Jopet

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
Post Reply
F M

Jopet

Post by F M »

F M wrote: 21 Jun 2026 19:42 Naar jaarlijkse gewoonte heb ik weer de cols opgelijst die op het menu staan.
Jopet maakt ook altijd zo een lijstje. Maar het valt me op dat we al een tijdje niets meer van hem gehoord hebben? :dontknow:
I am confused. Oh no, maybe not!

Jopet

Re: Jopet

Post by Jopet »

F M wrote: 21 Jun 2026 19:47
F M wrote: 21 Jun 2026 19:42 Naar jaarlijkse gewoonte heb ik weer de cols opgelijst die op het menu staan.
Jopet maakt ook altijd zo een lijstje. Maar het valt me op dat we al een tijdje niets meer van hem gehoord hebben? :dontknow:
Daar is helaas een goede reden voor, dit was ons verblijf de 2de dag in Oostenrijk deze week :(

Image
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

Koeno

Post by Koeno »

How man, wat is er gebeurd?
Veel beterschap!!

Muug

Post by Muug »

Jopet wrote: 21 Jun 2026 21:08
F M wrote: 21 Jun 2026 19:47
Daar is helaas een goede reden voor, dit was ons verblijf de 2de dag in Oostenrijk deze week :(

Image
Jopet, dat is een selfie die we niet graag zien hoor. :(
Alles komt toch wel goed?

F M

Post by F M »

Ik was al bang dat er iets mis was. Hopelijk komt alles goed, Jo.

Jopet

Post by Jopet »

Heel klassiek ongeval, iedereen kent wel iemand die dit al voor gehad heeft.
Op een gewone baan wilt een oudere dame met haar auto vanop een soort parkeerstrook naast de rijbaan de weg oversteken naar het ander baanvak en had ons niet gezien. :wall:
Ik reed op dat moment 60 km/u wat daar de max toegelaten snelheid was, probeerde haar nog te ontwijken maar raakte haar toch links vooraan.... en het volgend moment lig je daar beiden op de andere rijstrook.
Gelukkig geen tegenkomend verkeer anders had er hier misschien een heel andere tekst gestaan. Van mij vallen de verwondingen uiteindelijk mee maar mijn vrouw is er erger aan toe.
Ik ben blijkbaar met mijn rechterbeen ergens tegenaan gevlogen of blijven hangen en dan over kop gegaan, ik wilde rechtstaan om tot mijn vrouw te gaan die wat verder lag en het uitriep van de pijn, maar dat ging niet omdat ik voelde dat dit geen normale pijn was, binnenkant van mijn been en rug deden heel veel pijn, achteraf gezien zijn het gelukkig maar kneuzingen van de ribben aan de rugzijde en spier/pees pijnen door de verkeerde bewegingen van mijn been, niets gebroken of gescheurd. Rechtstaan, wandelen, auto rijden lukt allemaal, slapen en dus platliggen is een ander verhaal, maar dat komt wel goed.
Helaas komt mijn vrouw er zo gemakkelijk niet vanaf, gebroken pols en pink links, zware verstuiking pols rechts, 2 tanden afgebroken en frameprothese kapot en schaafwonden aan kin en lippen. Morgen moeten we in Brugge naar de kliniek want Petra moet geopereerd worden aan haar pols.
Onze beschermende kledij heeft wel schaafwonden vermeden, die hebben waar ze konden hun werk prima gedaan.
Over de aansprakelijkheid is geen discussie, wij zijn ook verhoord als slachtoffer terwijl tegenpartij verdacht wordt van "Onopzettelijk toebrengen van lichamelijk letsel in het wegverkeer".
Gps en motorsleutels waren in bewaring genomen door politie, eerst dacht ik om mijn snelheid te controleren op de gps, wat op zich geen probleem was voor mij, neen zei de agente, ze doen dit uit veiligheid omdat sleutels en gps anders durven verloren geraken... Voor haar was er geen aanleiding tot controle van gps omdat de situatie voor zichzelf sprak.
Bij het afhalen van de moto een paar dagen later dacht ik een perte totale te zien maar schade lijkt enorm mee te vallen, de valbaren hebben zeer veel opgevangen en dus extra schade vermeden. Zonder de kapotte zijkoffer zie je vanop enkele meters eigenlijk niets opvallend. Wel heb ik de motor niet gestart en weet ik ook niet of de vorken schade geleden hebben, ik laat dit over aan de garagist.
Maar uiteindelijk is die motor bijzaak, dat zijn dingen die vervangen kunnen worden, laten we vooral hopen dat ons Petra weer de oude wordt.....

F M

Post by F M »

Het zal er voor Petra op dit moment misschien niet zo goed uitzien, maar ik vertrouw erop dat ze in goede handen is, en dat alles uiteindelijk wel weer in orde zal komen.

Snelle beterschap voor beiden.

Koeno

Post by Koeno »

Veel beterschap en hopelijk een zeer spoedig herstel voor Petra en jezelf!
Hopelijk is het seizoen nog niet helemaal om zeep hierdoor :(

Muug

Post by Muug »

Aiaiai (en néé, géén Puerto Rico). :lipsrsealed2:
Wat een geluk bij een - letterlijk - ongeluk! :o
Vreemd toch dat een duo in veel situaties zwaarder gewond geraakt. (jawel, sla er de statistieken maar eens op na).

Ik wens jullie beiden veel beterschap.

Schussboelie

Post by Schussboelie »

Wat een jammerlijke historie @Jopet.
Voor beiden veel beterschap gewenst in ieder geval.
En naast het fysieke, hopelijk ook zonder al te veel mentaal trauma.
Zo een crash, zeker als je zelf niet de oorzaak bent, kan je wel even meeslepen.

Mogen we aan de hand van de gelaatsverwondingen van Petra afleiden dat ze met een jethelm of open systeemhelm reed?
Indien ja, toch weer iets om over na te denken. IK rijd in de zomer heel vaak met open systeemhelm...
Muug wrote: 22 Jun 2026 09:29Vreemd toch dat een duo in veel situaties zwaarder gewond geraakt. (jawel, sla er de statistieken maar eens op na).
Zo vreemd lijkt me dat niet.
Niet alleen heeft de passagier doorgaans toch minder houvast en stabiliteit dan de piloot, je kan ook veel minder anticiperen.
Je ziet alles later en je weet ook niet wat de bestuurder zelf gaat doen.
Last edited by Schussboelie on 23 Jun 2026 14:00, edited 1 time in total.
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

Jopet

Post by Jopet »

Schussboelie wrote: 22 Jun 2026 09:54
Mogen aan de hand van de gelaatsverwondingen van Petra afleiden dat ze met een jethelm of open systeemhelm reed?
Indien ja, toch weer iets om over na te denken. IK rijd in de zomer hel vaak met open systeemhelm...
Helaas heb je gelijk Schussboelie, een jethelm, dat is ook iets dat ondertussen al besproken is hier thuis.
Eén van de redenen, eigenlijk "haar eigen reden" om voor een jethelm te kiezen was dat ze niet steeds haar helm moest afzetten om een sigaretje te kunnen roken bij een korte stop.... en nu weten we dus ook zeker dat roken slecht is voor de tanden :(

Stoffel

Post by Stoffel »

Wow, dat was effe slikken. Veel beterschap gewenst voor beide.

Dat van de gps had ik nogal gehoord, de sleutels niet..
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

zappa

Post by zappa »

:o Hola zeg ! Maar toch wel wat chance bij een ongeluk, 't kon vele erger geweest zijn :shock:

Vlug herstel aan jullie beiden en niet te veel vervelende pijn alsof er een vrachtwagen over je gereden heeft.

Hopelijk kan je nog een inhaal vakantie regelen, zodat je nog van een ontspannen zomer kan genieten!

Beste !
sig nature

TuttoTerreno
Motorzot

Post by TuttoTerreno »

:shock:
Wat een tegenslag...

Ik wens jullie een spoedig herstel.

Muug

Post by Muug »

Jopet wrote: 22 Jun 2026 20:10 Eén van de redenen, eigenlijk "haar eigen reden" om voor een jethelm te kiezen was dat ze niet steeds haar helm moest afzetten om een sigaretje te kunnen roken bij een korte stop....
Dat kan ook perfect met een opgeklapte systeemhelm hoor. :thumbsup:

Droopy

Post by Droopy »

Geen leuk bericht om te lezen Jopet.
Hopelijk een goed en spoedig herstel voor jullie beiden.

petervdc

Post by petervdc »

wowww seg

Snel beter aan beide !!!

(ik rij altijd met gesloten systeemhelm, omdat ik idd ook al zo'n verhalen hoorde).

Courage !!
Keep going

petervdc

Post by petervdc »

Jopet wrote: 21 Jun 2026 23:19 Heel klassiek ongeval, iedereen kent wel iemand die dit al voor gehad heeft.
Op een gewone baan wilt een oudere dame met haar auto vanop een soort parkeerstrook naast de rijbaan de weg oversteken naar het ander baanvak en had ons niet gezien. :wall:
Ik reed op dat moment 60 km/u wat daar de max toegelaten snelheid was, probeerde haar nog te ontwijken maar raakte haar toch links vooraan.... en het volgend moment lig je daar beiden op de andere rijstrook.
Ook voorgehad 10j geleden of zo, twas e oud mannetje.
"niet gezien meneer"...

"heb je wel gekeken ?"

Alle kledij kapot, serieuze schavingen op mijn (gelukkig gesloten) helm, ikke wat blauwe plekken, moto ook perto.
Sjans hebben soms...
Keep going

petervdc

Post by petervdc »

Schussboelie wrote: 22 Jun 2026 09:54 Niet alleen heeft de passagier doorgaans toch minder houvast en stabiliteit dan de piloot, je kan ook veel minder anticiperen.
Dat moet heel scary voelen toch ?
Gaan crashen en zelf niks kunnen doen... gewoon zitten en tjah crashen dan
Keep going

Jopet

Post by Jopet »

petervdc wrote: 07 Jul 2026 16:05
Schussboelie wrote: 22 Jun 2026 09:54 Niet alleen heeft de passagier doorgaans toch minder houvast en stabiliteit dan de piloot, je kan ook veel minder anticiperen.
Dat moet heel scary voelen toch ?
Gaan crashen en zelf niks kunnen doen... gewoon zitten en tjah crashen dan
Tjaha Peter, het is een beetje zoals Schussboelie schrijft, ik denk dat in de meeste gevallen de passagier niet beseft wat er aan het gebeuren is tot die daarna ergens op de grond ligt.... :dontknow:
Zelf als bestuurder gaat alles zo snel dat je nauwelijks kan anticiperen, je ziet het ongeval aankomen, je probeert alles om het te vermijden maar op het moment van de crash zelf ben je overgeleverd aan de wetten van de fysica....

Post Reply