherming van de onder- en zijkant van het motorblok.
Stuurkappen moet ik nog eens onderzoeken. Misschien Acerbis, maar ik ben nog niet overtuigd.
Barkbusters al zeker niet.
Qua handvatverwarming weet ik het ook nog niet. Momenteel 30% korting op Oxford, dus 70€ ipv 100, maar bij Louis.be zijn die van Saito eigenlijk wel een pak goedkoper!
Iemand ervaring met die laatste?
Acerbis lijkt mij geen slechte deal voor de bescherming. Misschien de crankcase 'deksels' nog bij de plaat voegen? Stuurkappen van Acerbis hebben hier al teen en tander opgevangen, zonder problemen.
what would Tom do?
- duibhce Kaelann
Heb ook Koso heated grips op de Ten zitten. Werkt uitstekend
En de controls zitten heel mooi weggewerkt in het handvat zelf
En de controls zitten heel mooi weggewerkt in het handvat zelf
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Ondertussen hvv bijbesteld, vanwege de garantie mag ik die niet zelf monteren. 't is eens iets anders. Nu ja, ze passen de kabelboom aan, zodat ze achter het contact zitten. Is wel zo handig.
Idem met cruise control. Jawel, sinds ik dat heb leren kennen op mijn vorige R1200RS mis ik dat. Doorbloeding van mijn handen lijkt tegenwoordig ook wel minder te zijn dan pakweg twintig jaar geleden, dus dankzij die CC kan ik mijn rechterhand eens "los" schudden. 't is dus wegens medische reden en niet vanwege de luxe.
Idem met cruise control. Jawel, sinds ik dat heb leren kennen op mijn vorige R1200RS mis ik dat. Doorbloeding van mijn handen lijkt tegenwoordig ook wel minder te zijn dan pakweg twintig jaar geleden, dus dankzij die CC kan ik mijn rechterhand eens "los" schudden. 't is dus wegens medische reden en niet vanwege de luxe.
Nog geen papieren gezien trouwens. 't gaat ne scherpe worden om die moto nog dit jaar hier en ingeschreven te krijgen, denk ik zo.
Ja, zelfs de ouwe motards die zweren bij simpele techniek beginnen CC te appreciëren.
Voor mij was dat een absolute noodzaak op de motor, om de snelwegkilometers comfortabel af te kunnen werken. Eens ik dat gehad heb, wilde ik het niet meer missen.
I am confused. Oh no, maybe not!
Geen flauw idee of dat erop zit 
- TuttoTerreno
- Motorzot